21 w - Translate

Happy mother’s day 🩷
luv you mom 🥹

image
21 w - Translate

ရန်ဖြစ် အတော်ဆုံး zodiac women များ🔥

1.Gemini ♊️
2.Taurus ♉️
3.Sagittarius ♐️
4.Scorpio ♏️
5.Libra ♎️
6.Aquarius ♒️

ဒီ Women တွေအရမ်းကြမ်းတယ်နော် ရန်ဖက်မဖစ်တာအကောင်းဆုံးပါပဲ🥲

image
21 w - Translate

ငါကလူတစ်ယောက်ကို ငါမှားတယ်လို့ ခံစားနေရရင်သာ
ပြန်တောင်းပန်ပြီး ပြန်ခေါ်ဖို့ ဝန်မလေးတာ။

အဲ့လိုမဟုတ်ဘဲ ငါ့ကို သူ့သဘောနဲ့သူ အဆက်အသွယ်ဖြတ်သွားတာဆိုရင်
ဘယ်လိုအကြောင်းမျိုးနဲ့မှ နည်းနည်းလေးတောင်ပြန်မပတ်သတ်ချင်တော့ဘူး။

လူဆိုတာ ကိုယ့်အကြောင်းတွေနဲ့ကိုယ်ပဲ။
အဲ့တော့ တစ်ဖက်သတ်ကြီး ခံစားချက်တွေကို လိုက်အလျှော့ပေးဖို့အထိတော့
ငါ့မှာတာဝန်မရှိဘူး‌။
ငါ့ပုံစံကို သဘောမကျရင် မပေါင်းနဲ့ပေါ့ ။

image
21 w - Translate

ကိုယ့်ကို နာကျင်စေသူကို နာကျင်နေတဲ့အချိန်မှာ
မေတ္တာပို့နိုင်အောင် ကြိုးစားခြင်းဟာ ပညာပါပဲ။

ငယ်ငယ်က အမေဆုံးမဖူးတဲ့ စကားလေးတစ်ခွန်းရှိတယ်။အဲဒါကတော့

"ကိုယ့်ကို နာကျင်စေတဲ့သူတွေဆိုရင် မေတ္တာပို့လိုက်ငါ့သား"တဲ့။

ငယ်စဉ်ကတည်းက မေမေ့စကားလေးအတိုင်း ကျင့်ကြံလာတဲ့ ကျွန်တော်ဟာ

အခုဆိုရင် ကျွန်တော့်ကို မကောင်းကြံစည် ချောက်တွန်းတတ်သူတွေကို မေတ္တာပို့နိုင်နေပါပြီ။တချိူ့အချိန်တွေမှာ နာကျင်လွန်းလို့ မေတ္တာပို့ဖို့ အဆင်မပြေခဲ့ဘူးဆိုရင်တောင်

" ကျွန်တော် နာကျင်ရသလို မနာကျင်ရပါစေနဲ့" ဆိုတဲ့
စကားလေးတော့ မဖြစ်မနေ ပြောဖြစ်တယ်။ နောက်ဆုံးမှာတော့ များများနာကျင်လေလေ မေတ္တာများများ ပို့လေလေပါပဲ။

အဆုံးအစွန်ပြောရမယ်ဆိုရင် ကျွန်တော့် အသည်းကို ခွဲခဲ့တဲ့ သူ့ကို ဆိုရင်လည်း

" သူ ရောက်ရာအရပ်မှာ အဆင်ပြေပြီး ခိုးနားတဲ့ ရင်ခွင်တိုင်း သူ့အတွက် အေးချမ်းနေပါစေ"

" ကျွန်တော့်ကို မချစ်တဲ့ သူလည်း
သူချစ်တဲ့ တခြားတစ်ယောက်နဲ့ ရိုးမြေကျနိုင်ပါစေ"

"ကျွန်တော့်ချစ်ခြင်းမေတ္တာများသည် သူ့အတွက် ပူလောင်မှုမျိုးမဖြစ်‌စေဘဲ အေးချမ်းမှုမျိုးသာ ဖြစ်ပါစေ"

တကယ် စိတ်ရင်းမှန်နဲ့ဆုတောင်းတတ်လာခဲ့ပါတယ်။သူ့ကို သတိရရင် ဘယ်ကိုမှ မသွားဘဲ ဘုရားစင်ရှေ့သာ ပြေးသွားခဲ့တယ်။အပြင်တို့ ရုံးတို့ ရောက်နေတဲ့အခါ သူ့မျက်နှာကို ရအောင် မြင်ယောင်ပြီး မေတ္တာပို့ဖြစ်ပါတယ်။

