24 w - Translate

မန္တလေးသား စစ်စစ်တွေတောင်မှ
မသိကြတဲ့ တပြဆိုတာ
____________________
"မန္တလေး တစ်ပြ"
မန္တလေးသူ မန္တလေးသားတွေက မြေပြင်ပေါ်က ခရီးအကြာအေဝးကို ပြောတဲ့အခါဖြစ်ဖြစ်၊ လမ်းညွှန်တဲ့အခါ ဖြစ်ဖြစ်
၁ ပြ၊ ၂ ပြ၊ ၃ ပြ.... စသဖြင့် ပြောတတ်ကြတယ်။
မန္တလေးနဲ့ စိမ်းတဲ့သူတွေက အဲ့ဒီ တစ်ပြနှစ်ပြတွေကို ဘာပြောမှန်း မသိကြဘူး။
တချို့က ကြားဖူးနားဝနဲ့ နားလည်မှုလွဲကြတယ်...
မန္တလေး တစ်ပြဆိုတာ မရေမရာကြီးလိုလို၊ အတိုင်းအဆမဲ့နေသလိုလို၊ အရမ်းကြီး ဝေးနေသလိုလို။
မသိသေးသူတွေ သိသွားအောင် ကျနော်ဖတ်မှတ်သိရှိခဲ့တာလေးတွေကို ပြန်လည် ဖောက်သည်ချပါမယ်။
(မွားတာရွိ ပြင်ပေးပါ)
မန္တလေး ၁ ပြ ဟာ တာ ၅၀ ရှိပါတယ်။
အတိအက်ကို တာ ၅၀ ရွိတာပါ။
ရှေးမြန်မာအတိုင်းအတာအရ 'တာ ၅၀' ပါ။
၁ တာ မွာ ၇ တောင် ရှိပါတယ်။
မြန်မာအတိုင်းအတာ ၁ တောင်ဟာ အင်္ဂလိပ်အတိုင်းအတာ ၁၉လက်မခန့် နဲ့ ညီမျှပါတယ်။ (တချို့က ၁၈လက်မလို့ ယူကြတယ်)
ဆိုတော့...
တာ ၅၀ = အတောင် ၃၅၀ = ၆၆၅၀ လက်မ = ၅၅၄.၁ ပေ
၁ ပြ = ၅၅၄ ပေ ပေါ့ (အနီးစပ္ဆုံး)
အဲ့ဒီ တစ်ပြကို တာ ၅၀ က ဘယ္က လာတာလဲ?
မြို့ရိုးကနေ လာတာပါ။
မန္တလေးနန်းမြို့ရိုးဟာ လေးထောင့်စပ်စပ်ပုံသဏ္႑န် ရှိပါတယ်။
မြိ်ု့ရိုးကို ပစ္စင် ပြအိုး သူရဲခို သူရဲပြေး ရင်းတား စတာတွေနဲ့ ဖွဲစည်း တည်ဆောက်ထားကြတယ်။
မြို့ရိုးတစ်ဖက်ဟာ 'တာ၆၀၀' ရှည်ပါတယ်။
တာ ၅၀ တိုင်းမှာ ပြအိုးတစ်ခု ရှိပါတယ်။
အဲ့ဒီ ပြအိုးနဲ့ တည့်တည့်ကို ဦးတိုက်ပြီး မန္တလေးလမ်းတွေကို ဖောက်ထားတာပါ။
(Google map မွာ ကြည့်ရင် သိပါမယ်)
ဒါကြောင့်...
တစ်ပြဟာ တစ်လမ်း ပါ။
မြို့ရိုးပေါ်က တစ်ပြနဲ့တစ်ပြ အကြာအေဝးဟာ တစ်လမ်းနဲ့တစ်လမ်း အကွာအဝေးပဲပေါ့။
တစ်လမ်းနှစ်လမ်းမပြောဘူး တစ်ပြနှစ်ပြပဲ ပြောတာ မန္တလေးသား။ (အတူတူကိုး)
မြို့ရိုးတစ်ဖက်မှာ ၁၂ လမ်း ( ၁၂ပြ) ရှိပါတယ်။
မြို့ရိုးနဲ့ ကျုံးကြားက တာ ၂၀၊ ကျုံးအကျယ်က တာ ၂၀ နဲ့ လမ်းဘေး ပလက်ဖောင်း ဘာညာသာရကာက ၁၀တာ လောက် ရှိတော့ မြို့ရိုးကနေ နောက်ထပ် တာ၅၀ အကြာမွာ လမ်းတစ်လမ်း ယူထားတယ်။
အဲ့သဟာကြောင့်...
