10 w - Translate - Youtube

အိမ်မှာလေ့ကျင့်ဖို ့free
Workout များ ❤️
💪အိမ်မှာလေ့ကျင်ဖို ့workout လက်ဆောင်-1
(လေ့ကျင့်ခန်းတွေကို video demonstration Link ထည့်ပေးထားပါတယ်)

အိမ်မှာပဲလေ့ကျင့်ခန်း 🏋️‍♂️ လုပ်မဲ့မိတ်ဆွေ
တွေအတွက် အိမ်မှာလေ့ကျင့်လို ့ရမဲ့ home workout လေးတခုမျှဝေပေးလိုက်ပါတယ်။
အခုတင်ပြပေးမှာကတော့ အိမ်မှာလေ့ကျင့်လို ့
ရတဲ့ ကိရိယာလွတ် workout လေးဖြစ်ပါတယ်။
Circuit workout ပါ။ လေ့ကျင့်ရမဲ့ပုံစံက ပေးထားတဲ့ လေ့ကျင့်ခန်းခြောက်ခုကို တစ်ခုပီး တစ်ခုဆက်တိုက်ကစားရမှာပါ။ (အကယ်၍ဆက်တိုက်မကစားနိုင်ပါက လေ့ကျင့်ခန်း တခုနှင့် တခုကြား စက္ကန် ့၂၀ နားနိုင်ပါသည်။)လေ့ကျင့်ခန်းခြောက်ခုလုံးပီးလျင်တကျော့ပီးပါပီ။ ထိုအချိန်တွင်၃-မိနစ်နားပါ။ ပီးလျင် နောက်တကျော့ ကစားပါ။ ကစားချိန်တချိန်မှာ စုစုပေါင်း circuit ၄ ကျော့ကစားပါ။
Warm up exercises-
✅ Step up 15 reps each leg 👇

✅ Glute bridge 20 reps 👇

✅ push up 12 reps 👇
(မိမိခံနိုင်ရည်အပေါ်မူတည်ပီး video ထဲမှ
Level တခုကိုရွေးချယ်လေ့ကျင့်နိုင်ပါသည်။)

✅ mountain climber 20 reps 👇

✅ Sprint 30 seconds 👇

✅ Standing torso rotation 12 reps 👇

🌸 အကယ်၍ တတ်နိုင်သေးပါက circuit
လေးကျော့ပီးချိန်တွင်၊ လမ်းလျောက်ခြင်းကို
မိနစ် ၂၀ လောက်ထည့်ကစားနိုင်ပါသည်။
💪 လေ့ကျင့်ခန်းမလုပ်မှီသွေးပူပြုလုပ်ခြင်း
အကြောလျော့ခြင်းတို ့ပြုလုပ်ပါ။ လေ့ကျင့်ခန်းပီးပါက လည်း အကြောလျော့ပါ။
Cool down exercises-

