1 w - Translate

ရေလည် လန်းတဲ့စာအုပ်ပဲ။ နှစ်ခေါက်လောက်ဖတ်မှ အဆင်ပြေမယ်ထင်တယ်။ ပထမတစ်ခေါက်က သိချင်ဇောနဲ့ ခပ်သွက်သွက်လေးဖတ်တယ်။ ဒုတိယတစ်ခေါက်က တစိမ့်စိမ့်ခံစားပြီး ဖတ်တယ်။ အားလုံးဖတ်ပြီးတဲ့ နောက်မှာတော့ ဘာပြောရမှန်းမသိပဲ တွေးစရာတွေတသီကြီးနဲ့ ဆွံ့အကျန်ခဲ့မယ်။ ဝတ္ထုကTrilogyအမျိုးအစားဆိုတော့ သုံးပိုင်းရှိတယ်။ တစ်ပိုင်းနဲ့တစ်ပိုင်းလည်း အရေးအသားမတူဘူး။ ပထမအပိုင်းဖြစ်တဲ့ "မှတ်စုစာအုပ်"မှာတော့ "ငါတို့"ဆိုတဲ့ နာမ်စားသုံးပြီး အမြွာလေးနှစ်ယောက်ရဲ့ အသက်ရှင်ရပ်တည်ပုံကို ရေးထားတယ်။ တယ်လည်း စောက်ကြောတင်းတဲ့ ကောင်လေးတွေပဲ။ ပထမအပိုင်းကတည်းက သူတို့နှစ်ယောက်ကို ဇွတ်ကြွေတာ။ 😅 ခန္ဓာမာကျောအောင် လေ့ကျင့်ခြင်း၊ မျက်ကန်း နားပင်းအဖြစ်လေ့ကျင့်ခြင်း၊ အငတ်ခံနိုင်အောင် လေ့ကျင့်ခြင်းဆိုတဲ့ သူတို့လမ်းစဥ်တွေကိုလည်း သဘောကျတယ်။ စစ်ကြီးအတွင်းမှာ ကိုယ့်ကိုကိုယ် မသေအောင် ဂရုစိုက်ကြရတာပေါ့။
ဒုတိယအပိုင်းဖြစ်တဲ့ "အထောက်အထား"မှာကျတော့ လူးကပ်စ်ဆိုပြီး နာမည်တပ်ရေးထားတယ်။ ခြေထော့ကျိုး ကလေးတစ်ယောက်နဲ့ စာအုပ်ဆိုင်၊ ပီတာ၊ ကလာရာဆိုတဲ့ အသုံးအနှုန်းတွေနဲ့ ရင်းနှီးရတယ်။
တတိယအပိုင်း"တတိယမုသား"မှာတော့ မျက်စိစလည်ပြီ။ 😵‍💫 ရှေ့မှာ ဖတ်ခဲ့ရတဲ့ လူတွေ၊ အဖြစ်အပျက်တွေက တကယ်ဖြစ်ခဲ့တာလား၊ စိတ်ကူးယဥ်သက်သက်ပဲလား။ ကိုယ်သိထားတဲ့ အကြောင်းအရာတွေက ဘာတွေလဲ။ ရေးပုံရေးနည်းကလည်း အမြွာနှစ်ယောက်ကို ဟိုဘက်ကရေးလိုက် ဒီဘက်ကရေးလိုက်၊ အတိတ်ရောက်သွားလိုက် ပစ္စုပ္ပန်ရောက်လာလိုက်ဆိုတော့ ကြောင်ပျောက်တာပေါ့။ အဲဒါကိုက စောက်ရမ်းဂေါ်နေတာ။ မုသားပေါင်းချုပ်ဆိုတဲ့ အတိုင်းပဲ မုသားတွေချည်းဖတ်ခိုင်းပြီး စာဖတ်သူကို ဝေဝါးစေတယ်။ ဒီအဖြစ်အပျက်‌တွေသည် တကယ်မဖြစ်ခဲ့ရင်တောင် အဖြစ်မှန်နဲ့ ဆက်စပ်မှုရှိနေတယ်လို့ ထင်တယ်။ ဥပမာဆိုရင် ကလာရာက tayသွားတဲ့ သူ့အရင်ယောကျ်ားကိုပဲ တမ်းတနေပြီး ဘေးမှာရှိနေတဲ့ လူးကပ်စ်ကို ဖယ်ကြဥ်နေတာမျိုးက တတိယမုသားထဲမှာဆိုရင် အမြွာတွေရဲ့ အမေက ဘေးမှာရှိနေတဲ့ ခလော့ကို ပစ်ပယ်ပြီး အဝေးကိုရောက်နေတဲ့ လူးကပ်စ်ကိုပဲ မျှော်နေတာနဲ့ တူတယ်။ ခြေထောက်ထော့ကျိုးဖြစ်နေတဲ့ ကလေးက လူးကပ်စ်ထော့ကျိုးဖြစ်ပြီး ကိုယ့်ကိုကိုယ် ယူကြုံးမရဖြစ်နေပုံနဲ့ တူတယ်။ ပထမပိုင်းနဲ့ ဒုတိယပိုင်းက အဖြစ်အပျက်တွေဟာ တတိယပိုင်းကနေ ဖြာထွက်လာသလိုမျိုး။
စစ်အတွင်းမှာ ရုန်းကန်နေရတဲ့ ကလေးတစ်ယောက်ရဲ့ ထီးတည်းနိုင်မှု၊ စိတ်မလုံခြုံမှု၊ မရေရာမှုတွေ။ ထီးတည်းနိုင်မှုကြောင့်ပဲ သူ စာတွေရေးတယ်။ သူဖြစ်ချင်တာနဲ့ သူ့မှာဖြစ်နေတာတွေကို ပေါင်းစပ်ပြီး မုသားတစ်ပုဒ် ဖန်တီးလိုက်တဲ့အခါမှာတော့ .... စာအုပ်ကို ဖတ်ပြီးရင် တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက် အငြင်းပွားရမယ်ထင်တယ်။ အမြွာနှစ်ယောက်က တစ်ယောက်ထဲပဲလား၊ ဒါမှမဟုတ် တစ်ယောက်က အရင်ကတည်းက သေသွားခဲ့ပြီလား၊ဒုတိယအပိုင်းထဲက လူတွေကရော တကယ်ရှိခဲ့လား အာရုံစားရမယ့် လက်ရာတစ်ပုဒ်ပဲ။

image
1 w - Translate

