20 w - Translate

ရုတ်တရက် ကြည့်လိုက်ရင် မြင်းကျားတွေကို မြင်ရမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ အရိပ်မည်းတွေကိုပဲ အကောင်တွေလို့ ထင်ကြမှာပါ။ ပုံကို အနီးကပ်ကြည့်မှ မြင်းကျားတွေကို မြင်ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ အခုမြင်ရတဲ့ပုံကတော့ National Geographic ရုပ်သံရဲ့ တစ်နှစ်တာအကောင်းဆုံးဆု ရခဲ့တဲ့ ဓာတ်ပုံပါပဲ။

Ref: National Geographic

image

Yummy

အဲ့လို လိုက်တောင်းစားရမယ် ?

20 w - Translate

ကားအင်ဂျင် တုန်ခါမှုကို ဖြစ်ပေါ်စေတဲ့ အချက်(၈)ချက်
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ကားမောင်းတဲ့ သူတွေ တော်တော်များများ မကြာခဏတွေ့ကြုံနေရတဲ့ ကား အင်ဂျင် ပုံမှန်မဟုတ်ဘဲ တုန်ခါစေတဲ့ ပြသနာတွေကို တင်ပြပေးသွားပါ့မယ်။

🔸(1) လေတံခါး ( Throttle Body) နဲ့ ( ISC Valve) တွေ ချေးပိတ်တာ

ကားအင်ဂျင် တုန်ခါမှုရဲ့ 70% လောက်ကဒီနှစ်ခုမှာ ချေးပိတ်လို့ ဖြစ်တာများပါတယ်။
ဒီနှစ်ခုရဲ့ အလုပ်လုပ်ပုံကလည်း သဘောတရားအခြေခံ နီးစပ်ပြီး တချို့ကားတွေမှာ အတွဲလိုက်ရှိပြီး တချို့ကားတွေမှာတော့ သီးသန့်စီတည်ဆောက်ထားပါတယ်။

အားလုံးသိထားတဲ့အတိုင်းပဲ ကားအင်ဂျင်တုန်ခါတာနဲ့ လေတံခါးဖြုတ်ဆေးကြောတယ်ဆိုတာ အစဉ်အလာတစ်ခုလိုတောင် ဖြစ်နေပါပြီ။

🔸(2) Spark Plugs တွေ မကောင်းတာ

ကားအင်ဂျင်မှာ အသုံးပြုထားတဲ့ Spark Plugsတွေ မကောင်းဘူးဆိုရင် ကားအင်ဂျင်လည်ပတ်ဖို့ ဆီတွေကို မီးလောက်ကျွမ်းပေးဖို့ လုံလောက်တဲ့ မီးပွင့်မှုတွေ ဖြစ်မလာနိုင်တော့ဘဲ ကားအင်ဂျင် တုန်ခါမှုတွေကို ဖြစ်လာစေပါတယ်။

🔸(3) Fuel Filter တွေ ချေးပိတ်တာ

Fuel Filter တွေ ချေးပိတ်နေတယ်ဆိုရင် ဆီပန့်ကနေ လုံလောက်တဲ့ ဖိအားရှိတဲ့ ဆီတွေကို Injectorတွေ ဆီမပို့ဆောင်တော့ဘဲ အင်ဂျင်တုန်ခါမှု ဖြစ်ပေါ်လာစေပါတော့တယ်။

🔸(4) အင်ဂျင်အဝင်လေပိုက်တွေ ပေါက်တာ၊ ကွဲတာ

ကားအင်ဂျင်တစ်ခု လည်ပတ်ဖို့ အဓိက လိုအပ်တဲ့ အရာတွေထဲမှာ လေ လည်းပါဝင်တာမို့ ဒီလေပိုက်တွေ သေချာမတပ်ဆင်ထားလို့ ကားမောင်းရင်း ပြုတ်ထွက်သွားတာ၊ ဆွေးမြေ့နေတဲ့ လေပိုက်အက်ကြောင်းတွေကနေတဆင့် လေတွေဝင်နေတာကြောင့် အင်ဂျင်ရဲ့ ဆီနဲ့လေ အချိုးမမှန်မှုတွေ ဖြစ်ပေါ်လာစေပြီး ကားအင်ဂျင်တုန်ခါမှုကို ဖြစ်လာစေပါတယ်။

