"ချစ်ခြင်းမေတ္တာဆိုတာ Luxury ပါပဲ"
🔳 အခုခေတ်မှာ ချစ်ခြင်းမေတ္တာဆိုတာ လူတွေအတွက် Luxury တစ်ခုလို၊ ရှားပါးပစ္စည်းတစ်ခုလို ဖြစ်နေပါပြီ။ ဒါဟာ ဘာကြောင့်လဲ။
📌 ပထမဆုံး အချက်က Time ပါ။
လူတိုင်းလိုလို အချိန်မရှိကြတော့ပါဘူး။ အလုပ်တွေ များလွန်းတယ်။ ဝင်ငွေအတွက် ရုန်းကန်နေရတယ်။ မနက်စောစော ထွက်၊ ညနောက်ကျမှ ပြန်နဲ့ တော်တော်များများက ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ လိုအပ်ချက်တွေအတွက်တောင် အချိန်မလုံလောက်တော့ပါဘူး။
ကမ္ဘာကြီးဟာ လျင်မြန်စွာ ပြောင်းလဲနေပါတယ်။ နည်းပညာတွေ တိုးတက်လာတာနဲ့အမျှ စက်ယန္တရားတွေက လူတွေရဲ့ အလုပ်ချိန်ကို ပိုမိုများပြားလာစေပါတယ်။ World Economic Forum ရဲ့ အစီရင်ခံစာအရ အမေရိကန်နိုင်ငံမှာ တစ်ပတ်ကို ပျမ်းမျှ အလုပ်ချိန် ၄၇ နာရီကနေ ၅၅ နာရီအထိ တိုးလာတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
ဒီလို အလုပ်ချိန် များလာတာနဲ့အမျှ လူတွေမှာ တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက် အပြန်အလှန် အချိန်ပေးဖို့ ခက်ခဲလာပါတယ်။ မိသားစုနဲ့အတူ စားပွဲဝိုင်းမှာ ထိုင်စားဖို့တောင် အချိန်မရှိတော့သလို၊ သူငယ်ချင်းတွေနဲ့ ဆုံဖို့၊ အိမ်နီးချင်းတွေနဲ့ စကားပြောဖို့ အချိန်တွေ မရှိတော့ပါဘူး။
ပြောရရင် အချိန်ဆိုတာ ချစ်ခြင်းမေတ္တာအတွက် Luxury တစ်ခုလို ဖြစ်လာပါပြီ။ အချိန်ပေးနိုင်တဲ့သူတွေပဲ ချစ်ခြင်းမေတ္တာဆိုတဲ့ Luxury ကို ခံစားနိုင်ကြတော့တယ်။
📌 ဒုတိယအချက်က Energy ပါ။
American Psychological Association ရဲ့ သုတေသနတစ်ခုအရ လူတွေရဲ့ နေ့စဉ်သုံး စွမ်းအင်ဟာ ၄၀% လောက်က အလုပ်နဲ့ ပတ်သက်တဲ့ စိတ်ဖိစီးမှုတွေအတွက် ကုန်ဆုံးသွားတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ ကျန်တဲ့ ၆၀% ထဲကမှ တစ်ဝက်လောက်က ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ လိုအပ်ချက်တွေအတွက် သုံးစွဲရပါတယ်။
ကိုယ်ချစ်တဲ့သူတွေ၊ ခင်တဲ့သူတွေနဲ့ တွေ့ဖို့အချိန်ရတော့မယ်ဆိုရင်တောင် လူတွေမှာ စွမ်းအင် ကုန်ခမ်းနေပါပြီ။
လက်ကျန် စွမ်းအင်နည်းနည်းလေးနဲ့ တစ်ယောက်ကို တစ်ယောက် နားလည်အောင် နားထောင်ပေးဖို့၊ စာနာထောက်ထားဖို့၊ မေတ္တာထားဖို့ဆိုတာ တော်တော်လေး ခက်ခဲလာပါပြီ။