10 w - Translate

2022 Mazda 3
Iconic Japanese Brand တစ်ခုဖြစ်တဲ့ Mazda ဟာ 2004 ခုနှစ်ကတည်းက Mazda 3 ကိုစတင်ထုတ်လုပ်ခဲ့ပြီးတော့ ယခုဆိုရင် fourth generation ကိုရောက်ရှိလာပြီပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ Sedan နဲ့ Hatchback နှစ်မျိုးလုံးကိုဝယ်ယူရရှိနိုင်မယ့်အပြင် Durable နဲ့ Reliable ပိုင်းမှာလည်း လုံးဝစိတ်ပူစရာလိုမှာမဟုတ်ပါဘူး။
Trims အနေနဲ့ 2.0 Sedan, 2.5 S Sedan, Select, Preferred, Carbon Edition, Premium, 2.5 Turbo and 2.5 Turbo Premium Plus ဆိုပြီး ရှစ်ခုရရှိမှာဖြစ်ပြီး trims ပေါ်မူတည်ကာ engine သုံးမျိုးဖြင့်တပ်ဆင်ပေးထားမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ 2.0 L Skyactiv-G PE-VPS i4, 2.5L Skyactiv-G PY-VPS i4 and 2.5L Skyactiv-G PY-VPTS Turbo ဆိုပြီး engine အမျိုးအစားသုံးမျိုးရှိကာ power အနေနဲ့လည်း 155 Hp, 186 Hp, 250 Hp ဆိုပြီး အသီးသီးထွက်ရှိမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
2.0 Sedan နဲ့ 2.5 S Sedan ကတော့ FWD system သာဖြစ်ပြီး Paddle shifts တွေလည်းပါဝင်မှာမဟုတ်ပါဘူး။ ထို trims နှစ်ခုကလွဲ၍ အခြား trims တွေအားလုံး Paddle shifts ပါဝင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ Preferred, Carbon Edition နဲ့ Premium trims တွေမှာတော့ FWD or i-ACTIV AWD system ပါဝင်လာမှာပါ။ 2.5 Turbo နဲ့ 2.5 Turbo Premium Plus နှစ်ခုမှာတော့ FWD မဟုတ်တော့ဘဲ i-ACTIV AWD နဲ့ turbocharged engines တွေကိုသုံးပေးလာမှာဖြစ်ပြီး power အနေနဲ့လည်း 250 Hp / 320 lb-ft of torque အထိ ထွက်ရှိမှာဖြစ်တဲ့အတွက် acceleration ကိုမြန်မြန်ရရှိစေမှာဖြစ်ပြီး 0-60 ကို 5.5 sec အတွင်းရောက်ရှိနိုင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Premium, 2.5 Turbo နဲ့ 2.5 Turbo Premium Plus မှာတော့ Signature LED Headlights တွေကိုသုံးပေးထားမှာဖြစ်ပြီး Mazda 3 မှာတပ်ဆင်ပေးထားတဲ့ 18'' aluminum polished wheels တွေကလည်း Sleek and Sporty ဖြစ်တဲ့ vibe ကိုရရှိစေမှာအသေအချာပါပဲ။
Interior မှာဆိုရင်တော့ 8.8'' infotainment system တစ်ခုပါဝင်မှာဖြစ်ပြီး dead space နေရာများတဲ့အတွက် အရမ်းကြီးတော့အားရစရာမကောင်းပါဘူး။ Bose sound system ကိုသုံးပေးထားမှာဖြစ်ပြီး 2.0 Sedan, 2.5 S Sedan, Select and Preferred trims လေးခုမှာ 8 speakers နှင့် ကျန်တဲ့ trims လေးခုမှာတော့ 12 speakers ကိုတပ်ဆင်ပေးထားမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Features ပိုင်းမှာဆိုရင်လည်း Blind Spot Monitoring, Headup Display, Rain Sensing Wipes, LED Taillights and Automatic Headlights နဲ့ Electronic Parking Brakes တွေပါဝင်လာမှာပါ။ Exterior colors (၆) မျိုးကတော့ Jet Black Mica, Soul Red Crystal Metallic, Polymetal Gray Metallic, Platinum Quartz Metallic, Machine Gray Metallic နဲ့ Snowflake White Pearl Mica တို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Mazda 3 ရဲ့ competitors တွေကတော့ Toyota Corolla, Honda Civic SI, Hyundai Elantra, Kia Forte and Nissan Sentra တို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ အချုပ်အားဖြင့် Mazda 3 ဟာ rear seat area သေးတာကလွဲရင် strong ဖြစ်တဲ့ performance, premium feeling ကိုရစေမယ့် interior, sharp and sporty ဖြစ်တဲ့ body design ပိုင်း, AWD ကြိုက်တဲ့သူတွေအတွက်လည်း Mazda ရဲ့ i-ACTIV AWD System တွေကြောင့် ပေးရတဲ့စျေးနဲ့ သင့်ကိုစိတ်ကျေနပ်မှုရရှိစေမှာတော့အမှန်ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
2022 Mazda 3 ရဲ့ MSRP ကတော့ Trims ပေါ်မူတည်ပြီး $21,000 - $33,000 ကြားကျသင့်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

