Discover postsExplore captivating content and diverse perspectives on our Discover page. Uncover fresh ideas and engage in meaningful conversations
၈ မိနစ်အတွင်း ၁၅ ရက်အထိ ရာသီဥတု ကြိုတင်ခန့်မှန်းပေးနိုင်တဲ့ Google ရဲ့ GenCast AI
====================================================
သဘာဝဘေးအန္တရာယ်ကြောင့် ကမ္ဘာအဝန်းမှာ နှစ်စဉ် လူပေါင်းများစွာ အသက်ဆုံးရှုံးနေကြပါတယ်။ Google က အဲဒီလို အဖြစ်ဆိုးမျိုးတွေကို ကာကွယ်ပေးဖို့အတွက် AI ကို အသုံးချနေပါတယ်။ Google က ရာသီဥတုကို ကြိုတင်ခန့်မှန်းနိုင်တဲ့ GenCast AI ကို ကြေညာလိုက်ပါတယ်။
အဲဒီ AI က တော်တော် အစွမ်းထက်ပြီး ၈ မိနစ်အတွင်း ၁၅ ရက်အထိ ရာသီဥတု ကြိုတင်ခန့်မှန်းပေးနိုင်ပါတယ်။ သမားရိုးကျ ရာသီဥတု ခန့်မှန်းတဲ့ စနစ်တွေမှာ စူပါကွန်ပြူတာတွေကို သုံးရင်တောင် နာရီများစွာ ကြာမြင့်ပါတယ်။
Google က GenCast ကို ဆယ်စုနှစ် ၄ ခုကြာ ရာသီဥတု ဒေတာတွေနဲ့ လေ့ကျင့်သင်ကြားပေးထားတာ ဖြစ်ပါတယ်။ GenCast ရဲ့ ရာသီဥတု ကြိုတင်ခန့်မှန်းတဲ့အခါ တိကျမှုက ၉၇. ၂ ရာခိုင်နှုန်းနဲ့ ၃၆ နာရီအတွက် ကြိုတင်ခန့်မှန်းမှုမှာ ၉၉.၈ ရာခိုင်နှုန်းအထိ တိကျပါတယ်။
Google က GenCast ကို အခမဲ့ အသုံးပြုခွင့်ပေးမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ တစ်ကမ္ဘာလုံးမှာ GenCast ကို အသုံးပြုပြီး သဘာဝဘေးအန္တရာယ်တွေကို ကြိုတင်ကာကွယ်တဲ့အခါ အလွန် ထိရောက်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။
ကြူကုတ် (ပန်ဆိုင်း)မြို့နယ်က ကြံ တောင်သူတွေ ကြံတင်ပို့ဖို့ ကားမလုံလောက်လို့ အခက်အခဲ ဖြစ်နေ
ဖေဖော်ဝါရီ ၂၁
တရုတ် - မြန်မာ နယ်စပ်၊ ကြူကုတ် (ပန်ဆိုင်း)မြို့နယ်က ကြံ တောင်သူတွေ ဒီနှစ် ကြံရာသီမှာ ကြံတင်ပို့ဖို့ ကား မလုံလောက်လို့ အခက်အခဲ ဖြစ်နေကြတယ်လို့ ကြံစိုက်တောင်သူတွေဆီက သိရပါတယ်။
"ဒီနှစ်က ကြံတင်မယ့်ကား နည်းတယ်။ ကားတွေက တရုတ်ကားပဲ ရတယ်။ ကြံ ကုမ္ပဏီက အရင်နှစ်က ကားတွေငှားပြီး ပိုက်ဆံ မပေးလို့တဲ့။ ဒီနှစ် ကား သိပ်မငှား ပေးချင်ကြတော့ ကြံတင်ကား နည်းသွားတာ။ ကားနည်းသွားတော့ လု တင်နေရတာ။ ကား အရမ်း ခက်နေတယ်။" လို့ ကြံတောင်သူ တယောက်က ပြောပါတယ်။
ကြံ တင်ကား အခက်အခဲကြောင့် ကြံခုတ်ထားပေမယ့် ကြန့်ကြာကာ ကြံ အလေးချိန်ပါ လျော့ကုန်တယ်လို့ သူက ပြောပါတယ်။