အခုစာဖတ်နေတဲ့သူကို ပြောချင်တဲ့ တစ်ခုတည်းသော ဦးတည်ချက်က ကိုယ့်ကို နာကျင်စေတဲ့အခါ နာကျင်စေသူကို နာကျင်‌စေသလောက် မေတ္တာများများ ပို့ပါ။

image
21 w - Translate

ကားတွေ ဆီစားနှုန်းများလာရတာ ဘာကြောင့်လည်း?
ဆီတစ်ဂါလန်မှာရတဲ့ ခရီးမိုင်နှုန်းလျော့သွားတာ ဘာကြောင့်လဲ

လောင်စာဆီဝယ်ရတာ ခက်ခဲတဲ့ အခုလိုအခြေအနေမျိုးမှာ ကားပိုင်ရှင်များအားလုံးအတွက် အကျိုးရှိစေမယ့် ကားပညာဗဟုသုတအကြောင်းကို မျှဝေပေးချင်ပါတယ်။ကားအင်ဂျင်စက်တစ်လုံးမှာ စနစ်ပေါင်းများစွာနဲ့ ဖွဲ့စည်းလည်ပတ်နေတာကြောင့် စနစ်တစ်ခုခုမှာ ပြစ်ချက်အားနည်းချက်ရှိပါက အင်ဂျင်လည်ပတ်မှု မမှန်ကန်တော့ပဲ လောင်စာဆီပိုပြီး ကုန်ကျလာတတ်ပါတယ်။

ဆီစားနှုန်းကို mile per gallon (mpg) ယူနစ်နဲ့ဖော်ပြလျှင် ဆီတစ်ဂါလန်ကုန်သွားတိုင်း ခရီးမိုင် ဘယ်လောက်မောင်းနိုင်သလဲဆိုတာ ယာဉ်မောင်းသူသိရှိနိုင်ပါတယ်။ ဆီတစ်ဂါလံမှာ ရနိုင်တဲ့ မိုင်နှုန်းထက် လျော့ကျသွားရင် ဆီပိုစားနေပြီဆိုတာ သိနိုင်ပါပြီ။ ဆီစားများနေတဲ့ အကြောင်းအရင်းများစွာရှိပါတယ်။ အကြောင်းအရင်းများကို ရှာဖွေဖော်ထုတ်ပြီး ပြန်လည်ပြုပြင်ကုစားနိုင်ရင် ဆီစားသက်သာလာမှာပါ။

ဆီစားများ/ကြမ်းနေတဲ့ အကြောင်းအရင်းများ

(၁) အောက်ဆီဂျင်ဆင်ဆာ အားနည်းခြင်း
အောက်ဆီဂျင်ဆင်ဆာမှ အာရုံခံပေးပို့တဲ့ Data တွေအရ ကွန်ပျူတာ PCM (Powertrain Control Module) က လေနဲ့ လောင်စာဆီအချိုးကို ပြောင်းလဲပေးပါတယ်။ O2 Sensor ရဲ့တုံ့ပြန်မှု အားနည်းတာကြောင့် ဆီများတဲ့အချိုးအစား ဖြစ်နေခဲ့ရင် ဆီပိုကုန်ပါတယ်။

(၂) Coolant ဆင်ဆာ မကောင်းတော့ခြင်း
Coolant ဆင်ဆာ အပြစ်ကြောင့် သတင်းပို့ မမှန်ပါက PCM (Powertrain Control Module) ရဲ့ အင်ဂျင်ထိန်းချုပ်မှု ဖြစ်စဉ်မှာ လောင်စာဆီ ပိုသုံးရပါတယ်။

(၃) သာမိုစတတ် မကောင်းခြင်း
အင်ဂျင်အအေးခံစနစ်တွင် သာမိုစတတ်ကိုသုံးသည်။ သာမိုစတတ် မူမမှန်ဖြစ်ခြင်းကြောင့် လောင်စာဆီ ပိုသုံးရပါတယ်။

(၄) အင်ဂျင် Misfire ဖြစ်ခြင်း
အင်ဂျင် Misfire ဖြစ်နေပါက လောင်စာဆီလေလွင့်ဆုံးရှုံးမှုဖြစ်လို့ ဆီပိုစားပါတယ်။ Misfire ဖြစ်စေတဲ့ အကြောင်းအရင်းများစွာရှိပါတယ်။ မီးပေးစနစ် (Ignition) ပြဿနာများဖြစ်တဲ့ ပလပ် (Plug) မကောင်းခြင်း၊ Plug Coil မီးထွက်အားနည်းခြင်း စတဲ့ပြစ်ချက်တွေကြောင့် Misfire ဖြစ်ပါတယ်။