image
10 w - Translate

2022 Mazda 3
Iconic Japanese Brand တစ်ခုဖြစ်တဲ့ Mazda ဟာ 2004 ခုနှစ်ကတည်းက Mazda 3 ကိုစတင်ထုတ်လုပ်ခဲ့ပြီးတော့ ယခုဆိုရင် fourth generation ကိုရောက်ရှိလာပြီပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ Sedan နဲ့ Hatchback နှစ်မျိုးလုံးကိုဝယ်ယူရရှိနိုင်မယ့်အပြင် Durable နဲ့ Reliable ပိုင်းမှာလည်း လုံးဝစိတ်ပူစရာလိုမှာမဟုတ်ပါဘူး။
Trims အနေနဲ့ 2.0 Sedan, 2.5 S Sedan, Select, Preferred, Carbon Edition, Premium, 2.5 Turbo and 2.5 Turbo Premium Plus ဆိုပြီး ရှစ်ခုရရှိမှာဖြစ်ပြီး trims ပေါ်မူတည်ကာ engine သုံးမျိုးဖြင့်တပ်ဆင်ပေးထားမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ 2.0 L Skyactiv-G PE-VPS i4, 2.5L Skyactiv-G PY-VPS i4 and 2.5L Skyactiv-G PY-VPTS Turbo ဆိုပြီး engine အမျိုးအစားသုံးမျိုးရှိကာ power အနေနဲ့လည်း 155 Hp, 186 Hp, 250 Hp ဆိုပြီး အသီးသီးထွက်ရှိမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
2.0 Sedan နဲ့ 2.5 S Sedan ကတော့ FWD system သာဖြစ်ပြီး Paddle shifts တွေလည်းပါဝင်မှာမဟုတ်ပါဘူး။ ထို trims နှစ်ခုကလွဲ၍ အခြား trims တွေအားလုံး Paddle shifts ပါဝင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ Preferred, Carbon Edition နဲ့ Premium trims တွေမှာတော့ FWD or i-ACTIV AWD system ပါဝင်လာမှာပါ။ 2.5 Turbo နဲ့ 2.5 Turbo Premium Plus နှစ်ခုမှာတော့ FWD မဟုတ်တော့ဘဲ i-ACTIV AWD နဲ့ turbocharged engines တွေကိုသုံးပေးလာမှာဖြစ်ပြီး power အနေနဲ့လည်း 250 Hp / 320 lb-ft of torque အထိ ထွက်ရှိမှာဖြစ်တဲ့အတွက် acceleration ကိုမြန်မြန်ရရှိစေမှာဖြစ်ပြီး 0-60 ကို 5.5 sec အတွင်းရောက်ရှိနိုင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Premium, 2.5 Turbo နဲ့ 2.5 Turbo Premium Plus မှာတော့ Signature LED Headlights တွေကိုသုံးပေးထားမှာဖြစ်ပြီး Mazda 3 မှာတပ်ဆင်ပေးထားတဲ့ 18'' aluminum polished wheels တွေကလည်း Sleek and Sporty ဖြစ်တဲ့ vibe ကိုရရှိစေမှာအသေအချာပါပဲ။
Interior မှာဆိုရင်တော့ 8.8'' infotainment system တစ်ခုပါဝင်မှာဖြစ်ပြီး dead space နေရာများတဲ့အတွက် အရမ်းကြီးတော့အားရစရာမကောင်းပါဘူး။ Bose sound system ကိုသုံးပေးထားမှာဖြစ်ပြီး 2.0 Sedan, 2.5 S Sedan, Select and Preferred trims လေးခုမှာ 8 speakers နှင့် ကျန်တဲ့ trims လေးခုမှာတော့ 12 speakers ကိုတပ်ဆင်ပေးထားမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Features ပိုင်းမှာဆိုရင်လည်း Blind Spot Monitoring, Headup Display, Rain Sensing Wipes, LED Taillights and Automatic Headlights နဲ့ Electronic Parking Brakes တွေပါဝင်လာမှာပါ။ Exterior colors (၆) မျိုးကတော့ Jet Black Mica, Soul Red Crystal Metallic, Polymetal Gray Metallic, Platinum Quartz Metallic, Machine Gray Metallic နဲ့ Snowflake White Pearl Mica တို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Mazda 3 ရဲ့ competitors တွေကတော့ Toyota Corolla, Honda Civic SI, Hyundai Elantra, Kia Forte and Nissan Sentra တို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ အချုပ်အားဖြင့် Mazda 3 ဟာ rear seat area သေးတာကလွဲရင် strong ဖြစ်တဲ့ performance, premium feeling ကိုရစေမယ့် interior, sharp and sporty ဖြစ်တဲ့ body design ပိုင်း, AWD ကြိုက်တဲ့သူတွေအတွက်လည်း Mazda ရဲ့ i-ACTIV AWD System တွေကြောင့် ပေးရတဲ့စျေးနဲ့ သင့်ကိုစိတ်ကျေနပ်မှုရရှိစေမှာတော့အမှန်ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
2022 Mazda 3 ရဲ့ MSRP ကတော့ Trims ပေါ်မူတည်ပြီး $21,000 - $33,000 ကြားကျသင့်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

