Discover postsExplore captivating content and diverse perspectives on our Discover page. Uncover fresh ideas and engage in meaningful conversations
AI နည်းပညာသုံး မောင်းသူမဲ့ခရီးသည်တင်လေယာဉ်
မောင်းသူမဲ့ကားမဟုတ်တော့ဘူး မောင်းသူမဲ့လေယာဉ်တွေပါ ပေါ်လာပါပြီ။ ဒီနှစ်ထဲမှာတင် လေယာဉ်နဲ့ပတ်သက်ပြီး လျှပ်စစ်ခရီးသည်လေယာဉ်တွေ တော်တော်များများထွက်လာတာပါ။ ဒီတစ်ခေါက်တော့ လျှပ်စစ်လေယာဉ်တောင်မဟုတ်ပဲ မောင်းသူမဲ့ခရီးသည်တင်လေယာဉ်ပါ မိတ်ဆက်လာတာပါ။
ဘရားဇီးလ်နိုင်ငံရဲ့ လေယာဉ်ထုတ်လုပ်ရေးကုမ္ပဏီဖြစ်တဲ့ Embraer ဆိုတဲ့ ကုမ္ပဏီက Florida ပြည်နယ် Orlando မြို့မှာကျင်းပတဲ့ National Business Aviation Association အခမ်းအနားမှာ ဒီလေယာဉ်ပုံစံကို မိတ်ဆက်ခဲ့တာပါ။ လေယာဉ်မှူးမပါဝင်ပဲ အလိုအလျောက်မောင်းနှင်ပျံသန်းမယ့် ခရီးသည်တင်လေယာဉ်ဖြစ်ပြီး ထူးခြားချက်ကတော့ ဒီလေယာဉ်မှာ AI နည်းပညာကိုပါ အသုံးပြုထားတာပါ။ AI စနစ်က လေယာဉ်ကို အပြည့်အဝထိန်းချုပ်ပေးမှာဖြစ်ပါတယ်။
ဒီလေယာဉ်မှာ Zone ၃ ခုပါဝင်ပြီး ခရီးသည်တွေဟာ မောင်းနှင်သူနေရာမှာပါ ထိုင်နိုင်မှာပါ။ ဒါ့အပြင် လေယာဉ်ပြတင်းပေါက်တွေဟာ Touchscreen အနေနဲ့တောင် သုံးနိုင်ဦးမယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ ပုံမှန်ခရီးသည်တင်လေယာဉ်တွေလိုပဲ လုပ်ဆောင်ချက်တွေကို ထိန်းချုပ်လုပ်နိုင်မှာပါ။ Embraer ကတော့ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ထိန်းသိမ်းမှုဟာ ဒီလေယာဉ်ကို ထုတ်လုပ်ရတဲ့ အဓိကရည်ရွယ်ချက်ဖြစ်ပြီး စွမ်းအင်ထုတ်လုပ်မှုကို ထိန်းသိမ်းနိုင်တဲ့ Sustainable Aviation Fuel (SAF) နဲ့ Hydrogen Power ကို အသုံးပြုသွားမယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
လက်ရှိမှာတော့ လေယာဉ်ပုံစံနဲ့ AI နည်းပညာကို မိတ်ဆက်ခဲ့တဲ့အဆင့်သာရှိပြီးတော့ ထုတ်လုပ်မယ့်အချိန်ရော အသုံးပြုမယ့်အချိန်ရော တိတိကျကျဖော်ပြခဲ့ခြင်းတော့ မရှိခဲ့ပါဘူး။ ဘရာဇီးလ်အပါအဝင် နိုင်ငံအချို့မှာတော့ စီးပွားရေးအပြင် စစ်ဘက်ဆိုင်ရာတွေမှာပါ လေကြောင်းလုပ်ငန်းတွေမှာ AI နည်းပညာကို အသုံးပြုနိုင်ဖို့ လေ့လာစမ်းသပ်နေတာ အပြိုင်အဆိုင်ဖြစ်နေပါပြီ။
လျှပ်စစ်ခရီးသည်တင်လေယာဉ်တင်မကပဲ မောင်းသူမဲ့ခရီးသည်တင်လေယာဉ်ဆိုတာကတော့ တော်တော်လေးကို အံ့ဩစရာပါ။ နည်းပညာခေတ် AI ခေတ်ဆိုတော့ မဖြစ်နိုင်ဘူးလို့တော့ သေချာတပ်အပ်မပြောနိုင်ပါဘူး။ မဖြစ်လာသေးတာပဲရှိသေးတာပါ ….