ကျုံးတစ်ဖက်စီဟာ ၁၄ လမ်း (၁၄ပြ) ရှိပါတယ်။
မြောက်ဖက်ကျုံးလမ်းဟာ လမ်းနံပတ် ၁၂ပါ
တောင်ဖက်ကျုံးဟာ လမ်းနံပတ် ၂၆ ပါ
၁၄ လမ်း ရှိတယ်။
အရှေ့ကျုံးလမ်းဟာ လမ်းနံပတ် ၆၆ ပါ
အနောက်ကျုံးလမ်းဟာ လမ်းနံပတ် ၈၀ ပါ
၁၄လမ်း ရှိပါတယ်။
(တချို့ထင်သလို ကျုံးတစ်ဖက်ဟာ ၂ မိုင် မရွိပါ။
၁မိုင်ခွဲခန့်သာ ရှိပါမယ်။)
မန္တလေးသားတွေက...
တစ်လမ်း နှစ်လမ်း သုံးလမ်းလို့ မပြောဘဲ တစ်ပြ နှစ်ပြ သုံးပြ စသဖြင့် ပြောကြတယ်။
လမ်း နဲ့ ပြ အခေါ် အတူတူပါပဲ။
(မြို့ထဲပိုင်း ပြောတာပါ၊ မြို့သစ်တွေ စက်မှုဇုန်တွေထဲမတော့ လမ်းနံမည်တွေဟာ ဖြစ်ချင်တိုင်း ဖြစ်နေလိုက်တာများ ချီးပုံ ကြက်ယက်ထားတဲ့ အတိုင်းပဲ၊ ပန်းနံမယ်တွေ၊ ရာဇဝင်ထဲက အဘေတြရဲ့ နာမယ်တွေနဲ့ ဘယ်လမ်းဟာ ဘယ်နားရှိမှန်း မန်းလေးသားတွေကို မသိတော့တာ၊ ဇာတ္ပ်က္တယ္ဆိုတာ ဒါမျိုးကို ခေါ်တာလေ)
ချုပ်ပြီးပြောရရင်...
မန္တလေး ၁ ပြ ဟာ တချို့လူတွေထင်သလို မေရမရာ မတိမက် ဗရမ်းဗတာ မဟုတ်ပါဘူး။
၁ပြ = တစ်လမ်း = တာ ၅၀ = ပေ ၅၅၀ခန့်

image
24 w - Translate

26 Jan 25
ယနေ့ ငွေဈေး၊ ရွှေဈေး
```````````````````````````````````

USD Buy - MMK 4,500
USD Sell - MMK 4,600
EUR Buy - MMK 4,661
EUR Sell - MMK 4,788
SGD Buy - MMK 3,280
SGD Sell - MMK 3,380
THB Buy - MMK 132.45
THB Sell - MMK 136.05
JPY Buy - MMK 28.65
JPY Sell - MMK 29.45
MYR Buy - MMK 1,014
MYR Sell - MMK 1,042
CNY Buy - MMK 614
CNY Sell - MMK 631

Gold Price
၁၅ ပဲရည် ၁ကျပ်သား - MMK 6,080,000
၁၆ ပဲရည် ၁ကျပ်သား - MMK 6,470,000

*** အထက်ပါဈေးနှုန်းများမှာ အချိန်နှင့်တပြေးညီပြောင်းလဲနိုင်ပါသည်။***
Source: Myanmar Market price application

image
24 w - Translate

India extends free pigeon pea import policy to March 2026

India’s Ministry of Commerce and Industry stated that India extended the duty-free import policy of pigeon pea (tur) to 31 March 2026.
This move benefits Myanmar’s pulse growers and exporters. Also, it has a significant impact on pulse exports.
Myanmar’s pigeon pea output is estimated at 300,000 tonnes. This year, pigeon pea’s yield is expected to rise.
Myanmar shipped 1.5 million tonnes of pulses exports from April to December 2024 of the current financial year 2024-2025, including 200,000 tonnes of pigeon peas, Myanmar Pulses, Beans, Maize, and Sesame Seeds Merchants Association said.
Myanmar mainly exports black gram, green gram and pigeon peas to foreign markets. Of them, black gram and pigeon peas are primarily shipped to India, while green gram is exported to China and Europe.