image
10 w - Translate

2022 Mazda 3
Iconic Japanese Brand တစ်ခုဖြစ်တဲ့ Mazda ဟာ 2004 ခုနှစ်ကတည်းက Mazda 3 ကိုစတင်ထုတ်လုပ်ခဲ့ပြီးတော့ ယခုဆိုရင် fourth generation ကိုရောက်ရှိလာပြီပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ Sedan နဲ့ Hatchback နှစ်မျိုးလုံးကိုဝယ်ယူရရှိနိုင်မယ့်အပြင် Durable နဲ့ Reliable ပိုင်းမှာလည်း လုံးဝစိတ်ပူစရာလိုမှာမဟုတ်ပါဘူး။
Trims အနေနဲ့ 2.0 Sedan, 2.5 S Sedan, Select, Preferred, Carbon Edition, Premium, 2.5 Turbo and 2.5 Turbo Premium Plus ဆိုပြီး ရှစ်ခုရရှိမှာဖြစ်ပြီး trims ပေါ်မူတည်ကာ engine သုံးမျိုးဖြင့်တပ်ဆင်ပေးထားမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ 2.0 L Skyactiv-G PE-VPS i4, 2.5L Skyactiv-G PY-VPS i4 and 2.5L Skyactiv-G PY-VPTS Turbo ဆိုပြီး engine အမျိုးအစားသုံးမျိုးရှိကာ power အနေနဲ့လည်း 155 Hp, 186 Hp, 250 Hp ဆိုပြီး အသီးသီးထွက်ရှိမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
2.0 Sedan နဲ့ 2.5 S Sedan ကတော့ FWD system သာဖြစ်ပြီး Paddle shifts တွေလည်းပါဝင်မှာမဟုတ်ပါဘူး။ ထို trims နှစ်ခုကလွဲ၍ အခြား trims တွေအားလုံး Paddle shifts ပါဝင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ Preferred, Carbon Edition နဲ့ Premium trims တွေမှာတော့ FWD or i-ACTIV AWD system ပါဝင်လာမှာပါ။ 2.5 Turbo နဲ့ 2.5 Turbo Premium Plus နှစ်ခုမှာတော့ FWD မဟုတ်တော့ဘဲ i-ACTIV AWD နဲ့ turbocharged engines တွေကိုသုံးပေးလာမှာဖြစ်ပြီး power အနေနဲ့လည်း 250 Hp / 320 lb-ft of torque အထိ ထွက်ရှိမှာဖြစ်တဲ့အတွက် acceleration ကိုမြန်မြန်ရရှိစေမှာဖြစ်ပြီး 0-60 ကို 5.5 sec အတွင်းရောက်ရှိနိုင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Premium, 2.5 Turbo နဲ့ 2.5 Turbo Premium Plus မှာတော့ Signature LED Headlights တွေကိုသုံးပေးထားမှာဖြစ်ပြီး Mazda 3 မှာတပ်ဆင်ပေးထားတဲ့ 18'' aluminum polished wheels တွေကလည်း Sleek and Sporty ဖြစ်တဲ့ vibe ကိုရရှိစေမှာအသေအချာပါပဲ။
Interior မှာဆိုရင်တော့ 8.8'' infotainment system တစ်ခုပါဝင်မှာဖြစ်ပြီး dead space နေရာများတဲ့အတွက် အရမ်းကြီးတော့အားရစရာမကောင်းပါဘူး။ Bose sound system ကိုသုံးပေးထားမှာဖြစ်ပြီး 2.0 Sedan, 2.5 S Sedan, Select and Preferred trims လေးခုမှာ 8 speakers နှင့် ကျန်တဲ့ trims လေးခုမှာတော့ 12 speakers ကိုတပ်ဆင်ပေးထားမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Features ပိုင်းမှာဆိုရင်လည်း Blind Spot Monitoring, Headup Display, Rain Sensing Wipes, LED Taillights and Automatic Headlights နဲ့ Electronic Parking Brakes တွေပါဝင်လာမှာပါ။ Exterior colors (၆) မျိုးကတော့ Jet Black Mica, Soul Red Crystal Metallic, Polymetal Gray Metallic, Platinum Quartz Metallic, Machine Gray Metallic နဲ့ Snowflake White Pearl Mica တို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Mazda 3 ရဲ့ competitors တွေကတော့ Toyota Corolla, Honda Civic SI, Hyundai Elantra, Kia Forte and Nissan Sentra တို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ အချုပ်အားဖြင့် Mazda 3 ဟာ rear seat area သေးတာကလွဲရင် strong ဖြစ်တဲ့ performance, premium feeling ကိုရစေမယ့် interior, sharp and sporty ဖြစ်တဲ့ body design ပိုင်း, AWD ကြိုက်တဲ့သူတွေအတွက်လည်း Mazda ရဲ့ i-ACTIV AWD System တွေကြောင့် ပေးရတဲ့စျေးနဲ့ သင့်ကိုစိတ်ကျေနပ်မှုရရှိစေမှာတော့အမှန်ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
2022 Mazda 3 ရဲ့ MSRP ကတော့ Trims ပေါ်မူတည်ပြီး $21,000 - $33,000 ကြားကျသင့်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