Akhayar
AkhayarTech
Myanmar ships 68+ tonnes of coffee beans to Belgium in Oct
Green Gold Cooperative in southern Shan State exported 68.16 tonnes of coffee beans to Belgium in October 2024.
The Green Gold Cooperative is a cooperative of coffee farmers from Loilem and Hopong townships in southern Shan State.
They have delivered up to 102.24 tonnes of coffee beans to international markets as of October in the current financial year beginning 1 April.
Myanmar’s coffee bean is primarily grown in PyinOoLwin, Mandalay Region and Shan State and its plantation is also found in Kayin and Chin states. There are 50,000 acres of coffee plantations across the country, comprising about 38,000 acres of Arabica plantation and 12,000 acres of Robusta plantation, the Agriculture Department said.
Myanmar’s annual coffee production is estimated at over 9,000 tonnes. Myanmar’s Arabica coffee penetrates global markets, including Switzerland, Chinese Taipei, China, Thailand, the US, the Islands, the UK, South Korea, Japan, Germany and the UAE. — ASH/KK
27 Oct 24
ယနေ့ ငွေဈေး၊ ရွှေဈေး
```````````````````````````````````
USD Buy - MMK 4,530
USD Sell - MMK 4,630
EUR Buy - MMK 4,810
EUR Sell - MMK 4,940
SGD Buy - MMK 3,370
SGD Sell - MMK 3,460
THB Buy - MMK 132.45
THB Sell - MMK 136.05
JPY Buy - MMK 29.27
JPY Sell - MMK 30.48
MYR Buy - MMK 1,025
MYR Sell - MMK 1,055
CNY Buy - MMK 626
CNY Sell - MMK 645
Gold Price
၁၅ ပဲရည် ၁ကျပ်သား - MMK 6,150,000
၁၆ ပဲရည် ၁ကျပ်သား - MMK 6,550,000
*** အထက်ပါဈေးနှုန်းများမှာ အချိန်နှင့်တပြေးညီပြောင်းလဲနိုင်ပါသည်။***
Source: Myanmar Market price application
One Championship နှင့် မြန်မာလက်ဝှေ့ဖိုက်တာများ၏ အလားအလာ