🔸(5) အင်ဂျင်မောင်းတိန်းတွေ မကောင်းတာ

ပုံမှန်အားဖြင့် ကားအင်ဂျင်တိုင်းမှာ အင်ဂျင်မောင်းတိန်း အနည်းဆုံး ၂ခု ကနေ ၃ ခု ၄ခုထိပါတတ်ပါတယ်။
ဒီကောင်တွေရဲ့ အဓိကလုပ်ဆောင်ချက်က အင်ဂျင်ကို ကားဘော်ဒီမှာ အသေတပ်ဆင်တာမျိုး မလုပ်ဘဲ လိုအပ်သလောက် အတိမ်းအစောင်း လှုပ်နိုင်ခါနိုင်အောင် ထိန်းထားပေးတာပါ။
အင်ဂျင်နဲ့ ဘောဒီကို တွဲဖက်ပေးထားတဲ့ ဒီကောင်တွေ တလုံးလုံး ပျက်ပြီဆိုရင်၊ မောင်းတိန်းဆွေ အားပျော့လာပြီး အင်ဂျင်ဟာ သိသိသာသာ တုန်ခါပါတယ်။

🔸(6) Mass Air Flow Sensor ( MAF) တွေ မကောင်းတာ

MAF Sensors တွေ ချေးကပ်ပြီး၊ ချို့ယွင်းပြီး အလုပ်လုပ်တာ မမှန်တော့ဘူးဆိုရင် ECMကိုပို့ပေးတဲ့ အချက်အလတ်တွေ မှားယွင်းကုန်ပြီး ဆီနဲ့လေ အချိုးတွေ မမှန်တော့ပါဘူး။
ဒီမှာ အင်ဂျင် တုန်ခါတွေ ဖြစ်ကုန်ပါတော့တယ်။

🔸(7) Injectors တွေ မကောင်းတာ

Fuel Injectors ( Petro Engine) နဲ့ Nozzle ( Diesel Engine) တွေ ချေးပိတ်ဆို့တာ ၊ ကာဗွန်ဂျိုးတက်တာတွေ ဖြစ်ပြီး ကားအင်ဂျင်လည်ပတ်မှု ဖြစ်စဉ်ကို အနှောက်အယှက်ပေးတာမို့ ကားအင်ဂျင် တုန်ခါမှုကို ဖြစ်စေတာပါ။

🔸(8) Timing Belt ကြိုးတွေ ချော်တာ၊ ပွန်းစားကုန်တာ

Timing Belt ကြိုးတွေ ပွန်းစားပြီး Timing အသွားအလာကျော်တာ၊ တိုင်ပင်ချော်တာတွေကြောင့် ကားအင်ဂျင် တုန်ခါမှုတွေကို ဖြစ်စေနိုင်ပါတယ်။

ကဲ သင်ရော ကားအင်ဂျင် တုန်ခါတဲ့ ပြသနာမျိုး ကြုံဖူးပြီလား။

သင့်ကားရော ဘယ်အချက်တွေနဲ့ ကားအင်ဂျင် တုန်ခါမှုတွေကို ကြုံတွေ့ဖူးကြသလဲ။

image
20 w - Youtube

20 w - Translate

ထိုင်းမှာ သွားလာရေးအတွက် ရထားမစီးတက်ဘူးဆိုရင်တော့ ဒီဆော့ဝဲလေးက မိတ်ဆွေအတွက် ဆောင်ကို ဆောင်ထားသင့်တဲ့ ဆော့ဝဲလေးတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။

ဒီဆော့ဝဲလေးရဲ့ အားသာချက်က ကိုလက်ရှိရှိတည်နေရာကနေ MRT, BTS စီးရမယ့်နေရာကိုသွားဖို့
- ကိုယ်က ဘယ်နေရာကနေ ဘယ်နေရာထိ လမ်းလျောက်ရမယ် ၊
- ဘယ်နှစ်နာရီမှာ ရထားထွက်မယ် ၊
- အချိန်ဘယ်လောက်ကြာမယ် ၊
- တစ်ဆင့်ထဲသွားရမယ် ၊
- ရထားပြောင်းပြီးရမယ် ၊
- Platform No ဘယ်လောက်မှာဆင်းပြီး တစ်ဆင့်ပြန်စီးရမယ့် ရထားက Platform No ဘယ်လောက်မှာ ဘယ်အချိန် ပြန်ရောက်မယ် ၊
- ရထားခက ဘယ်လောက်ကုန်မယ် ဆိုတာက အစ သေးစိတ် သိရှိရမှာဆိုတော့ မိတ်ဆွေအနေနဲ့ ထိုင်းမှာနေနေတယ် ဆိုရင်တော့ သွားရေးလာရေးအတွက် အရမ်းကို အဆင်ပြေစေမှာပါခင်ဗျ။