imageimage
10 w - Translate

ကနေ့ခေတ်မှာ EV တစ်စီးကနေ မြင်းကောင်ရေထောင်ကျော်ကို အသာလေးထုတ်ပြနေကြတာဟာ ပြောရရင် ထူးဆန်းမနေတော့တာအမှန်ပဲ။ ဒါနဲ့ပတ်သက်ပြီးလည်း ကျွန်တော်အမြဲလိုလိုပြောဖူးပါတယ်။ တကယ်တော့ ဒီ Trend က ကျွန်တော်တို့ automotive industry တစ်ခုတည်းမှာပဲ ဖြစ်နေတာမဟုတ်ပြန်ဘူးဗျ။ ကျွန်တော်တို့ နေ့စဥ်အသုံးပြုနေကြတဲ့ smartphones တွေမှာလည်း ထိုနည်းလည်းကောင်းပဲ။
Snapdragon ဆီကနေ Chipset အသစ်ထွက်လာပြီဟေ့ဆိုတာနဲ့ smartphones ကုမ္ပဏီတွေကလည်း သူ့ထက်ငါအရင်ဦးအောင် ဒီ Chipset တွေကို ထည့်ချင်ကြသလို၊ ထည့်လည်းထည့်နေကြပါတယ်။ တကယ်လည်း ဒီ Chipset တွေက စက္ကန့်မျှအချိန်လေးအတွင်းမှာပဲ သန်းပေါင်းများစွာသော operations တွေကိုလုပ်ဆောင်နိုင်သလို၊ computing power ကျွတ်ဆင်ကြီးနဲ့လာတာ မှန်ပေမယ့် software optimizations နဲ့ battery life တို့လို တစ်ခြားသော factors တွေကို ကောင်းကောင်းမကိုင်တွယ်ထားတဲ့ smartphone ထုတ်လုပ်သူတွေကြောင့် တစ်ဖက်မှာထိခိုက်နစ်နာရတာက သုံးစွဲသူတွေရဲ့ user experience ဗျ။
ကနေ့ခေတ် EV တွေကိုကြည့်လိုက်ပါ။ Model S Plaid နဲ့ Lucid Air Sapphire တို့ဆိုတာ သာမန် Supercar တစ်စီးမှာတောင် တွေ့ရခဲတဲ့ မြင်းကောင်ရေထောင်ကျော်ကို အသားလေးထုတ်ပြထားကြတာဗျ။ သို့ပေမယ့်လို့ Sedan တစ်စီးဆိုသည့်တိုင် Urus လောက် အလေးချိန်စီးနေတာကို မဖြေရှင်းနိုင်သေးသ၍တော့ ကောင်းမွန်တဲ့ driving engagement quality တစ်ခု မရနိုင်သေးဘူးလို့ပဲ ဆိုရလိမ့်မယ်။
အောက်ကပုံထဲမှာ မြင်တွေ့ရတဲ့ camouflage အုပ်ထားတဲ့ကားက နောင်လာမည့် M3 မျိုးဆက်ရဲ့ EV version ပါ။ EV ဆိုတာ ထားအုံးတော့ G90 M5 တောင် Hybrid ဖြစ်သွားတဲ့အတွက် power-to-weight ratio ချလိုက်ရင် F90 ထက် သိသာတဲ့ improvement တစ်ခုမဟုတ်ဘူးဆိုတာ ကိုယ့်လူတို့ မျက်မြင်ပါ။ ဆိုတော့ကာ Hybrid မှာကတည်းက weight နဲ့ပတ်သက်ပြီး အတော်လေး struggle ဖြစ်ခဲ့ရတဲ့ BMW အနေနဲ့ M3 EV မှာရော အလေးချိန်ပိုစီးလာအုံးမယ့် Battery packs တွေရဲ့ weight ကို ဘယ်လိုကိုင်တွယ်မလဲ? Weight ကိုမလျှော့ဘဲ Power ချည်း မိုးထိအောင်တက်ထုတ်ပြီး handling နဲ့ braking စတာတွေကို စတေးပေးရအုံးမှာလား?
ဝမ်းသာစရာကတော့ BMW အနေနဲ့ M3 အသစ်ကို ICE ရော EV ရော ဗားရှင်းနှစ်မျိုးစလုံးနဲ့ ထုတ်သွားမယ် ဆိုတာပါ။ သေချာတာတစ်ခုကတော့ EV ဗားရှင်းမှာ Total Output တစ်ထောင်မကျော်ရင်တောင် အဲ့နီးနီးတော့ ထွက်ပါလိမ့်မယ်။ ဒါ့ကြောင့် ရွေးချယ်ရမှာက Performance ပိုကောင်းမယ့် EV ဗားရှင်းကို ရွေးမလား? Personality အပြည့်နဲ့ ICE ဗားရှင်းကိုပဲ ရွေးမလားဆိုတာပါ။