India has growing demand and consumption requirements for black grams and pigeon peas. According to a Memorandum of Understanding between Myanmar and India signed on 18 June 2021, India will import 250,000 tonnes of black grams and 100,000 tonnes of pigeon peas (tur) from Myanmar for five consecutive years from 2021-2022 financial year to 2025-2026 FY. This G-to-G pact will not affect the pulses’ annual quota set by India. Myanmar’s exporters are also entitled to deliver the pulses to India under that yearly quota.
The Myanmar Pulses, Beans, Maize and Sesame Seeds Merchants Association stated that black grams, which India primarily purchases, are commonly found only in Myanmar, whereas pigeon peas, green grams and chickpeas are grown in African countries and Australia. — NN/KK

image
24 w - Translate

India extends free pigeon pea import policy to March 2026

India’s Ministry of Commerce and Industry stated that India extended the duty-free import policy of pigeon pea (tur) to 31 March 2026.
This move benefits Myanmar’s pulse growers and exporters. Also, it has a significant impact on pulse exports.
Myanmar’s pigeon pea output is estimated at 300,000 tonnes. This year, pigeon pea’s yield is expected to rise.
Myanmar shipped 1.5 million tonnes of pulses exports from April to December 2024 of the current financial year 2024-2025, including 200,000 tonnes of pigeon peas, Myanmar Pulses, Beans, Maize, and Sesame Seeds Merchants Association said.
Myanmar mainly exports black gram, green gram and pigeon peas to foreign markets. Of them, black gram and pigeon peas are primarily shipped to India, while green gram is exported to China and Europe.
India has growing demand and consumption requirements for black grams and pigeon peas. According to a Memorandum of Understanding between Myanmar and India signed on 18 June 2021, India will import 250,000 tonnes of black grams and 100,000 tonnes of pigeon peas (tur) from Myanmar for five consecutive years from 2021-2022 financial year to 2025-2026 FY. This G-to-G pact will not affect the pulses’ annual quota set by India. Myanmar’s exporters are also entitled to deliver the pulses to India under that yearly quota.
The Myanmar Pulses, Beans, Maize and Sesame Seeds Merchants Association stated that black grams, which India primarily purchases, are commonly found only in Myanmar, whereas pigeon peas, green grams and chickpeas are grown in African countries and Australia. — NN/KK

image
24 w - Translate

India extends free pigeon pea import policy to March 2026

India’s Ministry of Commerce and Industry stated that India extended the duty-free import policy of pigeon pea (tur) to 31 March 2026.
This move benefits Myanmar’s pulse growers and exporters. Also, it has a significant impact on pulse exports.
Myanmar’s pigeon pea output is estimated at 300,000 tonnes. This year, pigeon pea’s yield is expected to rise.
Myanmar shipped 1.5 million tonnes of pulses exports from April to December 2024 of the current financial year 2024-2025, including 200,000 tonnes of pigeon peas, Myanmar Pulses, Beans, Maize, and Sesame Seeds Merchants Association said.
Myanmar mainly exports black gram, green gram and pigeon peas to foreign markets. Of them, black gram and pigeon peas are primarily shipped to India, while green gram is exported to China and Europe.
India has growing demand and consumption requirements for black grams and pigeon peas. According to a Memorandum of Understanding between Myanmar and India signed on 18 June 2021, India will import 250,000 tonnes of black grams and 100,000 tonnes of pigeon peas (tur) from Myanmar for five consecutive years from 2021-2022 financial year to 2025-2026 FY. This G-to-G pact will not affect the pulses’ annual quota set by India. Myanmar’s exporters are also entitled to deliver the pulses to India under that yearly quota.