ဆော့ဝဲဒေါင်းရန် - https://bit.ly/3JWgshp

image
20 w - Youtube

20 w - Translate

❝ အော်တေဂါက ဒီနေ့မှာ ကျနော်တို့ကို ကယ်တင်သွားခဲ့တာပါ၊ အဲ့လိုမှ မဟုတ်ရင် အာဆင်နယ်က ပရီးမီးယားလိဂ်ချန်ပီယံ ဖြစ်သွားလောက်ပါပြီ။

ပြိုင်ဘက်ကစားသမားနဲ့ တစ်ဦးချင်းတွေ့တဲ့အခြေအနေတွေကို ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်းတဲ့နေရာမှာ အော်တေဂါက ကျနော့်ဘဝမှာ မြင်ဖူးသမျှ အကောင်းဆုံးဂိုးသမားတွေထဲက တစ်ယောက်ပါပဲ။ ❞

~ပပ်ဂွာဒီယိုလာ (စပါးနှင့်ပွဲပြီးပြောကြားချက်)

image
20 w - Translate

အရမ်းချစ်လာရင် ဖုန်းလျှော့ဆက်ပါ။
အရမ်းသတိရလာရင် မက်စေ့လျှော့ပို့ပါ။
အရမ်းလိုအပ်လာပြီဆိုရင် ခဏတာမေ့ထားလိုက်ပါ။
ဘာလို့ဆို
.......
(အချစ်ရဲ့ နိယာမ သဘောတရားကိုက
ကို့ကိုပစ်ထားတဲ့လူ၊ကို့ကိုနာကျင်စေတဲ့လူ၊ကို့ကို မျက်ရည်ကျစေတဲ့လူဆိုရင်
မမေ့နိုင်အောင် ချစ်တတ်ပြီး...
မလွတ်သွားအောင် စွဲထားတတ်ပြီး...
ကို့ကိုဂရုစိုက်တဲ့လူ၊တန်ဖိုးထားတဲ့လူ၊အမြဲအဆင်သင့်ဖြစ်နေတဲ့လူမျိုးကြ
စိတ်ကုန်လွယ်၊ငြီးငွေ့လွယ်တတ်တယ်။)

တစ်ချို့ဆို
တကယ်ချစ်လာပြီဆိုရင်၊သူ့တို့တကယ်လိုအပ်လာပြီဆိုရင်..
တစ်ဖက်လူဒဏ်မခံနိုင်တော့တာပဲ။
တစ်ဖက်လူရဲ့ အသေးဖွဲကစ
သူတို့နမ်မည်တွေ ဖြစ်ချင်လာတယ်။
ဆုံးရှုံးရမှာ ကြောက်တဲ့စိတ်နဲ့ပဲ
ဂရုစိုက်ခြင်းအသွင်ကနေ
တဖက်လူကိုကျင်းကျတ်စေတဲ့အသွင်းပြောင်းသွားတတ်ပြီး
အရာရာဟာ ကို့အမှားတွေပဲဖြစ်လာတယ်။
မမှားလဲ မှားတော့တယ်။
မှန်နေရဲ့နဲ့တောင်းပန်ရတဲ့အဖြစ်တွေ ကြုံရတယ်။
တစ်ဖက်လူလဲ မပျော်ရ၊ကို့ဘက်လဲ မပျော်ရနဲ့
နောက်ဆုံး...
ပိုအနီးကိုသွားလေလေ... ပိုဝေးလာလေလေဖြစ်တော့တာပဲ။

ကျနော်ပြောတာကို ယုံပါ။
အနီးမှာနေလိုက ခပ်ခွာခွာနေပါ။
တကယ်ချစ်ရင် အရမ်းဂရုစိုက်မပြပါနဲ့

image
20 w - Translate

ကမ္ဘာ့အပူဆုံးမြို့ ၁၅ မြို့တွင် ချောက်မြို့နှင့် မကွေးမြို့ ပါဝင်လာ၊ မုတ်သုံမဝင်မီ အပူဒဏ်ကို ခံစားရမည်ဟု မိုးလေဝသလေ့လာသူအချို့က ပြောကြားသည်။

အပူချိန်နှင့် မိုးရွာသွန်းမှုအခြေအနေများကို နေ့စဉ်ထုတ်ပြန်ပေးလျက်ရှိသည့် Eldorado weather ၏ မေ ၁၅ ရက်တွင် ဖော်ပြထားသည့်ကမ္ဘာ့အပူဆုံးမြို့ ၁၅ မြို့တွင် မကွေးတိုင်းဒေသကြီး ချောက်မြို့နှင့် မကွေးမြို့တို့မှာ ပြန်လည်ပါဝင်လာသည်ကို တွေ့ရသည်။

