Discover postsExplore captivating content and diverse perspectives on our Discover page. Uncover fresh ideas and engage in meaningful conversations
(၂၀၂၃-၂၄)ရာသီ ချန်ပီယံလိဂ်ပြိုင်ပွဲမှာ Clean Sheet အများဆုံးရယူထားတဲ့ ဒေါ့မန်
ယခုရာသီ ချန်ပီယံလိဂ်ပြိုင်ပွဲတွင် Clean Sheet (ဂိုးမပေးရသည့်ပွဲ) အများဆုံးရယူထားသည့်အသင်းအဖြစ် ဂျာမန်ကလပ်ဘိုရပ်ရှားဒေါ့မန်အသင်းက ထိပ်ဆုံးတွင် ဦးဆောင်နေပြီး ကစားခဲ့သော (၁၁)ပွဲတွင် (၅)ပွဲကို ဂိုးမပေးရအောင် စွမ်းဆောင်နိုင်ခဲ့သည်။ဒေါ့မန်အသင်းအနေဖြင့် ယခုရာသီအုပ်စုပွဲစဉ်များဖြစ်သည့် အေစီမီလန်နှင့်ပွဲ၊ နယူးကာဆယ်နှင့် အိမ်ကွင်း/အဝေးကွင်း နှစ်ပွဲစလုံးဂိုးမပေးခဲ့ရသလို၊ ရှုံးထွက်(၁၆)သင်းအဆင့်ဒုတိယအကျော့ပွဲစဉ် ပီအက်စ်ဗွီနှင့်ပွဲ၊ နောက်ဆုံးကစားခဲ့သည့် ဆီမီးဖိုင်နယ် ပထမအကျော့ပွဲစဉ် ပီအက်စ်ဂျီနှင့်ပွဲများတွင် Clean Sheet များရယူနိုင်ခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ယခုရာသီ ချန်ပီယံလိဂ်ပြိုင်ပွဲတွင် ဒေါ့မန်အသင်း၏နောက် Clean Sheet အများဆုံးရယူထားသည့်အသင်းများမှာ အင်တာမီလန်၊ ဘိုင်ယန်မြူးနစ်၊ ဆိုစီဒက်၊ အာဆင်နယ် အသင်းတို့ဖြစ်ကြပြီး (၄)ပွဲစီရယူခဲ့ကြခြင်းဖြစ်သည်။
လူတွေ သင့်ကို ကြိုက်လာဖို့လည်း
မကြိုးစားပါနဲ့ ။
လူတွေ သင့်ကို လေးစားဖို့လည်း
မကြိုးစားပါနဲ့ ။
လူတွေ သင့်ကို ချစ်လာဖို့လည်း
မကြိုးစားပါနဲ့ ။
လူတွေသင့်ကို အထင်ကြီးလာဖို့လည်း
မကြိုးစားပါနဲ့ ။
လူတွေ သင့်ကို ကြွေလာဖို့လဲ
မကြိုးစားပါနဲ့ ။
မနက်မိုးလင်းလို့ သင်နိုးထတဲ့အခါ
သင့်ကိုယ်သင် လေးစားနေဖို့ ကြိုးစားပါ ။
နေ့စဉ်သွားလာလှုပ်ရှားနေစဉ်မှာ
သင့်ကိုယ်သင် ချစ်နိုင်ဖို့ ကြိုးစားပါ ။
မှန်ထဲ ကြည့်တဲ့အခါမှာ
သင့်ကိုယ်သင် အထင်ကြီးဖို့ ကြိုးစားပါ ။
ညအိပ်ဖို့ ခေါင်းချတဲ့အခါမှာ
သင့်ကိုယ်သင် တန်ဖိုးထားနိုင်ဖို့ ကြိုးစားပါ ။
သင့်ရဲ့နောက်ဆုံးအချိန်မှာ (မသေခင်မှာ)
သင့်ကိုယ်သင် ကြွေနိုင်ဖို့ ကြိုးစားပါ ။
#မိုင်မိုင်းနမ့်စန်
#crd_to_owner_with_respect
လုပ်ငန်းတစ်ခုကို စချင်တိုင်း စလို့မရပါဘူး။ business plan ,business model သေချာချပြီး လုပ်ရပါမယ်။