The Myanmar Pulses, Beans, Maize and Sesame Seeds Merchants Association stated that black grams, which India primarily purchases, are commonly found only in Myanmar, whereas pigeon peas, green grams and chickpeas are grown in African countries and Australia. — NN/KK

imageimage
24 w - Translate

smart parking system မှာ error တွေရှိနေတဲ့ Xiaomi SU7 sedans

Xiaomi အနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ ကားသစ်တစ်စီးဖြစ်တဲ့ SU7 electric sedans မှာ autonomous parking system ချို့ယွင်းချက်တွေရှိနေတာကြောင့် အစီးရေ 30,931 ကျော်ကို recall plan လုပ်ဖို့ လျှောက်ထားခဲ့တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။

လက်ရှိထွက်ပေါ်လာတဲ့ သတင်းတွေအရတော့ အကြုံးဝင်တဲ့ ယာဉ်ပိုင်ရှင်တွေအနေနဲ့ Xiaomi-authorized after-sales service center ကို သွားရောက်ဖို့ မလိုအပ်သေးဘဲ software ပိုင်းဆိုင်ရာ တိုးတတ်ဖို့ အတွက် OTA update ကို အခမဲ့ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။

နိုဝင်ဘာလ ၁၄ ရက်နေ့မှာ Xiaomi SU7 Standard version ပိုင်ဆိုင်သူတစ်ဦးက autonomous parking လုပ်ဆောင်နေစဉ်အတွင်း မတော်တဆမှု ကြုံတွေ့ရခဲ့ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ အဲ့ဒါကတော့ intelligent parking ထိုးနေစဉ်အတွင်း ကားရဲ့ detection system ကို သက်ရောက်မှုတွေရှိခဲ့ပြီး ခြစ်ရာတွေနဲ့ တိုက်မိခဲ့တာမျိုးတွေ ဖြစ်ခဲ့တာပါ။

ဒါကြောင့် Xiaomi ဘက်ကတော့ February 6, 2024 ကနေ November 26, 2024 အတွင်းထုတ်လုပ်ခဲ့တဲ့ SU7 Standard variant အစီးရေ 30,931 စီးကို Recall ပြန်လုပ်သွားမယ်လို့ ဇန်နဝါရီ ၂၄ ရက်နေ့က ထုတ်ပြန်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။

ဒါ့အပြင် SU7 Sedan အချို့ရဲ့ autonomous parking function မှာ cloud service’s timing synchronization ချို့ယွင်းချက်ကြောင့် တခါတရံ error ဖြစ်တာပါလို့ Xiaomi ရဲ့ တာဝန်ရှိသူတွေက တရားဝင် ထုတ်ပြန်ထားပါသေးတယ်။ အဆိုပါ ဖြစ်စဉ်ကြောင့် အခုဆိုရင် cloud service မှတဆင့် ထိရောက်တဲ့ ကြိုတင်ကာကွယ်မှုအစီအစဉ်တွေကို အကောင်အထည်ဖော်ခဲ့ပြီး မလိုလားအပ်တဲ့ ထိခိုက်မှုတွေ မဖြစ်အောင် smart parking assistance ကို protection strategy တွေ ထပ်မံထည့်သွင်းထားတယ်လို့လည်း သိရပါတယ်။

နှစ်လကြာ စမ်းသပ်စစ်ဆေးမှုတွေ ပြုလုပ်ပြီးနောက်မှာတော့ Xiaomi အနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ ဖြေရှင်းချက်က လုံခြုံစိတ်ချရတယ်လို့ အတည်ပြုပေးခဲ့ပါတယ်။ ဒါကြောင့် Xiaomi SU7 ပိုင်ရှင်တွေအနေနဲ့ official service centers ကိုသွားရောက်ဖို့ မလိုတော့ဘဲ software update လုပ်ပြီး ဖြေရှင်းနိုင်တော့မှာပါ။