ရေလည် လန်းတဲ့စာအုပ်ပဲ။ နှစ်ခေါက်လောက်ဖတ်မှ အဆင်ပြေမယ်ထင်တယ်။ ပထမတစ်ခေါက်က သိချင်ဇောနဲ့ ခပ်သွက်သွက်လေးဖတ်တယ်။ ဒုတိယတစ်ခေါက်က တစိမ့်စိမ့်ခံစားပြီး ဖတ်တယ်။ အားလုံးဖတ်ပြီးတဲ့ နောက်မှာတော့ ဘာပြောရမှန်းမသိပဲ တွေးစရာတွေတသီကြီးနဲ့ ဆွံ့အကျန်ခဲ့မယ်။ ဝတ္ထုကTrilogyအမျိုးအစားဆိုတော့ သုံးပိုင်းရှိတယ်။ တစ်ပိုင်းနဲ့တစ်ပိုင်းလည်း အရေးအသားမတူဘူး။ ပထမအပိုင်းဖြစ်တဲ့ "မှတ်စုစာအုပ်"မှာတော့ "ငါတို့"ဆိုတဲ့ နာမ်စားသုံးပြီး အမြွာလေးနှစ်ယောက်ရဲ့ အသက်ရှင်ရပ်တည်ပုံကို ရေးထားတယ်။ တယ်လည်း စောက်ကြောတင်းတဲ့ ကောင်လေးတွေပဲ။ ပထမအပိုင်းကတည်းက သူတို့နှစ်ယောက်ကို ဇွတ်ကြွေတာ။ 😅 ခန္ဓာမာကျောအောင် လေ့ကျင့်ခြင်း၊ မျက်ကန်း နားပင်းအဖြစ်လေ့ကျင့်ခြင်း၊ အငတ်ခံနိုင်အောင် လေ့ကျင့်ခြင်းဆိုတဲ့ သူတို့လမ်းစဥ်တွေကိုလည်း သဘောကျတယ်။ စစ်ကြီးအတွင်းမှာ ကိုယ့်ကိုကိုယ် မသေအောင် ဂရုစိုက်ကြရတာပေါ့။
ဒုတိယအပိုင်းဖြစ်တဲ့ "အထောက်အထား"မှာကျတော့ လူးကပ်စ်ဆိုပြီး နာမည်တပ်ရေးထားတယ်။ ခြေထော့ကျိုး ကလေးတစ်ယောက်နဲ့ စာအုပ်ဆိုင်၊ ပီတာ၊ ကလာရာဆိုတဲ့ အသုံးအနှုန်းတွေနဲ့ ရင်းနှီးရတယ်။
တတိယအပိုင်း"တတိယမုသား"မှာတော့ မျက်စိစလည်ပြီ။ 😵‍💫 ရှေ့မှာ ဖတ်ခဲ့ရတဲ့ လူတွေ၊ အဖြစ်အပျက်တွေက တကယ်ဖြစ်ခဲ့တာလား၊ စိတ်ကူးယဥ်သက်သက်ပဲလား။ ကိုယ်သိထားတဲ့ အကြောင်းအရာတွေက ဘာတွေလဲ။ ရေးပုံရေးနည်းကလည်း အမြွာနှစ်ယောက်ကို ဟိုဘက်ကရေးလိုက် ဒီဘက်ကရေးလိုက်၊ အတိတ်ရောက်သွားလိုက် ပစ္စုပ္ပန်ရောက်လာလိုက်ဆိုတော့ ကြောင်ပျောက်တာပေါ့။ အဲဒါကိုက စောက်ရမ်းဂေါ်နေတာ။ မုသားပေါင်းချုပ်ဆိုတဲ့ အတိုင်းပဲ မုသားတွေချည်းဖတ်ခိုင်းပြီး စာဖတ်သူကို ဝေဝါးစေတယ်။ ဒီအဖြစ်အပျက်‌တွေသည် တကယ်မဖြစ်ခဲ့ရင်တောင် အဖြစ်မှန်နဲ့ ဆက်စပ်မှုရှိနေတယ်လို့ ထင်တယ်။ ဥပမာဆိုရင် ကလာရာက tayသွားတဲ့ သူ့အရင်ယောကျ်ားကိုပဲ တမ်းတနေပြီး ဘေးမှာရှိနေတဲ့ လူးကပ်စ်ကို ဖယ်ကြဥ်နေတာမျိုးက တတိယမုသားထဲမှာဆိုရင် အမြွာတွေရဲ့ အမေက ဘေးမှာရှိနေတဲ့ ခလော့ကို ပစ်ပယ်ပြီး အဝေးကိုရောက်နေတဲ့ လူးကပ်စ်ကိုပဲ မျှော်နေတာနဲ့ တူတယ်။ ခြေထောက်ထော့ကျိုးဖြစ်နေတဲ့ ကလေးက လူးကပ်စ်ထော့ကျိုးဖြစ်ပြီး ကိုယ့်ကိုကိုယ် ယူကြုံးမရဖြစ်နေပုံနဲ့ တူတယ်။ ပထမပိုင်းနဲ့ ဒုတိယပိုင်းက အဖြစ်အပျက်တွေဟာ တတိယပိုင်းကနေ ဖြာထွက်လာသလိုမျိုး။
စစ်အတွင်းမှာ ရုန်းကန်နေရတဲ့ ကလေးတစ်ယောက်ရဲ့ ထီးတည်းနိုင်မှု၊ စိတ်မလုံခြုံမှု၊ မရေရာမှုတွေ။ ထီးတည်းနိုင်မှုကြောင့်ပဲ သူ စာတွေရေးတယ်။ သူဖြစ်ချင်တာနဲ့ သူ့မှာဖြစ်နေတာတွေကို ပေါင်းစပ်ပြီး မုသားတစ်ပုဒ် ဖန်တီးလိုက်တဲ့အခါမှာတော့ .... စာအုပ်ကို ဖတ်ပြီးရင် တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက် အငြင်းပွားရမယ်ထင်တယ်။ အမြွာနှစ်ယောက်က တစ်ယောက်ထဲပဲလား၊ ဒါမှမဟုတ် တစ်ယောက်က အရင်ကတည်းက သေသွားခဲ့ပြီလား၊ဒုတိယအပိုင်းထဲက လူတွေကရော တကယ်ရှိခဲ့လား အာရုံစားရမယ့် လက်ရာတစ်ပုဒ်ပဲ။

imageimage
1 w - Translate

"ရသစာပေကောင်းမှန်ရင် ဂုဏ်သတ္တိ သုံးရပ် ပါဝင်ပါတယ်။ပထမတစ်ချက်က ခံစားမှု စည်းစိမ်ပေးနိုင်ခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ဒုတိယတစ်ချက်ကတော့ သိမြင်မှု ထက်မြက်စေခြင်းဖြစ်ပါတယ်..."