“မြန်မာကစားသမားတွေက ကြိုးစားကြပြီး ၁၀၀ ရာခိုင်နှုန်းအပြည့် ထိုးကြတယ်။ သူတို့ရဲ့ လက်ဝှေ့ကလည်း ကြမ်းတယ်၊ ကြည့်ကောင်းတယ်။ မြန်မာပြည်မှာ One ပွဲတွေ ကြိုက်နှစ်သက်ကြပြီး ကြည့်ရှုသူတွေလည်း များတယ်။ မြန်မာက အားကစားပွဲတွေထဲမှာ One က နံပါတ်တစ် အားကစားပါပဲ။ စိုးလင်းဦးကို အခွင့်အရေးပေးတာက သူက မာကျောပြီး မြန်မာပြည်ရဲ့ နံပါတ်တစ်အကောင်းဆုံးကစားသမား ဖြစ်လို့ပါ။”
ဒီမှတ်ချက်စကားတွေက စိုးလင်းဦးကို အမေရိကန်ဒေါ်လာ တသိန်းတန်စာချုပ် ချုပ်ဆိုလိုက်ပြီးနောက် One ရဲ့ Live အစီအစဉ်တခုမှာ ဥက္ကဋ္ဌ ချက်ထရီက ပြောခဲ့တာပါ။ ၂၀၂၄ ခုနှစ် ဇူလိုင် ၅ ရက်က ကျင်းပခဲ့တဲ့ One Friday Fight 69 မှာ စိုးလင်းဦးက ထိုင်းဖိုက်တာ ပွန်းဆီရီကို အလဲထိုးနဲ့ အနိုင်ရပြီးနောက် One နဲ့ အမေရိကန်ဒေါ်လာ တသိန်းတန် စာချုပ် ချုပ်ခွင့်ရခဲ့တာပါ။ မြန်မာပြည်သူတွေအတွက် သူရဲကောင်းတဦးလိုအပ်နေပြီး အောင်လအန်ဆန် အလွန်မှာ စိုးလင်းဦးက မြန်မာပြည်သူတွေတွက် သူရဲကောင်းတဦး ဖြစ်ကြောင်းလည်း ချက်ထရီက ပြောခဲ့ဖူးပါတယ်။
စိုးလင်ဦးက မြန်မာလက်ဝှေ့ကစားသမားတွေထဲမှာ One နဲ့ ပထမဆုံးစာချုပ် ချုပ်ဆိုနိုင်တဲ့ ကစားသမားလို့ ဆိုနိုင်ပြီး ထိုးကြေးနဲ့ ဆုကြေးတွေလည်း ရရှိတာကြောင့် One ဆီ ကူးပြောင်းလာတာက သူ့ရဲ့ ကစားသမားဘဝတလျှောက် အကျိုးအမြတ်အများဆုံးအချိန်လို့ ဆိုနိုင်ပါတယ်။ ပြည်တွင်းမှာ လက်ဝှေ့ပွဲတွေ ရှားပါးလာမှုနဲ့အတူ လက်ဝှေ့ကစားသမားတွေအတွက်လည်း ပိုပြီးရုန်းကန်လာရတဲ့ အခြေအနေမှာ မွေထိုင်းဘက်ကို ကူးပြောင်းပြီး One Championship ပွဲတွေမှာ ဝင်ရောက်ထိုးသတ်ခွင့်ရလာတာက အခွင့်အရေးကောင်းတခုလို့ ဆိုကြပါတယ်။
လက်ဝှေ့ပရိသတ်တဦးက “One မှာရတဲ့ ထိုးကြေးနဲ့ ဆုကြေးတွေက မြန်မာလက်ဝှေ့ပွဲတွေ ထိုးတာထက် ပိုပြီး အကျိုးအမြတ်များတာမလို့ မြန်မာလက်ဝှေ့သမားတွေအတွက် ပိုပြီးအဆင်ပြေသလို ပိုပြီးတော့လည်း လူသိများလာကြတယ်။ စိုးလင်းဦး ဆိုရင် သူ့အတွက်တင်မကဘူး။ သူ့ရဲ့ ဒို့ရိုးရာကလပ်က မျိုးဆက်သစ်တွေအတွက်ပါ အထောက်အပံ့ကောင်း ရစေတယ်။ ဒါက မြန်မာလက်ဝှေ့ကို အကျိုးပြုတာပါပဲ” လို့ ပြောပါတယ်။