Xiaomi SU7 electric sedan ကို တရုတ်နိုင်ငံမှာ မတ်လ ၂၈ ရက်နေ့က စတင်ရောင်းချပေးခဲ့တာဖြစ်ပြီး အစီးရေ 139,487 စီးရောင်းချခဲ့ရတယ်လို့ China EV DataTracker ရဲ့ အချက်အလက်တွေအရ သိရပါတယ်။ Xiaomi SU7 ရဲ့ အရွယ်အစားက 4997/1963/1455 mm နဲ့ wheelbase of 3000 mm ရှိပြီး စျေးနှုန်းအနေနဲ့ကတော့ (21,600USD – 41,150 USD) ဝန်းကျင် အတွင်း ကျသင့်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။

အခုနောက်ပိုင်း လျှပ်စစ်ကားတွေမှာက နည်းပညာမြင့် system တွေ ပါဝင်လာတယ်ဆိုပေမယ့် system ရဲ့ ချို့ယွင်းချက်တွေကိုလည်း ရင်ဆိုင်နေရဆဲဖြစ်ပြီး ပိုမိုကောင်းမွန်တဲ့နည်းပညာတွေကိုလည်း အပြိုင်အဆိုင်ဖော်ထုတ်လာကြပါတယ်။ ဒါကြောင့် အနာဂတ်မှာ လျှပ်စစ်ကားလောက ကျယ်ပြန့်လာဖို့ရှိနေပေမယ့် ဒီမှာတော့ ရွှေပြည်တော် မျှော်တိုင်းဝေးနေဆဲပါပဲ။

image
24 w - Translate

smart parking system မှာ error တွေရှိနေတဲ့ Xiaomi SU7 sedans

Xiaomi အနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ ကားသစ်တစ်စီးဖြစ်တဲ့ SU7 electric sedans မှာ autonomous parking system ချို့ယွင်းချက်တွေရှိနေတာကြောင့် အစီးရေ 30,931 ကျော်ကို recall plan လုပ်ဖို့ လျှောက်ထားခဲ့တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။

လက်ရှိထွက်ပေါ်လာတဲ့ သတင်းတွေအရတော့ အကြုံးဝင်တဲ့ ယာဉ်ပိုင်ရှင်တွေအနေနဲ့ Xiaomi-authorized after-sales service center ကို သွားရောက်ဖို့ မလိုအပ်သေးဘဲ software ပိုင်းဆိုင်ရာ တိုးတတ်ဖို့ အတွက် OTA update ကို အခမဲ့ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။

နိုဝင်ဘာလ ၁၄ ရက်နေ့မှာ Xiaomi SU7 Standard version ပိုင်ဆိုင်သူတစ်ဦးက autonomous parking လုပ်ဆောင်နေစဉ်အတွင်း မတော်တဆမှု ကြုံတွေ့ရခဲ့ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ အဲ့ဒါကတော့ intelligent parking ထိုးနေစဉ်အတွင်း ကားရဲ့ detection system ကို သက်ရောက်မှုတွေရှိခဲ့ပြီး ခြစ်ရာတွေနဲ့ တိုက်မိခဲ့တာမျိုးတွေ ဖြစ်ခဲ့တာပါ။

ဒါကြောင့် Xiaomi ဘက်ကတော့ February 6, 2024 ကနေ November 26, 2024 အတွင်းထုတ်လုပ်ခဲ့တဲ့ SU7 Standard variant အစီးရေ 30,931 စီးကို Recall ပြန်လုပ်သွားမယ်လို့ ဇန်နဝါရီ ၂၄ ရက်နေ့က ထုတ်ပြန်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။

ဒါ့အပြင် SU7 Sedan အချို့ရဲ့ autonomous parking function မှာ cloud service’s timing synchronization ချို့ယွင်းချက်ကြောင့် တခါတရံ error ဖြစ်တာပါလို့ Xiaomi ရဲ့ တာဝန်ရှိသူတွေက တရားဝင် ထုတ်ပြန်ထားပါသေးတယ်။ အဆိုပါ ဖြစ်စဉ်ကြောင့် အခုဆိုရင် cloud service မှတဆင့် ထိရောက်တဲ့ ကြိုတင်ကာကွယ်မှုအစီအစဉ်တွေကို အကောင်အထည်ဖော်ခဲ့ပြီး မလိုလားအပ်တဲ့ ထိခိုက်မှုတွေ မဖြစ်အောင် smart parking assistance ကို protection strategy တွေ ထပ်မံထည့်သွင်းထားတယ်လို့လည်း သိရပါတယ်။