~~~∆~~~∆~~~∆~~~∆~~~
ဒီစာအုပ်က ၁၉၇၂ ခုနှစ် အတွက် ဆရာတက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင် အမျိုးသားစာပေဝတ္ထုရှည်ဆုရခဲ့တဲ့ စာအုပ်ဖြစ်ပါတယ်။ အချစ်ဝတ္ထုတစ်ပုဒ်အနေနဲ့ ဖတ်ရှုခံစားနိုင်သလို စိတ်ပညာကျမ်းကို နားဝင်လွယ်အောင် ဝတ္ထုဟန်နဲ့ တင်ပြထားတာမျိုးလည်း ဖြစ်တာမို့ စိတ်ပညာလေ့လာလိုသူတွေလည်း ဖတ်သင့်တဲ့ စာအုပ်ကောင်းတစ်အုပ်ဖြစ်ပါတယ်။
စိတ်ပညာနဲ့ဆိုင်တဲ့ ပညာရပ်စကားလုံးတွေကို နားရှင်းလွယ်အောင် ရေးပြထားတာမို့ သုတရော ရသပါ ရစေတဲ့ ဝတ္ထုကောင်းတစ်ပုဒ်လည်း ဖြစ်ပါတယ်။ ဆရာတက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်ရဲ့ အမှာစာအရ ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာ စိတ်ပညာသင်ရိုး ပြဌာန်းစာအုပ်ပါ ရောဂါဇာတ်လမ်းမှတ်တမ်း ကေ့စ် တစ်ခုကို ကျောရိုးပြုပြီး ဒီဝတ္ထုကိုရေးဖွဲ့ထားကြောင်း သိရပါတယ်။
ဇာတ်လမ်းကို အကျဉ်းမျှ ပြောပါရစေ။ဒီဇာတ်လမ်းမှာ အဓိကဇာတ်ဆောင် ၃ဦး ပါဝင်ပါတယ်။ စိတ်ပညာ ကထိက ဦးမြင့်နွယ်။ ဦးမြင့်နွယ်ငယ်စဉ်က တွေ့ ခဲ့ရတဲ့ ငယ်ရည်းစား စင်သီယာ(သီတာလွင်)။ ဦးမြင့်နွယ် စိတ်ပညာကထိကဖြစ်ပြီးမှ တွေ့ရတဲ့ မွန်မွန်။
မွန်မွန်က စိတ်ရောဂါတစ်ခုကြောင့် ၁၅နှစ်သမီးအရွယ်‌လောက်ရောက်မှ ညာဖက်လက်တစ်ဖက် လှုပ်မရတော့ဘဲ ဒုက္ခိတဖြစ်နေရှာသူပါ။
မွန်မွန်နဲ့က လက်ရှိခေတ် အနေအထား အသက်အရွယ်မှာ ကြုံရတာ။ စင်သီယာနဲ့က ငယ်ငယ်တုန်းက ကြုံရတာ။
ဒီတော့ ဝတ္ထုကို ပစ္စုပ္ပန်မှာ မွန်မွန်နဲ့ ‌တွေ့လိုက်၊ တိုက်ဆိုင်တဲ့ အချက်ကလေးတွေ ရှိတဲ့အခါ အတိတ်က စင်သီယာနဲ့ အဖြစ်အပျက်လေးတွေ ပြန်အောက်မေ့လိုက်ဖြစ်ရပုံမျိုး
အတိတ်နဲ့ ပစ္စုပ္ပန် ကာလနှစ်ခုကို ယှက်ဖွဲ့ပြီး ရေးထားပါတယ်။ ဖတ်ရင်း ဇာတ်ကြောင်းကို တဖြည်းဖြည်းချင်း ဖြေချပြလိုက်တော့မှ မွန်မွန်ဟာ စင်သီယာရဲ့ သမီးဖြစ်နေတာကို သိရပါတယ်။
မောင်မြင့်နွယ်နဲ့ စင်သီယာ ဘဝတုန်းကတော့ မောင်မြင့်နွယ်က ဆင်းရဲသား။ ဘာဂုဏ်ဒြပ်မှ မရှိသူ။ စင်သီယာ‌က အရေးပိုင်သမီး၊ ရုပ်ရည်ရူပကာ စည်းစိမ်ဥစ္စာ အစစ ပြည့်စုံသူ။ သူတို့နှစ်ဦးဟာ သိပ်ချစ်ကြပေမယ့် မောင်မြင့်နွယ်ဟာ လက်တွေ့ဆန်တဲ့ ဘဝကိုရွေးချယ်လိုက်တာ‌‌ကြောင့် စင်သီယာနဲ့ လွဲခဲ့ရတယ်။စင်သီယာက ဂုဏ်ရည်တူ မိုးကုတ်ကကျောက်တွင်းသူဌေးသား ဦးနေအောင်နဲ့ လက်ထပ်သွားပါတယ်။မောင်မြင့်နွယ်လည်း ရရာအလုပ်လုပ်ရင်း ရန်ကုန်မှာ ကျောင်းဆက်တက်ပြီး စိတ်ပညာဌာနမှာ ကထိက ဖြစ်လာပါတယ်။