ခုဆိုရင် One Championship မှာ တရားဝင်စာချုပ် ချုပ်ဆိုခွင့်ရထားတာက စိုးလင်းဦးတယောက်ပဲ ရှိသေးပေမဲ့ အလားအလာရှိတဲ့ တခြားမြန်မာလက်ဝှေ့သမားတွေလည်း ရှိလာပါပြီ။ သန့်ဇင်၊ မိုးထက်အောင်၊ အဲမွီ၊ သွေးလင်းထက်၊ စူပါရေချမ်း၊ ထွန်းမင်းအောင်၊ ဆွန်ရက်ခ် အစရှိသူတွေ အပါအဝင် သွေးသစ်ဝင်းလှိုင် ဆိုရင်လည်း ထိုးသတ်ပုံပြောင်းလဲမယ်ဆိုရင် သူ့အတွက်လည်း အခွင့်အရေးကောင်းတွေ ရှိလာနိုင်ပါသေးတယ်။ One Championship ကတော့ စိုးလင်းဦးနဲ့ သန့်ဇင်ဟာ အောင်လအန်ဆန် အလွန်မှာ ထွန်းတောက်လာမယ့် မြန်မာကြယ်ပွင့်နှစ်ဦးလို့ ဆောင်းပါတပုဒ်မှာ ရေးသားချီးကျူးခဲ့ပါတယ်။
၂၀၂၄ ခုနှစ် သြဂတ် ၂၃ ရက်မှာကျင်းပခဲ့တဲ့ One Friday Fights 76 မှာဆိုရင် မြန်မာကစားသမား ၅ ဦး အထိ စံချိန်တင် ပါဝင်ထိုးသတ်ခွင့်ရခဲ့ပါတယ်။ အဒီပွဲမှာ ထွန်းမင်းနိုင် ခေါ် ဆူလိုင်မန်နဲ့ စစိုးသီဟတို့ ရှုံးနိမ့်ခဲ့ပေမဲ့ သန့်ဇင်၊ သွေးလင်းထက်နဲ့ အဲမွီ တို့ အနိုင်ရခဲ့ပြီး မြန်မာဖိုက်တာတွေအတွက် မျက်နှာပန်းလှစေခဲ့ပါတယ်။
ပြည်တွင်း လက်ဝှေ့နည်းပြ ဆရာတဦးက“ဘယ်နှယောက် ပါဝင်ထိုးသတ်တယ် ဆိုတာထက် ဘယ်လောက်လုပ်ပြနိုင်လဲဆိုတာက ပိုအရေးကြီးပါတယ်။ မြန်မာလက်ဝှေ့သမားတွေက လက်သီးပဲ အားပြုကြတော့ ထိုးလုံးသတ် ပေါက်ပိုစုံတဲ့ မွေထိုင်းဖိုက်တာတွေကို ယှဉ်နိုင်ဖို့တော့ သေချာလေ့ကျင့် ပြင်ဆင်ထားဖို့လိုတယ်။ အမှတ်နဲ့ ဆုံးဖြတ်ရတဲ့ မွေထိုင်းပွဲစဉ်တွေမှာ အမှတ်ရအောင် ထိုးတတ်ဖို့လည်း လိုပါတယ်” လို့ မှတ်ချက်ပေးပါတယ်။
မြန်မာလက်ဝှေ့ကစားသမားတွေအနေနဲ့ မွေထိုင်းကစားသမားတွေနဲ့ ယှဉ်ပြီး ချန်ပီယံ ရွှေခါးပတ်အထိ စိန်ခေါ်ခွင့်ရချင်တယ်ဆိုရင်တော့ လိုအပ်ချက်ကိုယ်စီ ရှိနေသေးတာ အမှန်ပါ။ ဒါပေမဲ့ One နဲ့ လက်တွဲပြီး မွေထိုင်းပွဲစဉ်တွေမှာ စတင်ထိုးသတ်တာက တစ်နှစ် လောက်ပဲ ကြာသေးတာကြောင့် မြန်မာလက်ဝှေ့သမားတွေအတွက် ခေတ်တခုစတင်ဖို့ အားယူနေချိန်သာ ဖြစ်ပြီး အခုချိန်မှာ ထိုးသတ်ခွင့်ရတာကိုပဲ အခွင့်အရေးတခုအဖြစ် မှတ်ယူရဦးမှာပါ။
ဒါ့အပြင် အခုချိန်မှာ စတင်မှုက နောက်မျိုးဆက်သစ်တွေအတွက်လည်း လမ်းကြောင်းဖောက်ပြီးသား ဖြစ်လို့ ဆက်ပြီးလျှောက်လမ်းကြရုံပါပဲ။
အမျိုးသမီးပြိုင်ပွဲမှာတော့ ဘရော်နီကာက မွေထိုင်းချန်ပီယံရွှေခါးပတ်အတွက် စိန်ခေါ်သူ ဖြစ်လာနိုင်ပါတယ်။