နှစ်လကြာ စမ်းသပ်စစ်ဆေးမှုတွေ ပြုလုပ်ပြီးနောက်မှာတော့ Xiaomi အနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ ဖြေရှင်းချက်က လုံခြုံစိတ်ချရတယ်လို့ အတည်ပြုပေးခဲ့ပါတယ်။ ဒါကြောင့် Xiaomi SU7 ပိုင်ရှင်တွေအနေနဲ့ official service centers ကိုသွားရောက်ဖို့ မလိုတော့ဘဲ software update လုပ်ပြီး ဖြေရှင်းနိုင်တော့မှာပါ။

Xiaomi SU7 electric sedan ကို တရုတ်နိုင်ငံမှာ မတ်လ ၂၈ ရက်နေ့က စတင်ရောင်းချပေးခဲ့တာဖြစ်ပြီး အစီးရေ 139,487 စီးရောင်းချခဲ့ရတယ်လို့ China EV DataTracker ရဲ့ အချက်အလက်တွေအရ သိရပါတယ်။ Xiaomi SU7 ရဲ့ အရွယ်အစားက 4997/1963/1455 mm နဲ့ wheelbase of 3000 mm ရှိပြီး စျေးနှုန်းအနေနဲ့ကတော့ (21,600USD – 41,150 USD) ဝန်းကျင် အတွင်း ကျသင့်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။

အခုနောက်ပိုင်း လျှပ်စစ်ကားတွေမှာက နည်းပညာမြင့် system တွေ ပါဝင်လာတယ်ဆိုပေမယ့် system ရဲ့ ချို့ယွင်းချက်တွေကိုလည်း ရင်ဆိုင်နေရဆဲဖြစ်ပြီး ပိုမိုကောင်းမွန်တဲ့နည်းပညာတွေကိုလည်း အပြိုင်အဆိုင်ဖော်ထုတ်လာကြပါတယ်။ ဒါကြောင့် အနာဂတ်မှာ လျှပ်စစ်ကားလောက ကျယ်ပြန့်လာဖို့ရှိနေပေမယ့် ဒီမှာတော့ ရွှေပြည်တော် မျှော်တိုင်းဝေးနေဆဲပါပဲ။

image
24 w - Translate

smart parking system မှာ error တွေရှိနေတဲ့ Xiaomi SU7 sedans

Xiaomi အနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ ကားသစ်တစ်စီးဖြစ်တဲ့ SU7 electric sedans မှာ autonomous parking system ချို့ယွင်းချက်တွေရှိနေတာကြောင့် အစီးရေ 30,931 ကျော်ကို recall plan လုပ်ဖို့ လျှောက်ထားခဲ့တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။

လက်ရှိထွက်ပေါ်လာတဲ့ သတင်းတွေအရတော့ အကြုံးဝင်တဲ့ ယာဉ်ပိုင်ရှင်တွေအနေနဲ့ Xiaomi-authorized after-sales service center ကို သွားရောက်ဖို့ မလိုအပ်သေးဘဲ software ပိုင်းဆိုင်ရာ တိုးတတ်ဖို့ အတွက် OTA update ကို အခမဲ့ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။

နိုဝင်ဘာလ ၁၄ ရက်နေ့မှာ Xiaomi SU7 Standard version ပိုင်ဆိုင်သူတစ်ဦးက autonomous parking လုပ်ဆောင်နေစဉ်အတွင်း မတော်တဆမှု ကြုံတွေ့ရခဲ့ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ အဲ့ဒါကတော့ intelligent parking ထိုးနေစဉ်အတွင်း ကားရဲ့ detection system ကို သက်ရောက်မှုတွေရှိခဲ့ပြီး ခြစ်ရာတွေနဲ့ တိုက်မိခဲ့တာမျိုးတွေ ဖြစ်ခဲ့တာပါ။

ဒါကြောင့် Xiaomi ဘက်ကတော့ February 6, 2024 ကနေ November 26, 2024 အတွင်းထုတ်လုပ်ခဲ့တဲ့ SU7 Standard variant အစီးရေ 30,931 စီးကို Recall ပြန်လုပ်သွားမယ်လို့ ဇန်နဝါရီ ၂၄ ရက်နေ့က ထုတ်ပြန်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။

ဒါ့အပြင် SU7 Sedan အချို့ရဲ့ autonomous parking function မှာ cloud service’s timing synchronization ချို့ယွင်းချက်ကြောင့် တခါတရံ error ဖြစ်တာပါလို့ Xiaomi ရဲ့ တာဝန်ရှိသူတွေက တရားဝင် ထုတ်ပြန်ထားပါသေးတယ်။ အဆိုပါ ဖြစ်စဉ်ကြောင့် အခုဆိုရင် cloud service မှတဆင့် ထိရောက်တဲ့ ကြိုတင်ကာကွယ်မှုအစီအစဉ်တွေကို အကောင်အထည်ဖော်ခဲ့ပြီး မလိုလားအပ်တဲ့ ထိခိုက်မှုတွေ မဖြစ်အောင် smart parking assistance ကို protection strategy တွေ ထပ်မံထည့်သွင်းထားတယ်လို့လည်း သိရပါတယ်။