ခု စိတ်ပညာဌာနမှာ ကထိက ဖြစ်တော့ တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင် စင်သီယာ့သမီး မွန်မွန်နဲ့ တွေ့ရပြီး သံယောဇဉ်ဖြစ်မိရပြန်တယ်။ မွန်မွန့်ကို ဦးမြင့်နွယ်က စိတ်ပညာကုထုံးနဲ့ ကုပေးရင်း တစ်ဦးနဲ့တစ်ဦးသံယောဇဉ်တွေ ဖြစ်လာကြတယ်။ ဦးမြင့်နွယ်က လူကြီး ဖြစ်တာကြောင့် သူ့စိတ်ကို ထိန်းချုပ်နိုင်ပေမယ့် မွန်မွန့်အတွက်တော့ မလွယ်ပါဘူး။ ဘာတွေဆက်ဖြစ်လာမလဲ။ ရင်ခုန်ရ၊စိတ်လှုပ်ရှားရနဲ့ဖတ်ရပါတယ်။ ဇာတ်သိမ်းလေး ဖတ်ပြီးတော့မှ ကြည်ကြည်နူးနူးနဲ့ ဇာတ်လမ်းထဲစီးမျောသွားပြီး စာဖတ်သူကျွန်တော်ပါ ပြုံးပြုံးကြီး ကျန်ခဲ့ရတဲ့ ဝတ္ထုဖြစ်ပါတယ်။
ဝတ္ထုရှည်တစ်ပုဒ်ကို ဒီလိုအနှစ်ချုပ်‌ ပြောလိုက်တော့ စာဖတ်သူ တကယ်ရရမယ့် သုတရသတွေ ပါအောင် ကျွန်တော် မတတ်နိုင်‌တော့ပါဘူး။ တကယ့်မူရင်းဝတ္ထု မှာ ဖတ်ရင်း တစိမ့်စိမ့် ရင်ခုန်ရတဲ့ အရသာမျိုးဟာ ခုကျွန်တော်ပြောတဲ့အထဲမှာ ပါမလာတော့ပါဘူး။ ကျွန်တော်ပြောနိုင်တာကတော့ ဝတ္ထုတစ်အုပ်လုံး ဖတ်ပြီးတဲ့အခါ ရင်ခုန်ကြည်နူးစရာ ဇာတ်သိမ်းလေးတစ်ခု စာဖတ်သူ ရင်ထဲ စွဲထင်ကျန်ရစ်စေခဲ့မှာ မလွဲဘူးဆိုတာပါပဲ။ ကျွန်တော့်အနေနဲ့တော့ ဒီဝတ္ထုကို အတော်ကြိုက်ပါတယ်။
ဝတ္ထုဇာတ်ကောင်တွေရဲ့ ပြောစကားကတစ်ဆင့် ဆရာတက္ကသိုလ် ဘုန်းနိုင်ရဲ့ အယူအဆ ၊ အတွေးအခေါ် ဒဿန အချို့ကိုလည်း ကြိုက်လို့ ‌အောက်မှာ ဖော်ပြလိုက်ပါတယ်။
"ဦးနှောက်ကောင်းတိုင်း လူတစ်ယောက်ဟာ ရာခိုင်နှုန်း တစ်ရာပြည့်တဲ့လူ မဟုတ်သေးဘူး။ နှလုံးသားလည်း သိမ်မွေ့ မှ။ နှလုံးသားသိမ်မွေ့ဖို့က စာပေ ကဗျာတွေ အနုပညာတွေကမှ တတ်နိုင်တာ" (စာ -၅၇)
"ရသစာပေကောင်းမှန်ရင် ဂုဏ်သတ္တိ သုံးရပ် ပါဝင်ပါတယ်။ပထမတစ်ချက်က ခံစားမှု စည်းစိမ်ပေးနိုင်ခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ဒုတိယတစ်ချက်ကတော့ သိမြင်မှု ထက်မြက်စေခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ ဒီနေရာမှာ နှစ်ပိုင်း ထပ်ခွဲရပြန်ပါတယ်။ ပတ်ဝန်းကျင်ကို သိမြင်မှု ထက်မြက်စေခြင်းနဲ့ မိမိရဲ့ အဇ္ဈတ္တကို သိမြင်မှုထက်မြက်စေခြင်းတို့ ဖြစ်ပါတယ်။ ‌တတိယတစ်ချက်ကတော့ လောကအမြင်ပေးနိုင်ခြင်း ဖြစ်ပါတယ်.. "(စာ ၈၈~၈၉)
" စိတ်ဆိုတာကို တတ်နိုင်သမျှ အလိုပြည့်ပါစေ။ စိတ်ကို အလိုလိုက်တာဟာတော့ မကောင်းဘူး။ ဒါပေမယ့် ပြည့်သင့်သမျှ အလိုပြည့်စေတာကတော့ အရေးကြီးတယ်။ ရုပ်ခန္ဓာဟာ ထိုက်သင့်တဲ့ အာဟာရ မရှိရင် မဖြစ်သလိုပဲ စိတ်ခန္ဓာဟာလည်း တစ်စုံတစ်ရာသော အတိုင်းအတာအထိတော့ သူလိုချင်တဲ့ အာဟာရ ပြည့်မှ ဖြစ်တယ်။ စိတ်ဆိုတာဟာ ဝမ်းသာမှု၊ကျေနပ်မှု၊ ချစ်ခင်မှု၊ချစ်ခင်ခံရမှု၊အဲဒါလေးတွေကို နှစ်သက်တတ်ပါတယ်။ အဲဒါလေးတွေကို ရပါစေ..."(စာ ၉၅)
တီးတိုး
#နှင်းငွေတစ်ထောင့်မိုးတစ်မှောင့်
#တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်

image
1 w - Translate

A fitness influencer and her date were allegedly shot and killed by her estranged husband in Southern California, according to police, before an off-duty police officer shot and killed the husband.