မေ ၁၅ ရက် မွန်းလွဲ ၁ နာရီခွဲတွင် ထုတ်ပြန်ချက်အရ ချောက်မြို့မှာ ၄၄ ဒသမ ၄ ဒီဂရီစင်တီဂရိတ်ဖြင့် အဆင့် ၈ ဖြင့်လည်းကောင်း၊ မကွေးမြို့မှာ ၄၄ ဒသမ ၁ ဒီဂရီစင်တီဂရိတ်ဖြင့် အဆင့် ၁၁ နေရာတွင်လည်းကောင်း ရပ်တည်လျက်ရှိသည်ကို တွေ့ရသည်။

ဧပြီလ တစ်လလုံးနီးပါး မြန်မာနိုင်ငံ အလယ်ပိုင်းဒေသရှိ မြို့များဖြစ်သည့် ချောက်မြို့၊ မကွေးမြို့၊ မင်းဘူမြို့ အစရှိသည့်မြို့များမှာ ကမ္ဘာ့အပူဆုံးမြို့များတွင် ဆက်တိုက်ပါဝင်ခဲ့သော်လည်း မေလဆန်းပိုင်းတွင် မိုးရွာသွန်းမှု များရှိလာသဖြင့် အပူဆုံးမြို့များတွင် ပါဝင်ခြင်းမရှိရာမှ မေ ၁၄ ရက်မှ စတင်ကာ ချောက်မြို့မှာ ပြန်လည်ပါဝင်လာခဲ့သည်။

မေ ၁၅ ရက်တွင်မူ အဆိုပါစာရင်းတွင် မကွေးမြို့မှာ ထပ်တိုးလာခဲ့ပြီး ကမ္ဘာ့အပူဆုံးမြို့စာရင်းတွင် မြန်မာနိုင်ငံမှ မြို့နှစ်မြို့အထိ ပါဝင်လာခြင်းဖြစ်သည်။

မိုးလေဝသလေ့လာသူတစ်ဦးဖြစ်သည့် ဦးဝင်းနိုင်ကလည်း မုတ်သုံရာသီမဝင်မီတွင် အပူဒဏ်ကို သတိထားနေထိုင်ရမည်ဟု ၎င်း၏ လူမှုကွန်ရက်စာမျက်နှာတွင် ရေးသားထားသည်။

“မုန်တိုင်းဖြစ်တာကမသေချာသေး။ မုတ်သုံဝင်လာဖို့လဲ ၁၀ ရက်လောက် လိုနေသေးတယ်။ လောလောဆယ် ပြန်ပြီးအာရုံစိုက် သတိထားကြရမဲ့ မိုးလေဝသအခြေအနေက တကျော့ပြန် အပူချိန်တွေ လာမဲ့တပတ် တနင်္ဂနွေနေ့ (မေလ ၁၉ ရက်အထိ) မြင့်တက်လာဦးမဲ့အရေးဘဲ။ အလယ်ပိုင်းဒေသတွေဖြစ်တဲ့ မန္တလေး၊ စစ်ကိုင်းနဲ့ မကွေးတိုင်းတွေထဲက မြို့နယ်အချို့မှာ အပူချိန် ၄၄ ဒီဂရီစင်တီဂရိတ်အထိ မြင့်တက်လာဦးမယ်၊ မိုးကလဲ မစို့မပို့ ရွာထားတော့ စိုထိုင်းဆတွေက မြင့်နေမယ်။ စိုထိုင်းဆတွေ မြင့်နေတော့ ခံစားရတဲ့ အပူချိန်က ၄၄ ဒီဂရီစင်တီဂရိတ်ထက် ကျော်တဲ့နေရာတွေ ကျော်လာဦးမယ်လေ” ဟု ဦးဝင်းနိုင်က ၎င်း၏ လူမှုကွန်ရက်စာမျက်နှာတွင် ရေးသားထားသည်။

မိုးလေဝသနှင့် ဇလဗေဒညွန်ကြားမှုဦးစီးဌာန၏ ထုတ်ပြန်ချက်အရ လာမည့်နှစ်ရက်အတွင်း မြန်မာနိုင်ငံ၏ ဒေသအချို့တွင် နေ့အပူချိန်များ အနည်းငယ်တိုးလာမည်ဟု ခန့်မှန်းထားသည်။

image