နှစ်လကြာ စမ်းသပ်စစ်ဆေးမှုတွေ ပြုလုပ်ပြီးနောက်မှာတော့ Xiaomi အနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ ဖြေရှင်းချက်က လုံခြုံစိတ်ချရတယ်လို့ အတည်ပြုပေးခဲ့ပါတယ်။ ဒါကြောင့် Xiaomi SU7 ပိုင်ရှင်တွေအနေနဲ့ official service centers ကိုသွားရောက်ဖို့ မလိုတော့ဘဲ software update လုပ်ပြီး ဖြေရှင်းနိုင်တော့မှာပါ။

Xiaomi SU7 electric sedan ကို တရုတ်နိုင်ငံမှာ မတ်လ ၂၈ ရက်နေ့က စတင်ရောင်းချပေးခဲ့တာဖြစ်ပြီး အစီးရေ 139,487 စီးရောင်းချခဲ့ရတယ်လို့ China EV DataTracker ရဲ့ အချက်အလက်တွေအရ သိရပါတယ်။ Xiaomi SU7 ရဲ့ အရွယ်အစားက 4997/1963/1455 mm နဲ့ wheelbase of 3000 mm ရှိပြီး စျေးနှုန်းအနေနဲ့ကတော့ (21,600USD – 41,150 USD) ဝန်းကျင် အတွင်း ကျသင့်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။

အခုနောက်ပိုင်း လျှပ်စစ်ကားတွေမှာက နည်းပညာမြင့် system တွေ ပါဝင်လာတယ်ဆိုပေမယ့် system ရဲ့ ချို့ယွင်းချက်တွေကိုလည်း ရင်ဆိုင်နေရဆဲဖြစ်ပြီး ပိုမိုကောင်းမွန်တဲ့နည်းပညာတွေကိုလည်း အပြိုင်အဆိုင်ဖော်ထုတ်လာကြပါတယ်။ ဒါကြောင့် အနာဂတ်မှာ လျှပ်စစ်ကားလောက ကျယ်ပြန့်လာဖို့ရှိနေပေမယ့် ဒီမှာတော့ ရွှေပြည်တော် မျှော်တိုင်းဝေးနေဆဲပါပဲ။

image
24 w - Translate

smart parking system မှာ error တွေရှိနေတဲ့ Xiaomi SU7 sedans

Xiaomi အနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ ကားသစ်တစ်စီးဖြစ်တဲ့ SU7 electric sedans မှာ autonomous parking system ချို့ယွင်းချက်တွေရှိနေတာကြောင့် အစီးရေ 30,931 ကျော်ကို recall plan လုပ်ဖို့ လျှောက်ထားခဲ့တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။

လက်ရှိထွက်ပေါ်လာတဲ့ သတင်းတွေအရတော့ အကြုံးဝင်တဲ့ ယာဉ်ပိုင်ရှင်တွေအနေနဲ့ Xiaomi-authorized after-sales service center ကို သွားရောက်ဖို့ မလိုအပ်သေးဘဲ software ပိုင်းဆိုင်ရာ တိုးတတ်ဖို့ အတွက် OTA update ကို အခမဲ့ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။

နိုဝင်ဘာလ ၁၄ ရက်နေ့မှာ Xiaomi SU7 Standard version ပိုင်ဆိုင်သူတစ်ဦးက autonomous parking လုပ်ဆောင်နေစဉ်အတွင်း မတော်တဆမှု ကြုံတွေ့ရခဲ့ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ အဲ့ဒါကတော့ intelligent parking ထိုးနေစဉ်အတွင်း ကားရဲ့ detection system ကို သက်ရောက်မှုတွေရှိခဲ့ပြီး ခြစ်ရာတွေနဲ့ တိုက်မိခဲ့တာမျိုးတွေ ဖြစ်ခဲ့တာပါ။

ဒါကြောင့် Xiaomi ဘက်ကတော့ February 6, 2024 ကနေ November 26, 2024 အတွင်းထုတ်လုပ်ခဲ့တဲ့ SU7 Standard variant အစီးရေ 30,931 စီးကို Recall ပြန်လုပ်သွားမယ်လို့ ဇန်နဝါရီ ၂၄ ရက်နေ့က ထုတ်ပြန်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။