Gloria Zamora, 40, as well as her date, Hector Garduno, 43, were fatally shot Saturday, according to local police.
The two were found by police in a parking lot outside a sushi restaurant in Fontana, each suffering from gunshot wounds, according to police and Los Angeles ABC station KABC.
Read more: https://abcnews.visitlink.me/v_p3OT

image
1 w - Translate

Florida Attorney General James Uthmeier is getting pushback from environmentalists who say they were "blindsided" by his proposal to build a temporary migrant detention center in the heart of the Everglades that he has dubbed "Alligator Alcatraz."
Friends of the Everglades, an environmental protection group, has sent Uthmeier and Florida Gov. Ron DeSantis a letter asking them to reverse course on the plan to build the facility, citing it would "inflict significant damage on the Everglades ecosystem."
Read more: https://abcnews.visitlink.me/3UGBJO

image

“၁၂ ရက်ကြာစစ်ပွဲ အဆုံးသတ်လိုက်ကြောင်းနှင့် ပြန်လည်တည်ဆောက်ရေးလုပ်ငန်းများ စတင်ပြီဟု အီရန်သမ္မတ ပြောကြား”
အစ္စရေးကစတင်ခဲ့သည့် ၁၂ ရက်ကြာ တိုက်ပွဲကို အီရန်ပြည်သူများ၏ ရဲရဲတောက်ခုခံတော်လှန်မှုဖြင့် အဆုံးသတ် လိုက်ကြောင်း အီရန်နိုင်ငံသမ္မတ မာဆော့ ပါဇက်ရှ်ကီရမ် ၏ ဇွန်လ ၂၄ ရက် အီရန်ပြည်သူများသို့ အိတ်ဖွင့်ပေးစာတွင် ဖော်ပြထားသည်။တစ်ချိန်တည်းမှာပင် ၎င်းက ဌာနအသီးသီးကို ထိုနေ့မှစ၍ ပြန်လည်တည်ဆောက်ရေးလုပ်ငန်းများတွင် အာရုံစိုက်ဆောင်ရွက်ရန် တောင်းဆိုခဲ့သည်။

ရန်သူက အီရန်နျူကလီးယားအဆောက်အဦများကို ဖျက်ဆီးရန် မဖြစ်နိုင်သည့်ကြိုးပမ်းမှု၊ လူမှုအသိုင်းအဝိုင်း မငြိမ်မသက်ဖြစ်စေသည့် အကြံအစည်သည် လုံးဝရှုံးနိမ့်ခဲ့ပြီး အစ္စရေး၏ အရေးကြီးအဆောက်အဦများသာ ပြင်းပြင်းထန်ထန် ဖျက်ဆီးခြင်းခံခဲ့ရကြောင်း၊ ယင်းမှာ အီရန်ကိုပစ်မှတ်ထားသည့် အန္တရာယ်များသောလုပ်ရပ်သည် ကြီးမားသည့် ဆုံးရှုံး နစ်နာမှုကို ခံစားရမည်ဖြစ်သည်ကို ဖော်ပြကြောင်း မာဆော့ ပါဇက်ရှ်ကီရမ် က ပြောကြားခဲ့သည်ဟု အီရန်သမ္မတ အိမ်တော်က ယင်းနေ့တွင် ထုတ်ပြန်ခဲ့သည့်ကြေညာချက်အရ သိရသည်။

ဒါ့အပြင် မာဆော့ ပါဇက်ရှ်ကီရမ် သည် ဇွန်လ ၂၄ ရက်တွင် ဆော်ဒီအာရေဗျအိမ်ရှေ့မင်းသားနှင့် ဝန်ကြီးချုပ် ဖြစ်သူ မိုဟာမက်ဘင်ဆယ်မန် တို့အား ဖုန်းဖြင့်ဆက်သွယ်ရာတွင် အီရန်အနေဖြင့် နိုင်ငံတကာမူဘောင်အတွင်းမှ အမေရိကန်နှင့် ပြဿနာကို ဖြေရှင်းရန်ပြင်ဆင်ထားကြောင်း ပြောကြားခဲ့သည်။

image
1 w - Translate

၁ • အရုဏ်ဦးငလျင်
[ ၁၉၉၅၊ ဇန်နဝါရီ ၁၇ ရက် မနက်စောစောတွင် ဂျပန်နိုင်ငံ၊ ကိုဘေးမြို့၌ ဖျက်အားပြင်းငလျင် (၇.၂ ရစ်ချ်စတာစကေး) ကြောင့် မြို့ပြအဆောက်အအုံများ၊ လူလုပ်ကျွန်းများ ပျက်စီးသွားမှု၊ ဒုက္ခများကြားက လူလူချင်း စာနာထောက်ထား ကယ်တင်ကြပုံ၊ တစစီ ပြိုကွဲပျက်စီးသွားသော မိသားစုများစွာ၊ ဘဝများစွာကြားမှ အစိုးရတရပ်၏ လုပ်ဆောင်ချက်၊ ရပ်တည်ပုံ၊ ပညာရှင်တို့၏ အခန်းကဏ္ဍ၊ လူမျိုးတမျိုး၏ သဘာဝဘေးအန္တရာယ်အပေါ် သင်ခန်းစာများ ]