image

Part-2
*သောကြာပိုင်းအစ ဒို့ကျောင်းသားက

ဒဂုန်ဦးစန်းငွေရေးတဲ့ “ဒို့စကား၊ ဒို့စာ၊ ဒို့သဒ္ဒါ”စာအုပ်ကို ဆရာနိုး ဝေဖန် ရေးနဲ့ပတ်သက်လို့ ကျွန်တော့်ခံစားချက်ကို ဆရာမိုးအား ပြောပြဖူးတယ်။ ကျွန်တော် ခံစားရတာက “ဒဂုန်ဦးစန်းငွေစာအုပ်” “ဖြင့်နဲ့နှင့်” အကြောင်းဖတ်ရတော့ ကျွန်တော်တို့ စာရေးရမှာ လက်တွန့်သွားပြီး မိမိတို့ရေးခဲ့တာတွေ မှားနေသလား ဆိုပြီး စာရေးရမှာ ကြောက်သွားကြောင်း ပြောပြတယ်။ နောက်တော့ “ဆရာနိုး” ရေးတဲ့ ဝေဖန်စာကိုဖတ်ပြီးတော့မှ ဆရာကြီး ဒဂုန်ဦးစန်းငွေရေးသလိုကြီးလည်း မဟုတ်သေးဘဲကိုး။ ဆရာကြီးက ပါဠိတတ်သယောင်၊ ဗမာစာတတ်သယောင်နဲ့ ယောင်ဝါးဝါးရေးထားတယ်လို့ ဆိုထားတာကိုး။ ဒီတော့မှ အားတက်လာတယ်။ ဆရာနိုးရေးတဲ့ ဝေဖန်စာမှာ ကျွန်တော်ခံစားလိုက်တာက ဒဂုန်ဦးစန်းငွေတည်း ဟူသော ပုဂ္ဂိုလ်ကြီးကို ပရိသတ်ရှေ့မှာ စင်ပေါ်တင်ပြီး ဘာမှမတတ်ဘူး၊ ဒါပဲ ရှိတယ်ဆိုတဲ့သဘောနဲ့ သင်ကြီးလှန်ပြလိုက်သလို။ ဒီနေရာမှာ ဆရာက ရပ်မထား သေးဘဲ လှန်ထားတာကြီးကို ဆရာက တံတွေးနဲ့ထွေးသွားသေးလို့ ကျွန်တော်ခံစား မိတာကို ဆရာမိုးအားပြောပြတော့ ဆရာက ကျွန်တော့်ကိုမြှောက်ပေးတယ်။ ည စားပွဲသောက်ပွဲ စာပေပွဲကျတော့ပြောပါ ဝေဖန်ပါတဲ့။ ကျွန်တော်လည်း အရှိန် ရလာတော့ ဆရာနိုး ပြောပြတယ်။ ဆရာက ဒဂုန်ဦးစန်းငွေတည်းဟူသော ပုဂ္ဂိုလ်ကြီးဟာ ဘာမှမဟုတ်ဘူး၊ ဒါပဲလောက်တင်လှန်ပြပြီး ဆရာက ဇာတ်စင် ပေါ်က ဆင်းသွားရမှာ။ အဲဒီလို ဆင်းမသွားဘဲ လှန်ပြထားတဲ့ “င်ကြီးကို တံတွေးနဲ့ ထွေးသွားတော့ ပရိသတ်က လူကြီးကို ဒီလိုလုပ်ရမလားဆိုတဲ့ အကြည့်မျိုးနဲ့ ဆရာ လူဆိုးဖြစ်သွားတာပေါ့လို့ပြောတော့ ဆရာနိုးက ပြုံးပြုံးကြီးကြည့်နေတယ်။ ပြီးတော့မှ ဆရာဆောင် အဲလိုပဲ ခံစားရသလားတဲ့။
ကျုပ်က သာမန်ပုဂ္ဂိုလ်ဆိုရင် ဒီလိုမရေးပါဘူး။ ဒီပုဂ္ဂိုလ်မျိုးက “အာဏာနား၊ ပါဝါမျှောင်”နေတဲ့ပုဂ္ဂိုလ်မို့ သိအောင်ရေးပြလိုက်တာတဲ့။
“ဒို့ကျောင်းသား စာပေဝိုင်း”က စနေ၊ တနင်္ဂနွေ (ဆရာမိုးတို ့ ဆရာ မင်းကျော်တို့ စာလာသင်တဲ့နေ့) လုပ်ရာကနေ နည်းနည်းကြာလာတော့ သွားရေး လာရေး ခက်ခဲတာ၊ လူစုံမလာနိုင်တာတွေကြောင့် “ဘီအိုစီ ကောလိပ်ကန်တင်း” လက်ဖက်ရည်ဆိုင်ကို ရွှေ့လိုက်ကြပါတယ်။