ဒါ့အပြင် SU7 Sedan အချို့ရဲ့ autonomous parking function မှာ cloud service’s timing synchronization ချို့ယွင်းချက်ကြောင့် တခါတရံ error ဖြစ်တာပါလို့ Xiaomi ရဲ့ တာဝန်ရှိသူတွေက တရားဝင် ထုတ်ပြန်ထားပါသေးတယ်။ အဆိုပါ ဖြစ်စဉ်ကြောင့် အခုဆိုရင် cloud service မှတဆင့် ထိရောက်တဲ့ ကြိုတင်ကာကွယ်မှုအစီအစဉ်တွေကို အကောင်အထည်ဖော်ခဲ့ပြီး မလိုလားအပ်တဲ့ ထိခိုက်မှုတွေ မဖြစ်အောင် smart parking assistance ကို protection strategy တွေ ထပ်မံထည့်သွင်းထားတယ်လို့လည်း သိရပါတယ်။

နှစ်လကြာ စမ်းသပ်စစ်ဆေးမှုတွေ ပြုလုပ်ပြီးနောက်မှာတော့ Xiaomi အနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ ဖြေရှင်းချက်က လုံခြုံစိတ်ချရတယ်လို့ အတည်ပြုပေးခဲ့ပါတယ်။ ဒါကြောင့် Xiaomi SU7 ပိုင်ရှင်တွေအနေနဲ့ official service centers ကိုသွားရောက်ဖို့ မလိုတော့ဘဲ software update လုပ်ပြီး ဖြေရှင်းနိုင်တော့မှာပါ။

Xiaomi SU7 electric sedan ကို တရုတ်နိုင်ငံမှာ မတ်လ ၂၈ ရက်နေ့က စတင်ရောင်းချပေးခဲ့တာဖြစ်ပြီး အစီးရေ 139,487 စီးရောင်းချခဲ့ရတယ်လို့ China EV DataTracker ရဲ့ အချက်အလက်တွေအရ သိရပါတယ်။ Xiaomi SU7 ရဲ့ အရွယ်အစားက 4997/1963/1455 mm နဲ့ wheelbase of 3000 mm ရှိပြီး စျေးနှုန်းအနေနဲ့ကတော့ (21,600USD – 41,150 USD) ဝန်းကျင် အတွင်း ကျသင့်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။

အခုနောက်ပိုင်း လျှပ်စစ်ကားတွေမှာက နည်းပညာမြင့် system တွေ ပါဝင်လာတယ်ဆိုပေမယ့် system ရဲ့ ချို့ယွင်းချက်တွေကိုလည်း ရင်ဆိုင်နေရဆဲဖြစ်ပြီး ပိုမိုကောင်းမွန်တဲ့နည်းပညာတွေကိုလည်း အပြိုင်အဆိုင်ဖော်ထုတ်လာကြပါတယ်။ ဒါကြောင့် အနာဂတ်မှာ လျှပ်စစ်ကားလောက ကျယ်ပြန့်လာဖို့ရှိနေပေမယ့် ဒီမှာတော့ ရွှေပြည်တော် မျှော်တိုင်းဝေးနေဆဲပါပဲ။

image
image
image
24 w - Translate

မန်ယူတောင်ပံတိုက်စစ်မှူး အန်တိုနီ ရီးရဲလ်ဘက်တစ်အသင်းဆီ ပြောင်းရွှေ့

မန်ယူတောင်ပံတိုက်စစ်မှူး အန်တိုနီဟာ စပိန်ကလပ် ရီးရဲလ်ဘက်တစ်အသင်းဆီ ပြောင်းရွှေ့ ကစားမယ်လို့သိရပါတယ်။

ဘရာဇီးကစားသမားဟာ မန်ယူအသင်းမှာ ပွဲထွက်ခွင့်ပျောက်ဆုံးနေသူဖြစ်ပြီး သွင်းဂိုးမရရှိသလို ဂိုးဖန်တီးမလည်း မရရှိသေးတာပါ။

အန်တိုနီကို အငှားစာချုပ်နဲ့ ပြောင်းရွှေ့ ဖို့အတွက် မန်ယူနဲ့ ဘက်တစ်အသင်းတို့ကြားမှာ သဘောတူညီမှုရရှိခဲ့ပြီး ရက်ပိုင်းအတွင်းမှာ စာချုပ်ချုပ် ဆိုသွားမယ်လို့သိရပါတယ်။

ဘက်တစ်အသင်းဟာ အန်တိုနီရဲ့ လုပ်ခလစာ ၈၄ ရာခိုင်နှုန်းကိုပေးချေသွားမှာဖြစ်ပြီး ၁၆ ရာခိုင်နှုန်းကိုတော့ မန်ယူအသင်းက ဆက်လက်ပေးချသွားရမယ်လို့ သိရပါတယ်။

၂၀၂၅ ခုနှစ် ဇွန်အထိ အငှားစာချုပ်သီးသန့်ဖြစ်ပြီး ရာသီကုန်ချိန်မှာ အပြီးသတ်ခေါ်ယူခွင့် မပါဝင်ကြောင်း အပြောင်းအရွှေ့ကျွမ်းကျင်သူ အီတလီဂျာနယ်လစ် ရိုမန်နိုက ဖော်ပြသွားပါတယ်။

Photo: Reuters

image