၂ • ဟိမဝန္တာ၌ လမ်းပျောက်ခြင်း
[ နီပေါနိုင်ငံ၊ ဟိမဝန္တာတောင်ပေါ် ခြေလျင်တောင်တက်ခရီးထွက်ရင်း နှင်းမုန်တိုင်းထဲ လမ်းပျောက်ကာ ၄၂ ရက်ကြာ အစာမရှိ၊ မီးမရှိဘဲ အသက်ရှင်သန်အောင် နေထိုင်ခဲ့ရသည့် သြစတေးလျနိုင်ငံသား ဂျိမ်းနှင့် လူပျောက်လိုက်ရှာရန် နီပေါနိုင်ငံသို့ ကိုယ်တိုင်သွားရောက်ခဲ့လေသော အစ်မဖြစ်သူ ဂျိုအန်နီတို့ ပေါင်းစပ်ရေးသားသော ဇာတ်လမ်း ]
၃ • မီးတို့နှင့် သတ်ပုတ်ခြင်း
[ ဆန်ဖရန်စစ္စကို မီးသတ်ဌာနတွင် အမျိုးသမီး မီးသတ်သမားအဖြစ် ရင်ဆိုင်ခဲ့ရသော အတွေ့ အကြုံများ။ တနေ့ အမျိုးသမီးတဦး ရထားအောက် ခုန်ချသွားသည့် သတင်း လက်ခံရရှိချိန်၊ ရထားကြိတ်ခံထားရသော ခန္ဓာအစိတ်အပိုင်းများကို ကောက်ယူရလိမ့်မည်ဟု မျှော်လင့်ခဲ့မိသည်။ ထိုရထားအောက်က အမျိုးသမီးမှာ ဘာထိခိုက်မှု တစုံတရာမှ မရဘဲ လွတ်ကင်းလာစဥ် "ဘဝဆိုသည် သဘောထား သေးသိမ်ဖို့ အချိန်မရလောက်အောင် တိုတောင်းလှကြောင်း" ပြန်ပြောပြသော လောကအမြင်များ အပါအဝင် မီးသတ်သမားတို့၏ နေ့စဥ်ဘဝအကြောင်းများ ]

၄ • ပြောမထွက်ဝံ့သည့် အဖြစ်ဆိုးနှင့် မရပ်မနားသည့် မျှော်မှန်းချက်
[ ပါကစ္စတန်နိုင်ငံ၊ ပန်ဂျပ်ပြည်နယ်ရှိ ရွာလေးတရွာမှ
မွတ်ချ်တာမေလ် ဆိုသူကလေးအား သြဇာအင်အားကြီးသည့် မတ်စ်တွိုင်းမျိုးနွယ်စုမှ ယောကျ်ားလေးဦး၏ အဓမ္မကျင့်ခြင်း ခံခဲ့ရ၏။ ရှေးရိုးစဥ်လာကို ကျောခိုင်းကာ မိဘနှစ်ပါးနှင့် ကျေးရွာ ဘာသာရေးဆရာကြီးများ၏ ထောက်ခံမှုဖြင့် အရှက်ကြောင့် အသက်ဆုံးရှုံးခံခြင်းထက် တရားမျှတမှုအတွက် တရားခွင်ဝင်ခဲ့ရာ၊ ဖက်ဒရယ်ဝန်ကြီး၊ ပြည်တွင်း ပြည်ပ သတင်းဌာနများ၏ အာရုံစိုက်မှုကနေ တကမ္ဘာလုံး စိတ်ဝင်စားမှု ခံခဲ့ရသည်ထိ၊ သူ့ဒေသတွင်း လိုအပ်ချက်ကြီး ဖြစ်သည့် မိန်းကလေးများ၏ ပညာတတ်မြောက်ဖို့ ကျောင်းများ တည်ထောင်နိုင်သည်ထိ မနားတမ်း တိုက်ပွဲဝင်ခဲ့လေသူတဦး၏ ကိုယ်တွေ့ ]
၅ • ခွင့်လွှတ်ခြင်း၏ ကုစားနိုင်မှု
[ ဒုတိယကမ္ဘာစစ်အတွင်း စင်ကာပူကို ဂျပန်တို့ ဝင်သိမ်းချိန်၊ အိုင်ယာလန်နိုင်ငံသား၊ မဟာမိတ်တပ်ဒုဗိုလ် လိုမတ်စ် စစ်သုံ့ပန်းအဖြစ် ဖမ်းဆီးခံခဲ့ရ၏။ သဘောထား ပျော့ပျောင်းပြီး အင်္ဂလိပ်စကားပြောတတ်သော ဂျပန်လူမျိုး စကားပြန်လေး နာဂဆဲတို့က လျှို့ဝှက်ရေဒီယို၊ လျှို့ဝှက်မြေပုံ ရှာတွေ့မှုဖြင့် လိုမတ်စ်ကို စစ်ဆေးကြ၏။ စစ်ကြီးအပြီး နှစ်ပေါင်းများစွာကြာ မသေဘဲ ကျန်ခဲ့သူနှစ်ဦး၏ စိတ်ဒဏ်ရာဒဏ်ချက်များ ]
၆ ▪️ ကုစားမှု ပေးသော မီး
၇ ▪️ ကျေးလက် တိရစ္ဆာန်ဆေးကုဆရာဝန်
တယောက်၏ အတွေ့အကြုံဇာတ်လမ်းများ
၈ ▪️ နောက်ဆုံးခရီးသည်
၉ ▪️ မိုးကောင်းကင်၏ အခြားတဖက်
၁၀ ▪️ ဘဝသစ်တဖန် မွေးဖွားခြင်း
၁၁ ▪️ တာဝန် ဆိုသည့် အဓိပ္ပာယ်
၁၂ ▪️ ဗိုင်းရတ်မုဆိုး