#ဆက်ရန်ရှိ

Part-2
*ကိုယ်စားလှယ်က ပိုကောင်းသလား

အလားတူ၊ ဗြိတိသျှ တွေးခေါ်ရှင် ဂျွန်စတူးဝပ်မေးလ် (John Stuar Mill) က၊ ရွေးကောက်သူတို့အနေနှင့် ကိုယ်စားလှယ်တို့၏ ပိုမိုမြင့်မားသော ဉာဏ်အမြော်အမြင်ဖြင့် အုပ်ချုပ်မှုကို ကျေနပ် လက်ခံ သင့်သည်ဟု ဆိုခဲ့ပြီး၊
ဩစတြီးယား စီးပွားရေးပညာရှင်၊ လူမှုရေး တွေးခေါ်ရှင် ဂျိုးဇက် ရွှန်းပေတာ (Joseph Schumpeter) ကဆိုလျှင် မဲဆန္ဒရှင်တို့ အနေနှင့် တစ်စုံတစ်ယောက်အား မိမိတို့ ရွေးကောက်လိုက်ပြီးပြီဆိုလျှင် နောက်ပိုင်း နိုင်ငံရေးအလုပ်တို့သည် မိမိတို့ ကိစ္စမဟုတ်၊ ထိုသူ၏ကိစ္စသာ ဖြစ်သွားပြီ ဆိုတာ သဘောပေါက်ဖို့လိုသည်၊ ဟူ၍ပင် ဆိုခဲ့သည်။
အဲဒါကကိုယ်စားပြုစနစ်ကို နှစ်သက် လက်ခံသူတို့၏ ပိုကဲသော ထောက်ခံစကားများဖြစ်ရာ၊ ၎င်းအတိုင်းဆိုက ဒီမိုကရေစီ၏ အခြေခံ စိတ်ဓာတ်ဖြစ်သည့် လူတိုင်းလူတိုင်းမှာ မိမိအရေးရော တိုင်းပြည်အရေးပါ စဉ်းစား ဝေဖန်နိုင်သော ဉာဏ်ရှိ၍၊ လူတိုင်း၏ စိတ်ကူးစိတ်သန်းကို တန်းတူညီမျှ ထည့်သွင်း စဉ်းစားရမည်ဟူသော အချက်နှင့် ဆန့်ကျင် ကွဲလွဲသလို ဖြစ်နေသည်။
သို့သော်၊ ဤသည်ကို ပြန်လည် ရှင်းလင်း ချေပကြသူတို့က ကိုယ်စားလှယ်တို့မှာ နိုင်ငံရေးရာ စဉ်းစားရာ၌ ပို၍ မြင့်မားသော ဉာဏ်အမြော်အမြင်ရှိသည် ဆိုခြင်းမှာ ပင်ကို ဉာဏ်အရပင် အဆင့်အတန်း မြင့်သည်ဟူသော အဓိပ္ပာယ်မဟုတ်၊ နိုင်ငံရေးရာ စဉ်းစား ဝေဖန်ရသော အလုပ်တာဝန်ကို အခြားသူများကဲ့သို့ ရံဖန်ရံခါ မဟုတ်ဘဲ အချိန်ပြည့် ထမ်းရွက်နေကြသူများဖြစ်သဖြင့် ၎င်းတို့၌ ယင်းနှင့် စပ်လျဉ်း၍ တတ်သိ နားလည်မှုနှင့် အတူ ဉာဏ်အမြော်အမြင်များ ပိုမို ပြည့်ဝနေသည်ဟု ဆိုလိုခြင်းသာ ဖြစ်သည်။ သည့်အပြင်၊ ၎င်းတို့အနေနှင့် ၎င်းတို့၏ ဉာဏ်အမြော်အမြင်ဖြင့် စဉ်းစား ဆုံးဖြတ်ကြသည် ဆိုရာမှာလည်း အများပြည်သူတို့၏ အသံကိုနားထောင်ကာ အများပြည်သူ့ သဘောဆန္ဒကို ချင့်တွက် မှတ်သားပြီးမှ အများပြည်သူအတွက် ဆုံးဖြတ်ရခြင်းမျိုးသာ ဖြစ်သည်ဟု ပြောဆိုကြပါသည်။

အာဆင်နယ်အသင်းဟာဒဏ်ရာရရှိခဲ့တဲ့ အသင်းရဲ့နောက်ခံကစားသမား ထာကီဟီရိုတိုမီယာဆုကို ဒုတိယအကြိမ်မြောက် ဒူးခေါင်းခွဲစိတ်ကုသမှုခံယူဖို့အတွက်စေလွှတ်ဖို့စဉ်းစားသုံးသပ်နေတယ်လို့ Daily Mail သတင်းကဖော်ပြခဲ့ပါတယ်။