အမျိုးသားပြိုင်ပွဲတွေမှာတော့ ရော့ထန်၊ စူပါလက်ခ်၊ တာဝမ်ချိုင်း၊ စူပါဘွန်း အစရှိတဲ့ မွေးထိုင်းချန်ပီယံတွေကို စိန်ခေါ်နိုင်ဖို့က မြန်မာလက်ဝှေ့ဖိုက်တာတွေအတွက် အချိန်တခု လိုအပ်နေဦးမှာပါ။ ဒါပေမဲ့ အထက်မှာ ပြောခဲ့သလို မြန်မာဖိုက်တာတွေအတွက် ခြေလှမ်းတလှမ်း စတင်လှမ်းနေတဲ့ အချိန်သာဖြစ်လို့ ဒီချိန်မှာ တဖြည်းဖြည်းချင်း ရှေ့ဆက်လှမ်းနိုင်ကြဖို့သာ လိုအပ်မှာဖြစ်ပါတယ်။
DVB
မြဝတီ-ကော့ကရိတ် သွားလမ်းပိုင်းများအားလုံး ပုံမှန်ဖြတ်သန်းသွားလာနေပြီဖြစ်ဟု ဆို
ထိုင်း-မြန်မာ ကုန်စည်စီးဆင်းရာ လမ်းကြောင်းဖြစ်သည့် မြဝတီ-ကော့ကရိတ် လမ်းပိုင်း (၄) ပိုင်းရှိရာ အဆိုပါ လမ်းပိုင်းများ ပြန်လည်ကောင်းမွန်လာပြီဖြစ်သဖြင့် ပုံမှန်ဖြတ်သန်းသွားလာနေကြပြီဖြစ်ကြောင်း ဒေသခံတစ်ဦးက ပေါ် ပြူလာနယူးစ်သို့ ပြောသည်။
ဒေါနတောင်တက်လမ်းအပါအဝင် (၁၀၁၈) လမ်း၊ ထို့ကော်ကိုးလမ်း၊ ကြက်ဥတောင်လမ်းပိုင်းများမှာ ပြန်လည်ပြင်ဆင်ပြီးဖြစ်သဖြင့် ယာဉ်အသွားအလာအသုံးပြုနေပြီဖြစ်ကြောင်း ဆိုသည်။
သို့သော် ဒေသတွင်း လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဂိတ်ကြေးကောက်ခံမှု မြင့်မားခြင်း၊ ဂိတ်အရေအတွက် များပြားခြင်းတို့ကြောင့် ကုန်စည်စီးဆင်းမှုတွင် နှောင့်နှေးရသည့်အပြင် ပေးဆောင်ရသည့် အခွန်အခစရိတ် ကြီးမြင့်ခြင်းကြောင့် အခက်အခဲရှိနေကြကြောင်း သိရသည်။
"ဒီလမ်းပိုင်းတွေက လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းတွေ အထိုင်ချ ဂိတ်ဖွင့်ထားတဲ့လမ်းတွေ။ လမ်းတစ်လမ်းကို ဂိတ်ပေါင်းသုံးဆယ်လောက်ရှိတော့ ကုန်သည်တွေလည်း ဂိတ်ဖြတ်ကြေးနှုန်းကြောင့် စိတ်ညစ်နေရတယ်။ ကုန်စည်ကတော့ မြဝတီမှာ အစစ်အဆေးမရှိ တင်သွင်းသွားလာခွင့်ပြုနေပါတယ်။ ယိုးဒယားပစ္စည်းဈေးမြင့်တာလည်း ဒါတွေကြောင့်လည်းပါတယ်။ ဘားအံဘက်ကတော့မသိဘူးပေါ့"ဟု ၎င်းက ရှင်းပြသည်။
လက်ရှိတွင် ထိုင်း-မြန်မာ ကုန်စည်စီးဆင်းရာ အမှတ် (၂) ချစ်ကြည်ရေးတံတားမှ တရားဝင် ဂျူတီခွန်ဆောင်၍ တင်သွင်းခွင့်ပြုနေသော်လည်း အများစုမှာ တရားမဝင် နယ်စပ်ဂိတ်များမှတဆင့် တင်သွင်းမှုပိုများပြားကြောင်း သိရသည်။