ဤဇာတ်လမ်းများကို ဖတ်ရှုရချိန်တွင် အသက်ရှင်သန်ခြင်းနှင့် သေဆုံးခြင်း၊ တရားမျှတခြင်း၊ လက်စားချေခြင်းနှင့် ခွင့်လွှတ်ခြင်း၊ လွတ်မြောက်ခြင်း၊ ကြည်နူးပျော်ရွှင်ခြင်း စသည်တို့နှင့် ပတ်သက်သည့် လောကအမြင်များ၊ တွေးစရာများ ပါရှိမည် ဖြစ်သလို ငလျင်၏ အဖျက်စွမ်းအား၊ ဗိုင်းရတ်ရောဂါပိုးတို့၏ အန္တရာယ် အစရှိသည့် သုတ၊ ရသ ခံစားစရာ အကြောင်းအရာများလည်း ပါရှိပါလိမ့်မည် ။
▪️ကုစားမှုပေးသော မီး
▪️ဒေါက်တာမြင့်လွင် (စိတ်ပညာ)

image
1 w - Translate

စာရေးဆရာမကြီး ဂျာနယ်ကျော်မမလေး၏
ရသဆောင်းပါးပေါင်း ၅၀ ကျော်ကို
စုစည်းထုတ်ဝေထားခြင်း ဖြစ်သည်။
မြန်မာ့အလင်း (၁၉၃၆-၃၇)တွင်‘အမျိုးသမီးများ
ဏကြီးသတ်ဉာဏ် ရှိကြရန်’ ဆောင်းပါးဖြင့်
စာပေလောကထဲ့သို့ စတင်ရောက်ရှိ လာခဲ့ပြီး
ဂျာနယ်ကျော်ထုတ်ဝေသူ၊ ဂျာနယ်ကျော်နှင့်
ပြည်သူ့ဟစ်တိုင်သတင်းစာ အယ်ဒီတာဖြစ်ခဲ့သူ
စာရေးသူသည် ထင်ရှားသော ဝတ္ထုရှည်
များစွာကိုလည်း ရေးသားခဲ့သည်။
ရှုမဝ၊ ကလောင်ရှင်၊ သွေးသောက်၊ စန္ဒာ စသည့်
ဂျာနယ်နှင့် မဂ္ဂဇင်းတို့တွင် ဖော်ပြခဲ့ပြီးဖြစ်သော ဆောင်းပါးများစွာပါဝင်ပြီး စာရေးသူ ဖြတ်သန်းခဲ့ရသည့် ဘဝအတွေ့အကြုံများ၊ ခရီးသွား
မှတ်တမ်းများနှင့် လေ့လာသုံးသပ်ချက်များစွာတို့ကို ရေးသားဖော်ပြထားသည်။ ခင်ပွန်းသည်
ဂျာနယ်ကျော်ဦးချစ်မောင် ဝယ်ယူစုဆောင်းခဲ့သည့် စာအုပ်ပေါင်းများစွာကို မြတ်နိုးလွန်းသဖြင့် နေရာထိုင်ခင်းပြောင်းရွှေ့တိုင်း သယ်ဆောင်ခဲ့ပုံများ၊ နိုင်ငံတစ်ခု အတွက် အနာဂတ်ဖြစ်သည့် မြန်မာပြည်၏ ပညာရေးစနစ်ကို လေ့လာဆန်းစစ်ထားပုံများ၊ ပြည်တွင်းငြိမ်းချမ်းရေးရအောင် ဆောင်ရွက်ခြင်းကိစ္စရပ်များအပြင် စာရေးသူ၏ လူမှုကိစ္စ အထွေထွေနှင့် စာပေခရီးဖြတ်သန်းမှုများကိုလည်း ဖတ်ရှုရမည်ဖြစ်သည်။ ထို့နောက် ကမ္ဘာ့နိုင်ငံရေးကွန်ဂရက်၏ ဒုဥက္ကဋ္ဌအဖြစ် စာရေးသူ ဟီရိုရှီးမားသို့သွားရောက်၍ အဏုမြူဗုံးဆန့်ကျင်ရေးကောင်စီ လူထုအစည်းအဝေးပွဲတက်ရောက်စဉ်က အတွေ့အကြုံ များကိုလည်း ရှင်းလင်းတင်ပြထားသည်။ သုတ၊ ရသ စုံလင်စွာ ဖတ်ရှုနိုင်မည့် ဆောင်းပါး ပေါင်းချုပ်ဖြစ်သည်။
◾စာညွှန်း - အပါးတော်မြဲ / မှ
• ဂျာနယ်ကျော်မမလေး
• ဆောင်းပါးပေါင်းချုပ်

image
1 w - Translate

❝ ကျောက်စိမ်းမြေ ❞
ကမ္ဘာကျော် ဆွီဒင်လူမျိုး သတင်းထောက်
ဘာတီး(လ်)လင့်တနာ၊ သူ၏ဇနီး
ဆိုင်နောင့်လင့်တနာနှင့် လသားအရွယ်
သမီးလေး ဆိုင်တိုင်းတို့ အိန္ဒိယပြည်မှ
မြန်မာပြည်မြောက်ပိုင်းကို ဖြတ်၍
တရုတ်ပြည်သို့ သွားရောက်ခဲ့သော
ကီလိုမီတာ ၂,၂၇၅ ရှိသည့် ခြေလျင်
ခရီးကြမ်းကို ကမ္ဘာသိအောင် ရေးဖွဲ့ထားသည်။
ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ပြီးနောက်ပိုင်း
နိုင်ငံခြားသားတို့ ခြေချခွင့်မရှိသော
အိန္ဒိယအရှေ့မြောက် နာဂဒေသမှ
ချင်းတွင်းမြစ်ကို ဖြတ်ကာ ကေအိုင်အေ
ထိန်းချုပ်ရာ ဒေသများဖြစ်သော
ဟူကောင်းချိုင့်ဝှမ်း၊ တြိဂံဒေသ၊ ပါဂျောင်မှ
ဗကပ စိုးမိုးရာဒေသများဖြစ်သည့်
စီစီဝမ်၊ ကိုးကန့်ဒေသနှင့် ဝ တောင်တန်း။
ပန်ဆန်းနှင့် ရှမ်းတော်လှန်ရေးအဖွဲ့များ
စိုးမိုးရာ ကျိုင်းတုံ တောင်တန်းကို ဖြတ်၍