ပြီးခဲ့တဲ့ နှစ်တွေ ကတည်းက မြန်မာဘက်ခြမ်းက ကားတွေကို မသုံးတော့ပဲ တရုတ်ကားတွေပဲ သုံးတဲ့ အပြင် အဲဒီ ကားတွေကလည်း ကြံ ကုမ္ပဏီက ငှားပေးတဲ့ ကားတွေနဲ့ပဲ တင်ပို့ ခွင့်ပြုတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
"ကြံတင်ကား နည်းသွားလို့ ကျနော်တို့ဆီက မနှစ်တုန်းက ကြံကား မောင်းတဲ့ သယတွေတောင် မမောင်း ရတော့ဘူး တစ်ယောက်မှ။ အလုပ် မရှိ ဖြစ်သွားတယ်" လို့ ဒေသခံ တယောက်က ပြောပါတယ်။
ခါတိုင်းက တရုတ်ကား သုံးပေမယ့် တရုတ် ယာဉ်မောင်းတွေ မြန်မာ ဘက်ထဲ မဝင်ပဲ နယ်စပ် ဂိတ်မှာ မြန်မာ ယာဉ်မောင်းတွေနဲ့ ချိန်း ရတာ ဖြစ်ပေမယ် ယခုနှစ်မှာတော့ တရုတ်ကား နဲ့ တရုတ်ယာဉ်မောင်းတွေ မြန်မာဘက်ခြမ်း အထိ တိုက်ရိုက် ဝင်လာတာတွေ အများအပြားရှိနေတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
တရုတ် မြန်မာ နယ်စပ် တလျှောက်က မြန်မာ နယ်စပ် တလျှောက်မှာတော့ တရုတ် လုပ်ငန်းရှင်တွေဟာ မြန်မာ ဝောာင်သူတွေနဲ့ လယ်မြေ၊ ယာမြေကို ငှားရမ်းပြီး ရင်းနှီး မြှုပ်နှံကာ ကြံတွေကို စိုက်ကာ ရိတ်သိမ်း ချိန်မှာတော့ တရုတ်ဘက် ပြန်လည် သယ်ယူ တာဖြစ်ပါတယ်။
Photo Crd# ဒေသခံ
#centralnewsnaypyitaw
🍀🍀
မင်း အကြိမ်တစ်ရာ ကောင်းခဲ့တာကို
လူတွေသိတယ်
ဒါပေမယ့်
လူတိုင်းက မင်း ကောင်းကြောင်းကို
ပြောချင်ကြမှာ မဟုတ်ပါဘူး ...
ဘာဖြစ်လို့လဲဆိုတော့ ....
မင်း မကောင်းကြောင်းကို ပြောဖို့
မင်း မှားမယ့် တကြိမ်ကို
သူတို့
စောင့်နေကြလို့ပါပဲ....။
🍀🍀
မင်း အကြိမ်ကြိမ် ကူညီပေးခဲ့ဘူးတာကို
လူတွေ သိတယ်
ဒါပေမယ့်
လူတိုင်းက မင်းရဲ့ပေးဆပ်မှုကို
မှတ်သားထားကြမှာ မဟုတ်ပါဘူး
ဘာဖြစ်လို့လဲ ဆိုတော့ ....,
မင်းကို အပြစ်တင်ပြောဖို့
မင်း မကူညီ နိုင်မယ့် တစ်ကြိမ်ကို
သူတို့
စောင့်နေကြလို့ပါပဲ... ။
🍀🍀
မင်း တော်တယ် ဆိုတာကို
လူတွေ သိတယ်
ဒါပေမယ့်
လူတိုင်းက မင်းအတွက်
ဂုဏ်ယူ ချီးမွမ်း ချင်နေကြမှာ မဟုတ်ပါဘူး
ဘာဖြစ်လို့လဲ ဆိုတော့....,
မင်းကို ကဲ့ရဲ့ မေးငေါ့ကြဖို့
မင်း ခြေချော်ပြီး ပြန်မထ နိုင်မယ့်နေ့ကို
သူတို့
စောင့်နေကြလို့ပါပဲ....။
#စာပေဗဟုသုတများ
ရှမ်း/တောင်မှာ ဘိန်းစိုက်ပျိုးမှု မြင့်တက်လာနေပြီး ဘိန်းမည်းတပိဿာ ၁၃သိန်းအထိ ပေါက်ဈေးရှိနေ
ဖေဖော်ဝါရီ ၂၁