ထို့ကြောင့် ထိုင်းကုန်စည်များမှာ ဈေးကွက်အတွင်းရှိနေသော်လည်း ဒေသတွင်း လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဂိတ်ကြေးဖြတ်သန်းခ ကောက်ယူမှု ၊ တရားမဝင် တင်သွင်းခွင့်ပြုမှုများကြောင့် ပြည်တွင်းဈေးကွက်အတွင်း ဈေးနှုန်းများ မြင့်တက်နေရခြင်းဖြစ်သည်ဟု သိရသည်။
မြဝတီ-ကော့ကရိတ် သွားလမ်းပိုင်းများအားလုံး ပုံမှန်ဖြတ်သန်းသွားလာနေပြီဖြစ်ဟု ဆို
ထိုင်း-မြန်မာ ကုန်စည်စီးဆင်းရာ လမ်းကြောင်းဖြစ်သည့် မြဝတီ-ကော့ကရိတ် လမ်းပိုင်း (၄) ပိုင်းရှိရာ အဆိုပါ လမ်းပိုင်းများ ပြန်လည်ကောင်းမွန်လာပြီဖြစ်သဖြင့် ပုံမှန်ဖြတ်သန်းသွားလာနေကြပြီဖြစ်ကြောင်း ဒေသခံတစ်ဦးက ပေါ် ပြူလာနယူးစ်သို့ ပြောသည်။
ဒေါနတောင်တက်လမ်းအပါအဝင် (၁၀၁၈) လမ်း၊ ထို့ကော်ကိုးလမ်း၊ ကြက်ဥတောင်လမ်းပိုင်းများမှာ ပြန်လည်ပြင်ဆင်ပြီးဖြစ်သဖြင့် ယာဉ်အသွားအလာအသုံးပြုနေပြီဖြစ်ကြောင်း ဆိုသည်။
သို့သော် ဒေသတွင်း လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဂိတ်ကြေးကောက်ခံမှု မြင့်မားခြင်း၊ ဂိတ်အရေအတွက် များပြားခြင်းတို့ကြောင့် ကုန်စည်စီးဆင်းမှုတွင် နှောင့်နှေးရသည့်အပြင် ပေးဆောင်ရသည့် အခွန်အခစရိတ် ကြီးမြင့်ခြင်းကြောင့် အခက်အခဲရှိနေကြကြောင်း သိရသည်။
"ဒီလမ်းပိုင်းတွေက လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းတွေ အထိုင်ချ ဂိတ်ဖွင့်ထားတဲ့လမ်းတွေ။ လမ်းတစ်လမ်းကို ဂိတ်ပေါင်းသုံးဆယ်လောက်ရှိတော့ ကုန်သည်တွေလည်း ဂိတ်ဖြတ်ကြေးနှုန်းကြောင့် စိတ်ညစ်နေရတယ်။ ကုန်စည်ကတော့ မြဝတီမှာ အစစ်အဆေးမရှိ တင်သွင်းသွားလာခွင့်ပြုနေပါတယ်။ ယိုးဒယားပစ္စည်းဈေးမြင့်တာလည်း ဒါတွေကြောင့်လည်းပါတယ်။ ဘားအံဘက်ကတော့မသိဘူးပေါ့"ဟု ၎င်းက ရှင်းပြသည်။
လက်ရှိတွင် ထိုင်း-မြန်မာ ကုန်စည်စီးဆင်းရာ အမှတ် (၂) ချစ်ကြည်ရေးတံတားမှ တရားဝင် ဂျူတီခွန်ဆောင်၍ တင်သွင်းခွင့်ပြုနေသော်လည်း အများစုမှာ တရားမဝင် နယ်စပ်ဂိတ်များမှတဆင့် တင်သွင်းမှုပိုများပြားကြောင်း သိရသည်။
ထို့ကြောင့် ထိုင်းကုန်စည်များမှာ ဈေးကွက်အတွင်းရှိနေသော်လည်း ဒေသတွင်း လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဂိတ်ကြေးဖြတ်သန်းခ ကောက်ယူမှု ၊ တရားမဝင် တင်သွင်းခွင့်ပြုမှုများကြောင့် ပြည်တွင်းဈေးကွက်အတွင်း ဈေးနှုန်းများ မြင့်တက်နေရခြင်းဖြစ်သည်ဟု သိရသည်။