(၅) MAF ဆင်ဆာမှာ ချေးပိတ်နေခြင်း
MAF (ခေါ်) Mass Airflow Sensor ရဲ့ တာဝန်က အင်ဂျင်အတွင်းသို့ ၀င်ရောက်သော လေ ပမာဏကိုတိုင်းတာပေးခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ MAF ဆင်ဆာမှ ကွန်ပျူတာ PCM သို့ပို့ပေးသော သတင်းအမှားများကြောင့် အင်ဂျင်လုပ်ဆောင်ချက်များ မူမမှန်ဖြစ်ပြီး စက်နှိုးရခက်ခဲခြင်း၊ အင်ဂျင်ပါ၀ါကျခြင်း၊ အင်ဂျင်တုန်ခါခြင်း၊ ဆီစားများလာခြင်း စတဲ့ လက္ခဏာများ ဖြစ်ပေါ်စေပါတယ်။ Air Cleaner အထူးသန့်ရှင်းရန် လိုသကဲ့သို့ MAF ဆင်ဆာယူနစ်ကိုလည်း ခြောက်လ တစ်ကြိမ် စစ်ဆေးခြင်း၊ ဆေးကြောသန့်ရှင်းခြင်းများ ပုံမှန်ပြုလုပ်ပေးဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။


(၆) Spark Plugs များမကောင်းခြင်း
ပလပ်မကောင်းလျှင် မီးပွား(Spark)အားနည်းပြီး လောင်စာများအပြည့်အဝ မီးလောင်ပေါက်ကွဲခြင်းမဖြစ်လို့ ဆီပိုကုန်ပါတယ်။အရည်အသွေးကောင်းတဲ့ Iridium ကားပလပ်ကို ရွေးချယ်သုံးစွဲပါ။

(၇) Injector များ ညစ်ပတ်ပိတ်ဆို့နေခြင်း
EFI စနစ်သုံးတဲ့ ခေတ်ပေါ်ကားများမှာ Injector ကောင်းမှ ဆီဖြန့်ဝေမှု၊ ဆီလောင် ကျွမ်း မှု မှန်ကန်နိုင်ပါတယ်။

(၈) အင်ဂျင် Compression ကျနေခြင်း
Compression ကျနေတဲ့ အင်ဂျင်တစ်လုံးသည် Fuel Efficiency ကျဆင်းပြီး ဆီပိုကုန်ပါတယ်။

(၉) အင်ဂျင်ဝိုင်ရွေးချယ်မှု မှားနေခြင်း
အင်ဂျင်ဝိုင်ပျစ်လျှင် အင်ဂျင်ခုခံမှုများတာကြောင့်ဆီပိုကုန်ပါတယ်။ Low Viscosity အင်ဂျင်ဝိုင် များဖြစ်တဲ့ 5W-30/10W-30 Synthetic Engine Oil များကိုသာသုံးပါ။

(၁ဝ) Air Cleaner လေစစ်ညစ်ပတ်နေခြင်း
လေစစ်တွင် ဖုန်မှုန့်များ၊ အမှိုက်များပိတ်နေပါက အင်ဂျင် အသက်ရှုကြပ်ပြီး ဆီပိုကုန်ပါတယ်။

(၁၁) အိတ်ဇော Catalytic Converter ပိတ်နေခြင်း
အိတ်ဇောပိုက်လိုင်းစနစ်တွင် Catalytic Converter ပိတ်နေပါက Back Pressure ဖြစ်ပြီး ဆီပိုကုန်စေပါတယ်။

(၁၂) ကလပ်ချော်နေခြင်း
ကလပ်ပလိပ်စားနေပြီး ကလပ်ချော်နေပါက အင်ဂျင်ပါဝါဆုံးရှုံးတာကြောင့် ဆီပိုကုန်ပါတယ်။

(၁၃) တာယာ လေပေါင်ဖိအားနည်းခြင်း
တာယာလေပေါင်ဖိအားနည်းနေပါက Tire Rolling ခုခံမှုပိုများလာပြီး ဆီပိုကုန်ပါတယ်။ တာယာလေ‌ပေါင် မှန်မှန်ချိန်ပေးပါ၊နိုက်တြိုဂျင်လေပဲ ထိုးပါ။