ဒါ့အပြင် နည်းပညာတွေရဲ့ လွှမ်းမိုးမှုကြောင့် လူတွေရဲ့ စွမ်းအင်တွေဟာ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေပေါ်မှာ၊ ဂိမ်းတွေပေါ်မှာ၊ ဖုန်းသုံးတာတွေပေါ်မှာ အများကြီး ကုန်ဆုံးနေပါတယ်။ ဒီလိုနဲ့ အစစ်အမှန် ချစ်ခြင်းမေတ္တာ၊ စာနာမှု၊ နွေးထွေးမှုတွေအတွက် စွမ်းအင်တွေ မကျန်တော့ပါဘူး။
📌 တတိယအချက်က Priority ပါ။
လူတွေရဲ့ ဦးစားပေးမှုတွေက ပြောင်းလဲလာပါပြီ။ အိမ်၊ ကား၊ ရာထူး၊ စီးပွားရေး၊ ဂုဏ်ပုဒ် စတဲ့ ရုပ်ဝတ္ထုပိုင်းဆိုင်ရာတွေကို ပိုအလေးထားလာကြတယ်။
တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက် အချိန်ပေးဖို့၊ နားလည်မှုတည်ဆောက်ဖို့၊ ယုံကြည်မှုတွေ တည်ဆောက်ဖို့က နောက်ဆုံးမှ စဉ်းစားရမယ့် အရာတွေ ဖြစ်လာပါပြီ။
ယခုလိုအချိန်ကာလမျိုးမှာ လူအများစုရဲ့ ဦးစားပေးတွေ ဘယ်လိုပြောင်းလဲလာသလဲဆိုတာကို သုံးသပ်ကြည့်ရရင်..
၁။ ငွေကြေး/စီးပွားရေး တည်ငြိမ်မှု
၂။ ကျန်းမာရေး
၃။ အလုပ်အကိုင် တည်မြဲမှု
၄။ မိသားစု ဘေးကင်းလုံခြုံရေး
၅။ လူမှုဆက်ဆံရေး
Stanford University က ထုတ်ပြန်တဲ့ Social Connection Index အရ လူတွေရဲ့ နံပါတ်တစ် ဦးစားပေးက ငွေကြေးဖြစ်ပြီး၊ လူမှုဆက်ဆံရေးက နံပါတ် ၅ နေရာမှာပဲ ရှိတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
ချစ်ခြင်းမေတ္တာ၊ ကြင်နာမှု၊ နားလည်မှု၊ ယုံကြည်မှုတွေဟာ နောက်တန်း ရောက်သွားပါပြီ။ Luxury တွေလို ဖြစ်သွားပါပြီ။
🔳 အဲဒီလိုအကြောင်းတွေကြောင့် ချစ်ခြင်းမေတ္တာဆိုတာ လွယ်လွယ်နဲ့မရတဲ့ Luxury တစ်ခုပါ။ ဒီ Luxury က တော်တော်လေး ထူးခြားပါတယ်။ ငွေရှိတိုင်းလည်း ဝယ်လို့မရဘူး။ အချိန်ပေးမှ ရပါတယ်။ စွမ်းအင်သုံးမှ ရပါတယ်။ ဦးစားပေးမှ ရပါတယ်။
ချစ်ခြင်းမေတ္တာတစ်ခုကို တည်မြဲဖို့အတွက် အင်မတန်အားစိုက်ထုတ်ရတဲ့အတွက် တန်ဖိုးရှိတဲ့အရာ၊ ရှားပါးတဲ့အရာလို့ ဆိုရမှာပါ။ လွယ်လွယ်ရမနေဘူး။ ပေါများမနေဘူး။ တန်ဖိုးမဲ့မနေဘူး။
တစ်ချိန်တည်းမှာပဲ ဒီ Luxury က တခြား Luxury တွေနဲ့ မတူတာက လူတွေကို တကယ်ပျော်ရွှင်စေတယ်။ စိတ်ချမ်းသာစေတယ်။ ဘဝကို အဓိပ္ပါယ်ရှိစေတယ်။ ခွန်အားတွေ ရှိစေတယ်။
ဒါကြောင့် တစ်ယောက်နဲ့ တစ်ယောက် အချိန်ပေးကြပါ။ နားထောင်ပေးကြပါ။ နားလည်ပေးကြပါ။ အာရုံစိုက်ပေးကြပါ။ တန်ဖိုးထားကြပါ။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ လူသားအားလုံးဟာ ချစ်ခြင်းမေတ္တာဆိုတဲ့ Luxury ကို မဖြစ်မနေ လိုအပ်နေကြလို့ပါပဲ။
#ဉာဏ
January 6, 2025