ငွေစာရင်းအတွက်လည်း အစထဲက ငွေခေါင်းစဥ်ခွဲ၊ တစ်ကျပ် တစ်ပြားက အစ စာရင်းရှိရပါတယ်။ အဲဒါမှ နောက်ပိုင်း ကိုယ့် business အတွက် balance sheet သေချာထွက်နိုင်ပြီး business growth ဖြစ်လာလို့ share partner ခေါ်ဖြစ်ရင်လည်း စာရင်းဇယား အဆင်သင့် ချပြနိုင်မှာပါ။ မိမိ လုပ်ငန်း status မချပြနိုင်ဘဲ၊မိမိစာရင်း မရှင်းဘဲ ဘယ်သူမှ share မထည့်ပါ။
Marketing Plan
အခုcompanyတွေမှာMarketing Managerရာထူးကိုတာဝန်ယူထားတဲ့managerတွေဆို Marketing Plan process ကိုသေချာနားလည်ထားဖို့လိုပါတယ်၊၊
Marketing plan တစ်ခုဆွဲမယ်ဆိုရင်
(၁)Situational Analysis(Marketing Audit)ကိုစလုပ်ရပါမယ်၊ကိုယ့်companyရဲ့competitor,
customer,channel,marketအခြေအနေ,ကိုယ့်productတွေရဲ့ product life cycleအခြေအနေ,ပြီတော့political,legal,social culture,economic,environmentအခြေအနေတွေကို သေချာလေ့လာရပါမယ်ပြီတော့ကိုယ့်companyရဲ့
departmentတစ်ခုချင်စီးကနေအားသာချက်၊အားနည်း ချက်များကိုသုံးသပ်ရပါမယ်၊၊ဒီဟာတွေအကုန်လုပ်ပြီးရင်ဆိုTOWS analysis စလုပ်လို့ရပါပြီး၊၊ဒါပြီးရင်တော့
(၂)Objectiveကိုစတင်သက်မှတ်ရပါမယ်၊objective သည်SMARTဖြစ်ရပါမည်၊ဥပမာobjectiveကတစ်နှစ်အတွင်းmarket shareကို ၂၅%နှုန်းရရမယ်,brand awarenessကိုသုံးလအတွင်ကိုယ့်target marketက၈၀%နှုန်းရရမယ်၊စသဖြင့် တိကျပြီးတိုင်းတာလို့လည်းရရမယ် တကယ်လည်းရနိုင်ရမယ် တိကျတဲ့အချိန် လည်းပါရပါမည်၊၊ဒါပြီးရင်တော့
( ၃)Strategyကိုစပြီးစဉ်းစားရပါမယ် ကိုယ်ကဘယ်သူကို ရောင်းမှာလည်း၊လက်ရှိစျေးကွက်မှာလား၊စျေးကွက်အသစ်မှာလား၊productအသစ်ထုပ်မှာလား၊ကိုယ့်productကတခြားcompetitor's productတွေနဲ့ဘယ်လိုတွေကွာ ခြားလဲစဉ်းစားရပါမယ်၊၊ပြီးရင်တော့
(၄)Marketing Mixဖြစ်တဲ့ 4Psကိုစစဉ်းစားရပါမယ်ဘယ်လိုproductကိုဘယ်လိုpackagingနဲ့ဘယ်လိုအမှတ်တဆိပ်နဲ့ ဘယ်လိုစျေးနှုန်းနဲ့ ဘယ်လိုလမ်းကြောင်းတွေကနေ ဘယ်လိုကြော်ညာပြီးရောင်းမယ်ဆိုတာစဉ်းစားရပါမယ်၊၊ ပြီးတော့
(၅)Financialနဲ့ပတ်သတ်ပြီးအရင်ကြေမှတ်BEPတို့ ,profit & loss statementတွေပါထည့်သွင်းရပါမယ်လိုအပ်ရင် sensitivity analysisပါလုပ်ရပါမယ်၊၊နောက်ဆုံးမှာတော့
(၆)Controlဆိုတဲ့ကိုယ်လိုချင်တဲ့ objectiveကို့ ရောက်မ ရောက်သိအောင် monthly ,quarterly, yearlyစသဖြင့် စောင့်ကြည့်နေရပါမည်၊၊ပြီရင်တော့ထိပ်ဆုံးမှာ Executive Summaryလိုခေါ်တဲ့ကိုယ်အထက်လူကြီးပဲဖြစ်စေလွယ်လွယ်နဲ့မြန်မြန်အတို့ချုပ်ကြည့်လို့ရအောင်planတစ်လုံးကို ခြုံငုံရေးသားပေးရပါမည်၊၊