ဂျပန်လက်ရွေးစင်နောက်ခံကစားသမားထာကီဟီရို တိုမီယာဆုဟာ ဒီရာသီကာလမှာတပွဲသာပါဝင်ကစားထားခဲ့ရပြီး ပြီးခဲ့တဲ့နှစ်အောက်တိုဘာလတုန်းက ဆောက်သမ်တန်အသင်းနဲ့တွေ့ဆုံတဲ့ပွဲစဉ်မှာ အရံကစားသမားအဖြစ်ရှိနေခဲ့ကာ ဒူးဒဏ်ရာကနေပြန်လည်ထူထောင်လာခဲ့ပြီးနောက်ဖြစ်ပါတယ်။

အဆိုပါဂျပန်နောက်ခံကစားသမားဟာ ဒီရာသီကာလအစပိုင်းကာလမှာ ဒူးဒဏ်ရာခွဲစိတ်ကုသမှုခံယူခဲ့ရတာကြောင့် ပွဲထွက်ကစားခွင့်လွဲချော်ခဲ့ပြီး လက်ရှိမှာတော့ ဒူးဒဏ်ရာပြန်ရှိလာခဲ့တာကြောင့် ခွဲစိတ်ကုသမှုထပ်မံခံယူရဖွယ်ရှိနေပါတယ်။
အာဆင်နယ်အသင်းဆေးအဖွဲ့ကလည်း တိုမီယာဆုကိုနောက်တကြိမ်ခွဲစိတ်ကုသမှုပြန်လည်ခံယူစေဖို့စဉ်းစားသုံးသပ်နေပါတယ်။ခန္ဓာကိုယ်ပြန်လည်ထူထောင်ရေးလုပ်ဆောင်တဲ့ကာလမှာအချိန်ကာလကြာမြင့်မှာဖြစ်ပြီး ကုသမှုခံယူရတာဟာလည်းအချိန်ယူရမှာဖြစ်ပါတယ်။

ဒီမတိုင်ခင်မှာတော့ထာကီဟီရို တိုမီယာဆုအနေနဲ့ ပြီးခဲ့တဲ့နှစ်တုန်းက ခွဲစိတ်ကုသမှုခံယူခဲ့ရပြီး ၃ လအထိအနားယူထားခဲ့ရကာ တကယ်လို့ဒုတိယအကြိမ်ခွဲစိတ်ကုသမှုထပ်မံခံယူရမယ်ဆိုရင်တော့ ၂၀၂၄/၂၅ ရာသီကာလတလျှောက်လုံးလွဲချော်ဖွယ်ရှိနေပါတယ်။
 
#ဘောလုံးသတင်းစုံ

image

ရေဆင်းစိုက်ပျိုးရေးတက္ကသိုလ်
နည်းပြ/သရုပ်ပြ ရာထူး ခေါ်စာ

#govjob

imageimage

ကျနော်တို့ ဘဝမှာ
အမြဲတမ်း ရင်ဘတ်ထဲ
သိမ်းထားတဲ့ လူတစ်ယောက်တော့ ရှိကြတယ်။
အဲ့ဒီလူဟာ
ဟိုးအဝေးကြီးမှာ ဖြစ်နိုင်သလို
အနီးနားမှာလည်း ဖြစ်ချင်ဖြစ်နေလိမ့်မယ်။
မခေါ်ရလဲ ဖြစ်တယ်။
မတွေ့ရလည်း ရတယ်။
ပတ်သတ်မှုဆိုတာထက်
ရင်ဘတ်ထဲက ခံစားမှုတစ်ခုပါ။
ချစ်တာ မချစ်တာက ကျယ်ပြန့်လွန်းလို့
မြတ်နိုးမှုပဲ ဆိုပါစို့။
တကူးတကကြီး နှုတ်မဆက်ဖြစ်ဘူး။
တစ်ခါတစ်ရံ လချီပြီး စကားမပြောဖြစ်ဘူး။
ပြောဖြစ်ရင်လည်း ခဏလောက်ပဲ။
သူနှစ်သက်တဲ့အရာတွေတွေ့ရင်
တကယ့်အခက်အခဲတွေကြုံရင်
သတိရလိုက်တယ်။ ဒီလိုပဲရိုးရှင်ပါတယ်။
အမြဲထုတ်မပြောဖြစ်တဲ့
ရင်ဘတ်ထဲသိမ်းထားတဲ့
ကျနော်တို့ရဲ့ တစ်စုံတစ်ယောက်ပေါ့။

#စာရယ်ကဗျာရယ်
#as
#crd

image