ရှမ်းပြည်နယ်တောင်ပိုင်း၊ ပအိုဝ်းကိုယ်ပိုင်အုပ်ချုပ်ခွင့်ရဒေသအတွင်းမှာ အခုနှစ်ရာသီ ဘိန်းစိုက်ကာလ အတွင်း ပြီးခဲ့တဲ့နှစ် ဘိန်းစိုက်ရာသီကထက် စိုက်ပျိုးတဲ့ဧရိယာ ပိုများလာနေပြီး လက်ရှိမှာ ဘိန်းမည်း တပိဿာ ၁၃သိန်းအထိ ပေါက်ဈေးရှိနေတယ်လို့ ဒေသတွင်းသတင်းရင်းမြစ်တွေထံကနေ သိရပါတယ်။
ပအိုဝ်းကိုယ်ပိုင်အုပ်ချုပ်ခွင့်ရဒေသ၊ ပင်လောင်း၊ ဆီဆိုင်၊ ဟိုပုံးမြို့နယ်တို့မှာ ဘိန်းစိုက်ပျိုးမှု မြင့်တက်လာတာဖြစ်ပြီး ပင်လောင်းမြို့နယ်မှာ အများဆုံးတိုးလာနေတာ ဖြစ်သလို လက်ရှိမှာတော့ ဆောင်းရာသီ ရေသွင်းစိုက်ပျိုးရတဲ့ ဘိန်းမည်းတွေ စတင်ထွက်ရှိနေပြီဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
“ရေခြံက ဘိန်းမည်းတွေ စခြစ်လို့ရနေပြီ။ ကုန်းခြံတုန်းကတော့ တစ်ပိဿကို ၁၀သိန်းလောက်ရတယ်။ အခု ရေခြံကထွက်တဲ့ဟာကြတော့ ၁၃သိန်း၊ တချို့နေရာတွေမှာဆို ၁၅သိန်းလောက်အထိ ပေါက်ဈေးရှိနေပြီ။ ကုန်းခြံကထွက်တဲ့ဟာထက် ရေခြံကထွက်တဲ့ဟာက ကွာလတီ၊ အရည်အသွေးပိုကောင်းတယ်လေ”လို့ သတင်းရင်းမြစ်တယောက်က ပြောပါတယ်။
ပင်လောင်းနဲ့ ဆီဆိုင်ဒေသတွေမှာ တိုက်ပွဲဖြစ်ပွားတာတွေရှိနေတာကြောင့် ဒေသခံအများအပြားဟာ ဘေးလွတ်ရာ တိမ်းရှောင်နေရပေမယ့် ဘိန်းစိုက်ပျိုးမှုကတော့ မြင့်တက်လာနေပြီး ဘီလူးချောက်အနောက်ဘက်ရှိ ဧရိယာတစ်ခုလုံးဟာ ဘိန်းခင်းတွေဖြစ်နေပြီဖြစ်တယ်လို့ ဒေသအရေးလေ့လာစောင့်ကြည့်သူတွေထံကနေ သိရပါတယ်။
“နိုင်ငံရေး၊ တော်လှန်ရေးလုပ်တဲ့သူတွေနဲ့ အဲဒီကိစ္စတွေကိုပဲ အကြီးအကဲတွေက ဦးစားပေးနေကြတော့ အောက်ခြေမှာက ဟာကွက်တွေ အများကြီးဖြစ်နေတယ်လေ။ လာဘ်ပေးလာဘ်ယူတာတွေ၊ မှောင်ခို လမ်းကြောင်းတွေကမှ အများကြီးပဲ။ ပိုက်ဆံပေးပြီး နားလည်မှုနဲ့ လုပ်နေကြတာ။ အခု ဘိန်းစိုက်တဲ့နေရာတွေကလည်း ပအိုဝ်းပြည်သူ့စစ် ထိန်းချုပ်ထားတဲ့ နယ်မြေတွေပါ”လို့ ဒေသအရေးလေ့လာစောင့်ကြည့်သူတယောက်က ပြောပါတယ်။
အဲဒီဒေသတွေမှာ ဘိန်းစိုက်ပျိုးမှုဟာ မိရိုးဖလာလုပ်ငန်းလို ဖြစ်နေပေမယ့် နစက အာဏာရယူပြီးနောက်ပိုင်းမှာ နစကက တော်လှန်ရေးဖက်ကို အာရုံရောက်နေသလို တော်လှန်ရေးနဲ့ နိုင်ငံရေးလှုပ်ရှားသူတွေကိုဟာ စောင့်ကြည့်ဖမ်းဆီးနေသလို ပအိုဝ်းပြည်သူ့စစ်(PNO)ကလည်း တပ်အင်အားတိုးချဲ့ပြင်ဆင်တာကိုသာ အာရုံစိုက်လုပ်ကိုင်နေလို့ ဘိန်းစိုက်ပျိုးသူတွေ အခွင့်အရေးပိုရလာတာကြောင့် စိုက်ပျိုးမှုဟာ တစ်နှစ်ပြီးတစ်နှစ် မြင့်တက်လာနေတာ ဖြစ်တယ်လို့ ဒေသအရေးကြည့်လေ့လာသူတွေက ဆိုပါတယ်။