ဆစ်(ပ်)ဆောင်ပန်နားအထိ ခရီးကြမ်းတစ်ခုကို
တစ်နှစ် ခြောက်လ နှင့် ခြောက်ရက်ကြာ
ခြေလျင်ခရီးနှင်ခဲ့ကြသည်။
ထိုခရီးကြမ်းအတွင်း တိုင်းရင်းသား
လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းများဖြစ်သည့်
နာဂအမျိုးသား ဆိုရှယ်လစ်ကောင်စီ (NSCN)၊
ကချင် (KIA)၊ ရှမ်း (SNA)၊ ဗကပ (CP တို့၏
ခေါင်းဆောင် များနှင့် တွေ့ဆုံခဲ့ပြီး
ထိုစဉ်က ဝိုးတဝါးမျှသာ သိထားသည့်
မြန်မာပြည်၏ ပြည်တွင်းစစ်ကို
ကမ္ဘာသိအောင် တင်ပြနိုင်ခဲ့သည်။
မြန်မာ့တပ်မတော်နှင့် ဗကပတို့၏
နာမည်ကျော်တိုက်ပွဲဖြစ်သော
စီစီဝမ်တာပန်တိုက်ပွဲကို မျက်မြင်ကိုယ်တွေ့
အနီးကပ်လေ့လာခွင့် ရခဲ့သည်။
• နိုင်ဦး •
▪️ ကျောက်စိမ်းမြေ

image
1 w - Translate

နစကဥက္ကဋ္ဌ စတုတ္ထအကြိမ် ဥရောပ-အာရှ စီးပွားရေးဖိုရမ်သို တရားဝင်ခရီးစဉ်အဖြစ် တက်ရောက်မည်
*****************
EAEU အလှည့်ကျဥက္ကဋ္ဌ၊ ဘယ်လာရုစ်နိုင်ငံသမ္မတ H.E. Mr. Alexander Grigoryevich Lukashenko ၏ ဖိတ်ကြားချက်အရ နစက ဥက္ကဋ္ဌ၊ နိုင်ငံတော် ဝန်ကြီးချုပ်၊ ဗိုလ်ချုပ်မှူးကြီးမင်းအောင်လှိုင်သည် ဘယ်လာရုစ်နိုင်ငံ၊ မင့်စ်မြို့၌ ကျင်းပမည့် စတုတ္ထအကြိမ် ဥရောပ-အာရှ စီးပွားရေးဖိုရမ်(EEF 2025)တက်ရောက်ရန် ဘယ်လာရုစ်နိုင်ငံသို့ မကြာမီတရားဝင်ခရီးစဉ်အဖြစ်သွားရောက်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။

ခရီးစဉ်အတွင်း နစက ဥက္ကဋ္ဌက စတုတ္ထအကြိမ် ဥရောပ-အာရှစီးပွားရေးဖိုရမ်(EEF 2025)တက်ရောက်ခြင်း၊ EAEU ၏အလှည့်ကျဥက္ကဋ္ဌ၊ ဘယ်လာရုစ်နိုင်ငံသမ္မတနှင့် သီးခြားတွေ့ဆုံဆွေးနွေးခြင်း၊ ဥရောပ-အာရှ စီးပွားရေး ကော်မရှင် ဘုတ်အဖွဲ့ဥက္ကဋ္ဌနှင့် တွေ့ဆုံဆွေးနွေးခြင်းများကို ပြုလုပ်သွားမည်ဖြစ်ပါတယ်။

ဒါ့အပြင် စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံများသို့ သွားရောက်လေ့လာခြင်းများ ပြုလုပ်သွားမည်ဖြစ်ရာ ခရီးစဉ်အတွင်း နှစ်နိုင်ငံ အစိုးရနှင့် ပြည်သူများကြား ချစ်ကြည်ရေး၊ စီးပွားရေး၊ လုံခြုံရေးဆိုင်ရာများနှင့် ကဏ္ဍပေါင်းစုံမှာ မဟာဗျူဟာမြောက် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုဆိုင်ရာများနှင့် Eurasian Economic Union EAEU 320 နိုင်ငံများနှင့် စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု ဆိုင်ရာကိစ္စရပ်များကို ပိုမိုတိုးတက်ခိုင်မာအောင်ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ပါတယ်။

နစက ဥက္ကဋ္ဌက ဘယ်လာရုစ်နိုင်ငံမှတစ်ဆင့် ရုရှားဖက်ဒရေးရှင်းနိုင်ငံ၊ ဘူရားတီးရားပြည်နယ် အကြီးအကဲ H.E.Mr. Alexey Sambuevich Tsydeno ၏ ဖိတ်ကြားချက်အရ ဘူရားတီးရားပြည်နယ်သို့သွားရောက်၍ အထင်ကရ နေရာများနှင့် စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံများကို လေ့လာသွားမှာ ဖြစ်ပါတယ်။

နစကဥက္ကဋ္ဌနှင့်အတူခရီးစဉ် နစကအဖွဲ့ဝင်များ၊ အစိုးရအဖွဲ့ဝင်ဝန်ကြီး များနှင့် စစ်ဘက်၊ နယ်ဘက်မှအဆင့်မြင့်အရာရှိကြီးများ လိုက်ပါသွားမည်ဖြစ်ပါတယ်။

image