(၁၄) ကားဘရိတ်ရှူးများ ငြိနေခြင်း
ဘရိတ်ငြိနေပါက အင်ဂျင်ပိုပြီး ရုန်းကန်ရတာကြောင့် ဆီပိုကုန်ပါတယ်။

သင့်ကား ဆီစားသက်သာစေဖို့ အထက်ဖော်ပြပါ ပြစ်ချက်တွေကို စစ်ဆေးပြုပြင်ပေးပါ။
Preventive Maintenance ကို ပုံမှန် လုပ်ပေးပါ။ လိုအပ်လျှင် ဝပ်ရှော့ပ်ဆရာနှင့် တိုင်ပင်ဆွေးနွေးပြီး သင့်ကား အင်ဂျင်ကို (Tunning)ကျူးနင်းလုပ်သင့်ပါတယ်။

21 w - Translate

ဒေါ်ရင်မြင့်ရယ် ဇာတ်နာလိုက်တာ



photo credit

image
21 w - Translate

Myanmar, Thailand discuss developing agriculture and livestock production

Union Minister for Agriculture, Livestock and Irrigation U Min Naung met Mr Mongkol Visitstump, Ambassador of Thailand to Myanmar, and the delegation at the ministry meeting hall yesterday morning.
At the meeting, they discussed permitting private entrepreneurs from Thailand to invest in agricultural and livestock production in accordance with the law, expanding dairy cattle breeding and dairy product production to attract foreign investment opportunities in Myanmar, exporting various kinds of pulses and beans from Myanmar, establishing foot-and-mouth disease-free zones for cattle in Myanmar, implementing animal disease control zones, policies on the cross-border export of animals, the requirement for the development of an MoU for the export of cattle, collaboration in preserving short-headed catfish, processes for sustainable agricultural production that does not harm the environment, and cooperation to develop agriculture and livestock in both countries.
The permanent secretary and departmental officials of the ministry were also present at the meeting. — MNA/TRKM

image
21 w - Translate

Enquiry available for container shipping process via Myanmar-Thailand border

According to the notification by the Trade Department on 8 May traders could enquire about container shipping for the Myanmar-Thailand border trade to facilitate the process.
The Trade Department under the Ministry of Commerce released a news bulletin No 1/2024 that it gave the go-ahead to container shipping to and fro Yangon-Kawthoung-Ranong for Myanmar-Thailand border trade.
The sample related to licence information is mentioned on the Myanmar Tradenet 2.0 system. An applicant must select Yangon in No 6 and 7 for imports, and Yangon in No 6 and Ranong in No 7 for exports.
In order to make further enquiry about exports & import licensing and seek technical assistance, one can contact the Export-Import Division through contact numbers 067 3408294 for import and 067 3408325 for export and the Information and Technology Division via 067 3408221 and 067 3408723. — NN/KK

image
21 w - Translate

Inspections continue against dishonest behavior in gold market
Authorities have continued carrying out inspections in the gold market in order to crack down on dishonest behaviour, said Yangon Region Gold Entrepreneurs Association (YGEA) chair U Myo Myint.

“Relevant departments have been continuously working on this issue. They have taken action on all complaints. Official announcement was already made on 7 gold shops that have been dealt with and inspection is still in progress to take further action against the rest,” said U Myo Myint.

The Gold and Currency Market Monitoring and Regulatory Working Committee under the leadership of the Central Bank of Myanmar has formed special joint forces and conducted on-site investigation at gold shops in Yangon Region and Mandalay Region.

Officials announced that Maung Kane gold shop, New Tai Sin gold shop, Kayan Thongwa gold shop in Yangon Region and Shwe Sin Win gold purified shop, Shwe Minthar goldsmith, Mann Sabel gold trading and Myanmar’s Gold shop in Mandalay Region were found lacking gold trading certificate and failing to comply with instructions that gold trading businesses must follow.

As of 2 April, the authorities have taken necessary action in accordance with the respective rules and regulations, including warning and signing acknowledgement of business operation without having gold trading certificate and temporary suspension.
Currently, the gold market is slow and selling is more than buying, said U Myo Myint.

“Local gold mines’ production has been good again. Gold price will plunge down when transportation routes improve. Gold is extracted inside our country which is the largest gold producer,” he said.

The YGEA has been offering free gold training courses, which attracted nearly 400 applicants, but it could only select about 100 candidates. – MT/ZS

image
21 w - Youtube