မြဝတီ-ကော့ကရိတ် သွားလမ်းပိုင်းများအားလုံး ပုံမှန်ဖြတ်သန်းသွားလာနေပြီဖြစ်ဟု ဆို
ထိုင်း-မြန်မာ ကုန်စည်စီးဆင်းရာ လမ်းကြောင်းဖြစ်သည့် မြဝတီ-ကော့ကရိတ် လမ်းပိုင်း (၄) ပိုင်းရှိရာ အဆိုပါ လမ်းပိုင်းများ ပြန်လည်ကောင်းမွန်လာပြီဖြစ်သဖြင့် ပုံမှန်ဖြတ်သန်းသွားလာနေကြပြီဖြစ်ကြောင်း ဒေသခံတစ်ဦးက ပေါ် ပြူလာနယူးစ်သို့ ပြောသည်။
ဒေါနတောင်တက်လမ်းအပါအဝင် (၁၀၁၈) လမ်း၊ ထို့ကော်ကိုးလမ်း၊ ကြက်ဥတောင်လမ်းပိုင်းများမှာ ပြန်လည်ပြင်ဆင်ပြီးဖြစ်သဖြင့် ယာဉ်အသွားအလာအသုံးပြုနေပြီဖြစ်ကြောင်း ဆိုသည်။
သို့သော် ဒေသတွင်း လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဂိတ်ကြေးကောက်ခံမှု မြင့်မားခြင်း၊ ဂိတ်အရေအတွက် များပြားခြင်းတို့ကြောင့် ကုန်စည်စီးဆင်းမှုတွင် နှောင့်နှေးရသည့်အပြင် ပေးဆောင်ရသည့် အခွန်အခစရိတ် ကြီးမြင့်ခြင်းကြောင့် အခက်အခဲရှိနေကြကြောင်း သိရသည်။
"ဒီလမ်းပိုင်းတွေက လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းတွေ အထိုင်ချ ဂိတ်ဖွင့်ထားတဲ့လမ်းတွေ။ လမ်းတစ်လမ်းကို ဂိတ်ပေါင်းသုံးဆယ်လောက်ရှိတော့ ကုန်သည်တွေလည်း ဂိတ်ဖြတ်ကြေးနှုန်းကြောင့် စိတ်ညစ်နေရတယ်။ ကုန်စည်ကတော့ မြဝတီမှာ အစစ်အဆေးမရှိ တင်သွင်းသွားလာခွင့်ပြုနေပါတယ်။ ယိုးဒယားပစ္စည်းဈေးမြင့်တာလည်း ဒါတွေကြောင့်လည်းပါတယ်။ ဘားအံဘက်ကတော့မသိဘူးပေါ့"ဟု ၎င်းက ရှင်းပြသည်။
လက်ရှိတွင် ထိုင်း-မြန်မာ ကုန်စည်စီးဆင်းရာ အမှတ် (၂) ချစ်ကြည်ရေးတံတားမှ တရားဝင် ဂျူတီခွန်ဆောင်၍ တင်သွင်းခွင့်ပြုနေသော်လည်း အများစုမှာ တရားမဝင် နယ်စပ်ဂိတ်များမှတဆင့် တင်သွင်းမှုပိုများပြားကြောင်း သိရသည်။
ထို့ကြောင့် ထိုင်းကုန်စည်များမှာ ဈေးကွက်အတွင်းရှိနေသော်လည်း ဒေသတွင်း လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဂိတ်ကြေးဖြတ်သန်းခ ကောက်ယူမှု ၊ တရားမဝင် တင်သွင်းခွင့်ပြုမှုများကြောင့် ပြည်တွင်းဈေးကွက်အတွင်း ဈေးနှုန်းများ မြင့်တက်နေရခြင်းဖြစ်သည်ဟု သိရသည်။