22 w - Translate

Marketing Plan

အခုcompanyတွေမှာMarketing Managerရာထူးကိုတာဝန်ယူထားတဲ့managerတွေဆို Marketing Plan process ကိုသေချာနားလည်ထားဖို့လိုပါတယ်၊၊

Marketing plan တစ်ခုဆွဲမယ်ဆိုရင်

(၁)Situational Analysis(Marketing Audit)ကိုစလုပ်ရပါမယ်၊ကိုယ့်companyရဲ့competitor,
customer,channel,marketအခြေအနေ,ကိုယ့်productတွေရဲ့ product life cycleအခြေအနေ,ပြီတော့political,legal,social culture,economic,environmentအခြေအနေတွေကို သေချာလေ့လာရပါမယ်ပြီတော့ကိုယ့်companyရဲ့
departmentတစ်ခုချင်စီးကနေအားသာချက်၊အားနည်း ချက်များကိုသုံးသပ်ရပါမယ်၊၊ဒီဟာတွေအကုန်လုပ်ပြီးရင်ဆိုTOWS analysis စလုပ်လို့ရပါပြီး၊၊ဒါပြီးရင်တော့

(၂)Objectiveကိုစတင်သက်မှတ်ရပါမယ်၊objective သည်SMARTဖြစ်ရပါမည်၊ဥပမာobjectiveကတစ်နှစ်အတွင်းmarket shareကို ၂၅%နှုန်းရရမယ်,brand awarenessကိုသုံးလအတွင်ကိုယ့်target marketက၈၀%နှုန်းရရမယ်၊စသဖြင့် တိကျပြီးတိုင်းတာလို့လည်းရရမယ် တကယ်လည်းရနိုင်ရမယ် တိကျတဲ့အချိန် လည်းပါရပါမည်၊၊ဒါပြီးရင်တော့

( ၃)Strategyကိုစပြီးစဉ်းစားရပါမယ် ကိုယ်ကဘယ်သူကို ရောင်းမှာလည်း၊လက်ရှိစျေးကွက်မှာလား၊စျေးကွက်အသစ်မှာလား၊productအသစ်ထုပ်မှာလား၊ကိုယ့်productကတခြားcompetitor's productတွေနဲ့ဘယ်လိုတွေကွာ ခြားလဲစဉ်းစားရပါမယ်၊၊ပြီးရင်တော့

(၄)Marketing Mixဖြစ်တဲ့ 4Psကိုစစဉ်းစားရပါမယ်ဘယ်လိုproductကိုဘယ်လိုpackagingနဲ့ဘယ်လိုအမှတ်တဆိပ်နဲ့ ဘယ်လိုစျေးနှုန်းနဲ့ ဘယ်လိုလမ်းကြောင်းတွေကနေ ဘယ်လိုကြော်ညာပြီးရောင်းမယ်ဆိုတာစဉ်းစားရပါမယ်၊၊ ပြီးတော့

(၅)Financialနဲ့ပတ်သတ်ပြီးအရင်ကြေမှတ်BEPတို့ ,profit & loss statementတွေပါထည့်သွင်းရပါမယ်လိုအပ်ရင် sensitivity analysisပါလုပ်ရပါမယ်၊၊နောက်ဆုံးမှာတော့

(၆)Controlဆိုတဲ့ကိုယ်လိုချင်တဲ့ objectiveကို့ ရောက်မ ရောက်သိအောင် monthly ,quarterly, yearlyစသဖြင့် စောင့်ကြည့်နေရပါမည်၊၊ပြီရင်တော့ထိပ်ဆုံးမှာ Executive Summaryလိုခေါ်တဲ့ကိုယ်အထက်လူကြီးပဲဖြစ်စေလွယ်လွယ်နဲ့မြန်မြန်အတို့ချုပ်ကြည့်လို့ရအောင်planတစ်လုံးကို ခြုံငုံရေးသားပေးရပါမည်၊၊