ကုလသမဂ္ဂမူးယစ်ဆေးဝါးနဲ့ ရာဇဝတ်မှုနှိမ်နင်းရေးအဖွဲ့ (UNODC)ကလည်း မြန်မာနိုင်ငံမှာ ၂၀၂၄ ခုနှစ် အတွင်း ဘိန်းစိုက်ပျိုးတဲ့ ဧရိယာ ၄၅,၂၀၀ ဟက်တာ ရှိခဲ့ပြီး ကမ္ဘာ့ဘိန်းစိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်မှု အများဆုံးနိုင်ငံအဖြစ် ဆက်ရပ်တည်နေသလို အဲဒီအထဲမှာ ရှမ်းပြည်နယ်ဟာ နိုင်ငံတဝန်း ဘိန်းစိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်တဲ့ ၈၈ ရာခိုင်နှုန်းနဲ့ အများဆုံး ရှိခဲ့တယ်လို့ ဒီဇင်ဘာလ ၁၂ရက်က ထုတ်ပြန်ထားပါတယ်။
ဓါတ်ပုံ-Local
#သတင်းဟင်းလေးအိုးကြီး
ပြည်တွင်းသတင်း
ရန်ကုန်-တောင်ငူ-မန္တလေးလမ်းပိုင်းမှ အမှတ်-၁၁ အဆန်နှင့် အမှတ်-၁၂ အစုန်နေ့ရထားများ ပြေးဆွဲချိန် ပြောင်းလဲ
ပို့ဆောင်ရေးနှင့်ဆက်သွယ်ရေးဝန်ကြီးဌာန၊ မြန်မာ့မီးရထား၏ ရန်ကုန်-တောင်ငူ-မန္တလေးရထားလမ်းပိုင်းမှာ ပြေးဆွဲနေသည့် အမှတ်-၁၁ အဆန်နှင့် အမှတ်-၁၂ အစုန်အမြန်နေ့ရထားများဟာ ဖေဖော်ဝါရီလ ၁၇ ရက် မှစတင်၍ ပြေးဆွဲချိန်များကို ပြောင်းလဲခဲ့ကြောင်း သိရပါတယ်။
အမှတ်-၁၁ အဆန်နေ့ရထားသည် ရန်ကုန်ဘူတာကြီးမှ နံနက် ၆ နာရီမှာ စတင်ထွက်ခွာပြီး နေပြည်တော် ဘူတာသို့ နေ့လယ် ၁ နာရီတွင်ရောက်ရှိမည်ဖြစ်ကာ မန္တလေးဘူတာသို့ ည ၆ နာရီ ၄၂ မိနစ်တွင် ဆိုက်ရောက်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။
အမှတ်-၁၂ အစုန်နေ့ရထားဟာ မန္တလေးဘူတာမှ နံနက် ၆ နာရီတွင် စတင်ထွက်ခွာ၍ နေပြည်တော် ဘူတာသို့ နံနက် ၁၁ နာရီ ၅၄ မိနစ်တွင်ရောက်ရှိကာ ရန်ကုန်ဘူတာကြီးသို့ ည ၆ နာရီ ၅၁ မိနစ်၌ ဆိုက်ရောက် မှာဖြစ်ကြောင်း သိရပါတယ်။
လမ်းခရီးမှာ တိုးကြောင်ကလေး၊ ပဲခူး၊ ညောင်လေးပင်၊ ဖြူး၊ တောင်ငူ၊ ဆွာ၊ ပျဥ်းမနား၊ နေပြည်တော်၊ တပ်ကုန်း၊ ရမည်းသင်း၊ ပျော်ဘွယ်၊ သာစည်၊ သဲတော၊ ကျောက်ဆည်ဘူတာတို့တွင် ရပ်တန့်ပေးသွားမည် ဖြစ် ကြောင်း သိရသည်။
အဆိုပါ ထွက်ခွာချိန်ပြောင်းလဲပြေးဆွဲနေသည့် အမှတ်-၁၁ အဆန်နှင့် အမှတ်-၁၂ အစုန်တို့အား နေ့စဥ်ပြေးဆွဲပေးလျက်ရှိကာ လိုက်ပါစီးနင်းမည့်သူများအနေဖြင့် ရထားလက်မှတ်ခ တစ်ဦးလျှင် ရိုးရိုးတန်း ၁၁,၀၀၀ ကျပ်၊ အထက်တန်း ၂၁,၀၀၀ ကျပ်ကျသင့်မည်ဖြစ်ကြောင်း သိရပါတယ်။